| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: rozwój osobisty i zawodowy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu rozwój osobisty i zawodowy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące rozwój osobisty i zawodowy.

Co zrobić, aby inwestycja w szkolenia nie była zmarnowana?

Aktualizacja: 11.05.2011

Wiele razy inwestowałem w różne programy. Z moich obserwacji wynika, że szkolenia nie przekładają się wcale lub przekładają się w małym stopniu na wyniki, nowe umiejętności etc. Co można zrobić, aby kwota przeznaczona na szkolenie nie była straconą inwestycją? »

Znaczenie predyspozycji osobowościowych dla przebiegu i efektywności sesji coachingowych

Aktualizacja: 09.06.2011

Osobowość menedżera wyznacza swego rodzaju punkt startowy oraz zarys drogi, którą powinien podążać, aby optymalnie spożytkować własne zasoby i rozwinąć skrzydła na polu zawodowym oraz w każdym innym ważnym dla siebie obszarze życia. Zindywidualizowane formy wspierania rozwoju zawodowego, takie jak coaching, muszą wziąć ten fakt pod uwagę. W jaki więc sposób skroić coaching na miarę osobowości menedżera? »

Zaangażowanie, motywacja, wzrost kompetencji w szkoleniach e-learningowych

Aktualizacja: 07.06.2011

Bez nowoczesnych rozwiązań informatycznych oraz komputerów nie byłoby zdalnego nauczania. Trzeba jednak pamiętać, że sama technologia sprawy e-learningu nie wyczerpuje. Zainstalowanie odpowiedniego oprogramowania na komputerze nie kończy procesu wdrażania e-learningu. Najważniejszym atrybutem nowej metody nauczania jest przekazywanie wiedzy i zdobywanie kompetencji przez pracowników. »

Zmiana treści umowy szkoleniowej

Aktualizacja: 30.05.2011

Pracownik i pracodawca podpisali umowę szkoleniową, w której określono warunki podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez zatrudnionego. Pracownik zgodził się na skrócenie wymiaru urlopu szkoleniowego przysługującego mu podczas studiów podyplomowych. Pracodawca zaoferował częściowe sfinansowanie opłat za kształcenie. Wpisał do umowy zastrzeżenie o możliwości wycofania się z zapłacenia czesnego za drugi semestr nauki w razie niekorzystnej sytuacji finansowej firmy. Czy tego rodzaju postanowienia mogą się znaleźć w umowie szkoleniowej? »

Interaktywny proces, czyli jak przygotować się do wdrożenia projektu coachingowego w organizacji i jak wybrać coacha

Aktualizacja: 09.05.2011

Przy planowaniu wdrażania projektu coachingowego w organizacji najistotniejsze jest, by wiedzieć, czym tak naprawdę jest caoching. Wiedza na ten temat umożliwi efektywne wykorzystanie narzędzia, a także pomoże w precyzyjnym określeniu oczekiwań i celów. Od czego zatem zacząć wdrażanie projektu coachingowego i jak wybrać odpowiedniego coacha? »

Czuję, więc jestem. Budowanie pozaintelektualnego potencjału pracownika

Aktualizacja: 29.03.2011

Dużo się mówi obecnie o budowaniu intelektualnego potencjału pracownika. Uczymy się, jak sprzedawać, argumentować, negocjować, skuteczniej zarządzać, jak patrzeć i mówić do ludzi, aby nas słuchali. Nauka ta polega na poznawaniu stworzonych dotąd teorii, zdobywaniu informacji i wdrażaniu ich przez zmianę sposobu myślenia, a w konsekwencji zmianę konkretnych zachowań w pracy czy w życiu osobistym. »

Działy HR najbardziej zagrożone w razie problemów finansowych pracodawcy

Aktualizacja: 11.03.2011

Według Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, w 2008 roku w Polsce zarejestrowanych było blisko 4 tysiące agencji rekrutacyjnych. Kryzys finansowy zmniejszył ich liczbę o 25 proc. W razie wystąpienia problemów finansowych, przedsiębiorcy redukcję kosztów zaczynają od działów, które same z siebie nie przynoszą wyraźnych zysków. »

Skuteczność negocjacji

Aktualizacja: 08.03.2011

Rozmowa z Rogerem Dawsonem, ekspertem w dziedzinie negocjacji i światowej sławy mówcą »

Dla ciała i duszy organizacji

Aktualizacja: 21.02.2011

Jak efektywnie wspierać rozwój kompetencji pracowników firmy produkcyjnej? Projekt temu poświęcony i dofinansowany z funduszy Unii Europejskiej na początku roku zamknęła firma FagorMastercook. Obejmował on szkolenia z zakresu zarządzania przez cele, zarządzania projektami oraz przewodzenia zespołowi produkcyjnemu. Jednym z pierwszych efektów było zwiększenie zaangażowania oraz pojawienie się inicjatyw pracowników, które mogą być realizowane w organizacji. »

Psychologia coachingu. Kiedy inwestowanie w coaching jest uzasadnione

Aktualizacja: 15.02.2011

Coaching jest coraz popularniejszą metodą wspierania rozwoju kadry menedżerskiej. Niekiedy można odnieść nawet wrażenie, że jest spostrzegany jako panaceum na wszelkie potrzeby rozwojowe i luki kompetencyjne. Jednakże głos rozsądku podpowiada, że coaching przyniesie realne korzyści menedżerowi, jak również organizacji tylko wtedy, gdy spełnione zostaną określone warunki. W jakich warunkach inwestowanie w coaching jest uzasadnione? Odpowiedzi dostarcza psychologia coachingu. »

W poszukiwaniu skutecznego trenera

Aktualizacja: 15.02.2011

Rozmowa z dr. Jonathanem Passmorem, dyrektorem Coaching Psychology Unit w School of Psychology University of East London. »

Poszerzanie i aktualizowanie wiedzy przez pracowników - bezpłatne szkolenia PARP

Aktualizacja: 11.02.2011

Czy pracownik ma obowiązek poszerzać i aktualizować swoją wiedzę? Czy pracodawca może wypowiedzieć pracownikowi umowę o pracę, jeśli tego nie robi? W pewnych wypadkach, tak! Niestety, nie wszyscy zatrudnieni zdają sobie z tego sprawę. »

Haerowy certyfikat

Aktualizacja: 24.01.2011

Gdzie studiować zarządzanie zasobami ludzkimi? To pytanie, które pojawia się m.in. na różnych portalach i forach internetowych. Na co zwracać uwagę przed podjęciem decyzji? »

Kiedy szkolenia pełnią funkcję motywacyjną?

Aktualizacja: 24.01.2011

Niedawno rozpoczęłam pracę jako menedżer ds. szkoleń w instytucji finansowej i jest to moja pierwsza funkcja kierownicza. Szkolenia stanowią dla mnie ważny element motywacyjny, gdyż firma inwestująca w pracownika pokazuje, jak ważnym jest on zasobem. Sytuacja w mojej firmie jest jednak niezrozumiała i mam wrażenie, że szkolenia traktowane są jak zło konieczne. Trudno wspierać i rozwijać politykę rozwojową, jeżeli nikt nie ma do niej przekonania. »

Liczy się jakość kształcenia

Aktualizacja: 18.01.2011

W najnowszych światowych rankingach uczelni biznesowych EDHEC Business School znajduje się na wysokiej pozycji. „The Economist” program MBA tej szkoły klasyfikuje wśród 50 najlepszych na świecie, a program MIM dla przyszłych menedżerów – Master in Management zdobywa 15. miejsce na międzynarodowej liście „The Financial Times”. »

POLECANE

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Sponsorowany

Wszystko co musisz wiedzieć o PPK

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Wal

http://www.w-a-l.pl/

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »