Kategorie

Pracownik niepełnosprawny, Emerytury

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracodawcy nie będą już otrzymywać dopłat do wynagrodzeń pracowników zaliczonych do umiarkowanego lub lekkiego stopnia niepełnosprawności, jeśli mają oni ustalone prawo do emerytury. Zasada ta obowiązuje od 1 marca 2011 r. Jest to kolejne w tym roku ograniczenie dofinansowań dla pracodawców zatrudniających osoby niepełnosprawne.
Zatrudnienie emerytów z umiarkowanym i lekkim stopniem niepełnosprawności od marca 2011 r. będzie zbyt kosztowne. Na takie osoby pracodawca nie uzyska już dofinansowania do wynagrodzeń.
Zdaniem Pracodawców RP ostatnie pomysły rządu dotyczące emerytów i rencistów są nie tylko krótkowzroczne, niesprawiedliwe społecznie, ale i szkodliwe dla naszego rynku pracy oraz gospodarki.
Jestem kadrową w firmie X. Nasz pracownik posiadający rentę inwalidzką II grupy w grudniu będzie się starał o emeryturę i nadal chce pozostać pracownikiem naszej firmy. Jakich formalności powinnam dokonać w takiej sytuacji?
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło projekt nowelizacji m.in. ustawy o emeryturach i rentach z FUS. W projekcie znalazły się nowe zasady obliczania podstawy renty z tytułu całkowitej niezdolności do pracy. Obejmą one osoby urodzone po 1948 r. Naliczanie rent ma odbywać się na podstawie zebranego kapitału emerytalnego.