Kategorie

Telepraca, Bezpieczeństwo pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak należy zorganizować pracę w związku z zagrożeniem zarażenia się koronawirusem? Czy pracownik może wnioskować o pracę zdalną? Czy w okresie zagrożenia koronawirusem pracodawca może wysłać pracowników na zaległe urlopy wypoczynkowe? Ministerstwo pracy przygotowało praktyczny poradnik dla pracodawców i pracowników.
Resort pracy stworzył projekt zmian w Kodeksie pracy dotyczący wykonywania pracy w formie telepracy. Proponowane regulacje dążą do uelastycznienia zasad stosowania telepracy. Zapraszamy do zapoznania się z wywiadem z podsekretarzem stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, Radosławem Mleczko.
Przepisy regulujące telepracę weszły ponad roku temu. Już pojawiają się problemy z właściwą ich interpretacją. Jednym z nich jest możliwość wystąpienia wypadku w pracy w domu telepracownika.
Zdecydowałam się na zatrudnienie w formie telepracy. Niestety, uległam wypadkowi przy pracy. Kiedy wyjmowałam kabel od laptopa, poraził mnie prąd. Pracodawca chciał wejść do mojego domu i poznać przyczyny zdarzenia. Nie wyraziłam na to zgody. Pracodawca zakwestionował uznanie zdarzenia za wypadek przy pracy. Stwierdził, że nie mógł zbadać jego okoliczności. Czy mógł tak postąpić?