Kategorie

Pracownik niepełnosprawny, BHP

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownicy niepełnosprawni są szczególnie uprzywilejowaną grupą pracowników. Pracownikom o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności przysługują dwa rodzaje zwolnień od pracy z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.
Od 1 stycznia 2011 r. obowiązują dwa nowe rozporządzenia ważne dla pracodawców, którzy chcą uzyskać z PFRON (za pośrednictwem starosty) zwrot dodatkowych kosztów zatrudniania pracowników niepełnosprawnych lub zwrot odpowiedniego wyposażenia stanowiska pracy dla takiego pracownika. Zasadnicza zmiana dotyczy opinii, jaką wydaje Państwowa Inspekcja Pracy, a która przesądza o przyznaniu pracodawcy bądź o odmówieniu prawa do zwrotu kosztów.
Chcemy zatrudnić do ochrony mienia osoby na podstawie umowy zlecenia. Wśród kandydatów jest niepełnosprawny rencista. Jakie zadania ma pracodawca w zakresie bhp dla tej grupy pracowników? Czy możemy zatrudnić tę osobę?