REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Rekrutacja pracownika, Komunikacja w firmie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Spaghetti, stringi, dżejsony, czyli jak dogadać się działem IT. 10 niezbędnych określeń

Spaghetti code kojarzy Ci się tylko z jedzeniem, a słowo dżejsony brzmi jak nowy model jeansów? Z okazji obchodzonego w październiku Europejskiego Tygodnia Kodowania, No Fluff Jobs wspólnie z Babbel prezentują najpopularniejsze sformułowania i potoczne zwroty z branży IT, dzięki którym łatwiej dogadasz się w pracy.

Jak powinno wyglądać CV w Polsce?

Szukając pracy, musisz być przygotowany, że zostaniesz poproszony o dostarczenie Curriculum Vitae. Jest to obowiązkowy dokument w procesie rekrutacji. Dzięki niemu, pracodawca ma możliwość wstępnego przyjrzenia się sylwetkom kandydatów na stanowisko pracy, bez konieczności osobistego spotkania.

Szef dobry czyli jaki? Potęga feedbacku

Szef, kierownik, manager – jak powinien zachowywać się wobec pracownika, by obie strony były zadowolone? Czego wymagać od przełożonego? I jakie są sposoby na to, by pracownik czuł się zadowolony i pracował wydajnie? Feedback, czyli informacja zwrotna od lidera na temat wykonywania zadań okazuje się kluczowa dla obu stron. Jak zbudować korzystną relację szef–pracownik tłumaczy Fryderyk Karzełek, mentor i szkoleniowiec rozwoju osobistego i biznesu.

Bezstresowe spotkania oko w oko z szefem. Jak skutecznie rozmawiać 1:1?

Rozmowa z przełożonym bywa dla wielu pracowników źródłem stresu i niepokoju. Często obawiamy się, że nie poruszymy odpowiednich tematów lub że nasze potrzeby zostaną zignorowane. Jednak spotkania 1:1 z szefem to unikalna szansa na budowanie relacji, wyrażanie swoich oczekiwań i rozwijanie się zawodowo. 

Unconscious bias w rekrutacji

Unconscious bias to nieświadome uprzedzenia, jakie mamy wobec innych ludzi. Dotyczą one m.in.: wyglądu, płci, pochodzenia, ale także tak trywialnych rzeczy jak imię czy miejsce zamieszkania. Niestety mogą mieć także wpływ na działania biznesowe – na przykład na proces rekrutacji. Jak uniknąć sytuacji, w której nasze uprzedzenia skreślają z procesu rekrutacji wartościowego kandydata? Podpowiada Natalia Bogdan, headhunterka i właścicielka agencji pracy Jobhouse.

Jak efektywnie wdrożyć nową osobę w pracy?

Dbanie o satysfakcję, motywację i rozwój zespołu powinno być priorytetem dla kadry zarządzającej. Ścieżka współpracy zaczyna się już na etapie rekrutacji, a późniejsze wdrożenie jest jednym z najważniejszych punktów styku z organizacją.

Rynek pracy 2022/2023. Brak pracowników niezmiennym wyzwaniem dla pracodawców

Czwarty kwartał 2022 roku cechował się wzrostem zapotrzebowania na pracowników zagranicznych w branży e-commerce, logistycznej i spożywczej. Jednak, jak podkreślają eksperci rynku pracy, rekordowy boom na pracowników zagranicznych z końca 2021 nie powtórzył się już w kolejnym roku. Od stycznia możemy spodziewać się wielu wyzwań. Prócz niestabilnej sytuacji w wielu branżach, brak pracowników będzie jeszcze bardziej odczuwalny.

Rozmowy kwalifikacyjne na niższe stanowiska – jakie czynniki decydują?

Na przebieg rozmowy kwalifikacyjnej wpływa wiele czynników. Jeśli przedstawiciel firmy jest zadowolony z rezultatu, zaprasza kandydata na rozmowę techniczną. W przeciwnym wypadku kandydat otrzyma informację zwrotną i rekomendacje.

Mimo niepewności gospodarczej, polskie startupy nadal aktywnie rekrutują

Jak polskie startupy reagują na dzisiejsze trudne warunki prowadzenia biznesu? Co dzieje się na rynku rekrutacji IT w polskich startupach? Jakich specjalistów poszukują i jakie stawki im proponują? Aktualne odpowiedzi daje nowa edycja raportu „Zarobki IT w polskich startupach w Q3 2022” bValue oraz Just Join IT, który diagnozuje wyzwania polskich startupów w pozyskiwaniu programistów.

Plotki w pracy. Czy trzeba z nimi walczyć?

Efektem regularnych rozmów w pracy są…plotki. To nieuniknione w miejscu zatrudnienia. Te negatywne mogą doprowadzić do toksycznej atmosfery w przedsiębiorstwie. A na jaki temat najczęściej się plotkuje? Co trzecia osoba mówi o rodzinie, 64 proc. o przyjaciołach, a 58 proc. o swoim szefie. Aż 57 proc. osób plotkuje o współpracownikach[1]. Czy plotki mogą zniszczyć zespół? Jak do tego nie dopuścić?

Jak skutecznie komunikować się z pracownikami?

Konkurencyjny i niezwykle dynamiczny rynek pracy powinien wymusić na pracodawcach przykładanie większej wagi do skutecznej komunikacji wewnętrznej. Zaplanowane i dopasowane do odbiorców działania komunikacyjne mogą pomóc zredukować rotację, podnieść zaangażowanie zatrudnionych oraz pozytywnie nastawić ich do realizacji celów biznesowych.

Rola Pracodawcy w procesie rekrutacyjnym

Gdyby popatrzeć na dzisiejsze ogłoszenia o pracę, moglibyśmy pomyśleć, że w Polsce działają sami globalni liderzy, stabilne organizacje gwarantujące bezpieczeństwo, najwięksi producenci i dynamicznie rozwijające się firmy z młodymi zespołami, które zawsze mogą liczyć na szacunek swoich przełożonych. A wszystko to dzieje się w asyście owocowych czwartków. Jak naprawdę wygląda rzeczywistość marketingu rekrutacyjnego?

Rekrutacja od strony pracodawcy – jak zwiększyć szanse na sukces

Rynek pracy staje się coraz bardziej konkurencyjny, firmy rywalizują ze sobą o najlepsze talenty, ale aż 75% z nich spodziewa się w tym roku trudności w znalezieniu pracownika . Poszukujący mają za to do dyspozycji kilka różnych portali pracy, na których co chwila pojawiają się nowe oferty. Co wpływa na efektywność procesu rekrutacyjnego i jak zwiększyć szansę na trafienie do najbardziej wartościowych kandydatów?

10 kroków do sukcesu w procesie rekrutacyjnym

Czy wiesz, że proces rekrutacji zaczyna się na długo przed bezpośrednimi spotkaniami z kandydatami? Zanim do nich dojdzie menedżer podejmuje szereg działań we współpracy z rekruterem, których celem jest osiągnięcie pożądanego efektu: zatrudnienie osoby, która najlepiej odnajdzie się w zespole i poradzi sobie z zadaniami. Czy są wśród nich tak zwane „must have”? Odpowiedź jest prosta: oczywiście!

Liczba rekrutacji nie maleje

Firmy nadal chętnie zatrudniają, mimo niepewności co do przyszłej koniunktury; pracownicy coraz częściej stawiają na stabilność zatrudnienia i są mniej skłonni do zmiany pracodawcy - mówią PAP agencje zatrudnienia. Na podwyżki mogą liczyć przede wszystkim osoby o deficytowych kompetencjach

HR: rekrutacje do rekrutacji

Popyt na usługi HR rośnie - wraz z nim zwiększają się potrzeby kadrowe tej branży. Jak wynika z raportu Grupy Progres, w kwietniu br. najczęściej poszukiwani byli pracownicy do ds. rekrutacji i employer brandingu (33 proc. ofert), a także kadr i płac (28 proc. stanowisk). Jednostkowe oferty dot. specjalistów ds. benefitów czy coachów pracowników. Niestety, mimo że etatów nie brakuje, część osób wstrzymuje się z udziałem w rekrutacji, bo przyszli przełożeni wymagają od nich np. znajomości języków obcych, a odpowiedzialność za wykonywane obowiązki jest zbyt duża.

Rekrutacja zdalna – porady dla pracownika

Pandemia COVID-19 spowodowała, że wielu pracowników przeszło w tryb zdalny. Możemy mówić nie tylko o pracy zdalnej, ale również zdalnej rekrutacji. To właśnie rekrutacji online zostanie poświęcony ten artykuł. Pracowniku sprawdź, jak przebiega i jak się przygotować do rekrutacji zdalnej.

Organizacja turkusowa i czas pracy

Organizacja turkusowa to rewolucyjny model zarządzania rozpropagowany przez Frederica Laloux. Jak w organizacjach samozarządzających wygląda kwestia czasu pracy?

Kandydaci biorą pod uwagę, czy potencjalny pracodawca posiada politykę różnorodności

Zaangażowanie pracodawcy w działania ukierunkowane na wyrównanie szans na rynku pracy odgrywa coraz większą rolę w procesach rekrutacyjnych. Chociaż aspekty takie jak wynagrodzenie, możliwości rozwoju czy model pracy nadal pozostają kluczowe w wyborze kolejnego miejsca zatrudnienia, to fakt czy firma posiada politykę różnorodności, może wpływać na decyzję kandydatów. Jak wynika z sondażu Hays Poland, organizacje otwarte na potrzeby kobiet oraz mniejszości zyskują w oczach profesjonalistów biorących udział w rekrutacjach.

SPEK – apel do pracodawców

SPEK w związku z sytuacją na Ukrainie zdecydowała o rezygnacji z zarobku agencji i zwraca się do przedsiębiorców z prośbą o zgłaszanie potrzeb kadrowych. SPEK świadczy usługi w zakresie rekrutacji pracowników z zagranicy, legalizacji zatrudnienia cudzoziemców, a także doradztwa personalnego i outsourcingu.

Wady i zalety pracy zdalnej [BADANIE]

Praca zdalna to więcej korzyści czy strat dla pracowników? Oto wady i zalety pracy na home office według pracowników.

Deficyty kompetencji pracowników

Deficyty kompetencji pracowników to jedno z zagrożeń dla polskich firm w najbliższych latach. Jakich kompetencji brakuje? Jak temu zaradzić?

Zatrudnianie oparte na wynikach kroku po kroku

Zatrudnianie oparte na wynikach może ułatwić rekrutację dobrego pracownika. Jak rekrutować w oparciu o wyniki kandydata do pracy a nie poprzez CV i rozmowę kwalifikacyjną? Oto poradnik, jak krok po kroku zatrudnić najlepszego pracownika.

ePraca czyli aplikacja dla poszukujących pracy i pracowników

ePraca to aplikacja dla poszukujących pracy i pracowników stworzona przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej. Jak ściągnąć aplikację? Jakie ma funkcje?

Onboarding sposobem na zmniejszenie kosztów rekrutacji

Onboarding w firmie - dlaczego jest tak istotny? Czy może być sposobem na zmniejszenie kosztów rekrutacji? Pracodawca może wpływać w ten sposób na minimalizowanie stresu pracownika. Sprzyja to sprawniejszemu wdrożeniu i prawidłowemu wykonywaniu obowiązków przez nowego zatrudnionego.

Home office albo rezygnacja z pracy - pracownicy stawiają warunek

Home office w pełnym wymiarze albo rezygnacja z pracy - taki warunek stawiają brytyjscy pracownicy. Nie chcą wracać do pracy stacjonarnej, gdy komunikacja wciąż odbywa się za pomocą komunikatorów i wideokonferencji.

Jesienna rekrutacja w logistyce - jak zachęcić do pracy w firmie?

Startuje jesienna rekrutacja w logistyce. Jakich pracowników brakuje? Jak zachęcić do pracy w danej firmie? Co przyciąga pracowników?

Popyt na pracowników w 2021 r. wyższy niż w 2019 r.

Popyt na pracowników w 2021 r. mamy wyższy niż w 2019 r. czyli przed pandemią COVID-19. Jakich pracowników poszukują rekruterzy? Jakie zachęty stosują?

Relacje pracowników z przełożonymi [BADANIE]

Relacje pracowników z przełożonymi przedstawia badanie Hays Poland. Jak pracownicy oceniają działania menadżerów w czasie pandemii? Czego oczekują od swoich szefów?

Jak rekrutować pracowników IT? - 5 wskazówek

Rekrutacja pracowników IT nie należy do najprostszych. Zapotrzebowanie na specjalistów IT utrzymuje się na wysokim poziomie. Jak znaleźć wartościowych pracowników? Oto 5 wskazówek.

Relacje w pracy podczas pandemii [BADANIE]

Relacje w pracy podczas pandemii były utrudnione. Wydarzenia online mają swoje plusy, ale trudniej jest nawiązać kontakt z inną osobą. Jak będzie wyglądała przyszłość?

Kontrola prywatnej korespondencji i komunikatora pracownika

Kontrola prywatnej korespondencji pracownika - czy pracodawca ma do tego prawo, gdy wiadomość jest prywatna? Co z tajemnicą korespondencji i ochroną dóbr osobistych pracownika? Czy pracownik ma prawo do odszkodowania?

Etykieta wirtualnych spotkań

Etykieta wirtualnych spotkań czyli jak przeprowadzić biznesowe spotkanie online, oszczędzając czas i energię? Jak powinno wyglądać zaproszenie? Jak napisać agendę? Wirtualne spotkania w pracy stały się codziennością, jednak nie wszyscy wiedzą, co wypada, a czego nie wypada robić. Jak się ubrać? Czy można pić kawę?

Służbowa poczta elektroniczna - jak zapewnić bezpieczeństwo?

Służbowa poczta elektroniczna to najczęstszy sposób komunikacji biznesowej. Jest ona narażona na ataki hakerów. Jak zapewnić bezpieczeństwo skrzynki pocztowej? Jak bronić się przed cyberprzestępcami? Oto wskazówki.

Tolerancja niepewności w miejscu pracy

Tolerancja niepewności w miejscu pracy czyli jak sobie radzić, gdy zasady gry są niejasne, a przyszłość niepewna. Odporność to najważniejsze słowo ubiegłego roku. Jak być zatem odpornym na niepewność? Czym jest tolerancja niepewności? Kto się nią charakteryzuje? Dlaczego teraz jest szczególnie ważna? Ekspert podaje 6 sposobów na budowanie tolerancji niepewności.

COVID-19 w firmie - plan, bhp, komunikacja

COVID-19 w firmie czyli co każdy pracodawca powinien zrobić, aby dostosować się do przepisów covidowych. Zacznij od analizy ryzyka biznesowego i epidemiologicznego. Stwórz plan epidemiologiczny. Jak go przygotować? Jakie przepisy prawne należy znać? Zadbaj o BHP przy pracy zdalnej. Czy można zdalnie skontrolować stanowisko pracy? Dlaczego ważna jest komunikacja? Jak stworzyć strategię komunikacyjną?

Praca zdalna - większym wyzwaniem HR czy IT?

HR jest największym wyzwaniem pracy zdalnej. Okazuje się, że przewyższa nawet IT. Co wymusił na firmach nowy model pracy? Wylicza się digitalizację, inwestycje w oprogramowanie, chmurę obliczeniową, bezpieczeństwo cyfrowe i dodatkowy sprzęt IT. Prawdziwym problemem okazuje się jednak zarządzanie związane ze zmianą komunikacji w zespole. Jak zmieniła się praca działów IT?

Wyzwania HR 2021

Wyzwania HR w 2021 r. wynikają z wniosków, które należy wyciągnąć z 2020 r. Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na pracę? Czy w 2021 r. czeka nas powrót do normalności? Czy pracodawcy będą zwalniać? Jak zwalniać, nie tracąc na wizerunku? Czy praca zdalna będzie rozwijana? Co zmienia się w komunikacji?

Praca zdalna – 6 wyzwań

Praca zdalna w niektórych branżach trwa nieprzerwanie od początku pandemii. Oznacza to, że także po zakończeniu epidemii ten model świadczenia pracy może stać się normą. Dlatego już dziś pracodawcy powinni uwzględnić taką możliwość w swoich długookresowych planach i stawić czoło wyzwaniom związanym z wprowadzeniem pracy zdalnej oraz wdrożyć narzędzia, które ułatwią jej rozliczanie.

Niskie wynagrodzenie najczęstszą przyczyną zmiany pracy

Aż 80% pracowników zmieniłoby pracę z powodu zbyt niskiego wynagrodzenia. Jak w raporcie Polskiego Instytutu Ekonomicznego przedstawiają się nadużycia przełożonych, relacje pracownicze, styl przywództwa, możliwość rozwoju, obciążenie obowiązkami służbowymi i model kultury organizacyjnej?

7 grzechów głównych rekrutera IT

Do 7 głównych grzechów rekrutera IT należą: brak feedbacku po zakończonym procesie rekrutacyjnym, brak elastyczności czy przedłużająca się rekrutacja. Sprawdź, jakich błędów nie popełniać.

Jak umiejętnie negocjować? [PORADNIK]

Negocjacje to nie tylko instrument przedsiębiorców. Wszyscy negocjujemy. Jak dojść do porozumienia? Okazuje się, że najważniejsze są przygotowania do rozmowy. Jak umiejętnie negocjować? Przedstawiamy krótki poradnik skutecznych negocjacji.

Molestowanie jako forma dyskryminacji

Zgodnie z definicją zawartą w Kodeksie pracy, molestowanie to niepożądane zachowanie, którego celem lub skutkiem jest naruszenie godności pracownika i stworzenie wobec niego zastraszającej, wrogiej, poniżającej, upokarzającej lub uwłaczającej atmosfery. Choć definicja ta, przypomina definicję mobbingu, to jednak jest to zupełnie inna instytucja, która, co ważne, jest typem dyskryminacji. Usytuowana jest bowiem w przepisach dotyczących dyskryminacji i wyróżnia się ją jako jeden z rodzajów dyskryminacji.

Wysokie spadki w branży HR w czasie pandemii - koniec rynku pracownika

Pandemia koronawirusa w sposób szczególny dotknęła branżę HR. Pierwszym krokiem pracodawców w obliczu koronawirusa było wstrzymanie rekrutacji nowych pracowników. Wysokie spadki odnotowały rekrutacja stałe, których rynek zmalał aż o 30%. Czy to koniec rynku pracownika?

Cyber detox sposobem na Zoom fatigue

Epidemia koronawirusa spowodowała, że wielu pracowników przeszło na pracę zdalną. Przeznaczają teraz o 2-4 godziny więcej na pracę. Wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia ze zjawiskiem Zoom fatigue. Spędzanie o wiele więcej czasu przed komputerem i telefonem wpływa na ogromne zmęczenie i poczucie przytłoczenia społecznego. Rozwiązaniem tego problemu może być Cyber detox.

Moc doceniania pracowników

W ostatnich latach coraz więcej mówi się o dobrym samopoczuciu w pracy. Jednym z kluczowych elementów budujących tzw. wellbeing w organizacji jest docenianie – wyrażanie uznania za wykonaną pracę, postawę czy zaangażowanie. Jak robić to dobrze – wyjaśniają ekspertki banku Credit Agricole.

Czy warto w 2020 r. ubiegać się o podwyżkę?

Koronawirus wiele zmienił. Część pracowników liczących na podwyżkę w 2020 r. otrzymała obniżkę wynagrodzenia. Czy warto jeszcze w tym roku ubiegać się o podwyżkę?

Rekrutacja zdalna w branży IT

Rekrutacja zdalna jest bardzo często stosowana w branży IT. Większość pracodawców poszukujących informatyków robi to online. Jakich pracowników poszukują? Na co kandydaci szczególnie zwracają uwagę?

Jakie zmiany w pracy wprowadzili pracodawcy w związku z koronawirusem?

Raport "Efekt COVID-19 w kontekście środowiska pracy" ukazuje, jakie zmiany w pracy wprowadzili pracodawcy w związku z koronawirusem. Większość z nich zastosowało pracę zdalną, zlecenie spotkań służbowych w formie telekonferencji oraz ograniczenie bezpośredniego kontaktu z klientem.

HR w dobie koronawirusa - 7 kierunków wymienionych przez dyrektorów personalnych

O tym, jak wygląda HR w dobie koronawirusa i jakie zmiany będą zachodzić w najbliższym czasie opowiadają dyrektorzy personalni. Zwracają uwagę na 7 kierunków: zdrowie i bezpieczeństwo, obawy związane z powrotem do pracy, plusy i minusy pracy zdalnej, testy z przywództwa, komunikację wewnętrzną, zachowanie spójności w organizacji oraz elastyczność.

REKLAMA