REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

PPK 2020, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak zarządzać zespołem? Liderem nie trzeba się urodzić. Liczy się cel i chęć współpracy z innymi

Osoby zarządzające zespołem mają kluczowe znaczenie dla firmy. Prawie co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa.

Nowoczesne zarządzanie ludźmi. Jak skutecznie improwizować w zwinnym zespole?

Improwizacja w pracy zazwyczaj kojarzy się dość pejoratywnie - strategie, plany, systemy, zasady działania i współdziałania wydają się nie dawać przestrzeni na spontaniczność. Z drugiej strony „Agile” jawi się jako remedium na sztywność i konieczność dostosowania się do zmian otoczenia czy też reagowania na to, co nieprzewidywalne. Gdzie znaleźć złoty środek? Jak w regułach i zasadach stworzyć przestrzeń na samoorganizację, kreatywność i inicjatywę?

Ponad 50% szefów mówi, że ma „wszystkiego dość” i chce zmienić pracę w 2024 roku. Dlaczego?

Aż 58% osób zajmujących stanowiska kierownicze jest otwartych na zmianę pracy, co wynika przede wszystkim z poczucia, że nie otrzymują adekwatnego wynagrodzenia w obecnym miejscu zatrudnienia, ale też z powodu kiepskich relacji z przełożonymi i negatywnej atmosfery. Takie wnioski płyną z badania „Potrzeby liderów 2024”, zrealizowanego przez IRCenter na zlecenie Pluxee Polska. Lista codziennych wyzwań i obciążeń jest długa – aż 67% kierowników przyznaje, że doświadcza wypalenia zawodowego, jednak wielu z nich nie może liczyć na wsparcie ze strony pracodawcy, ani tym bardziej okazywać swoich prawdziwych emocji. 

Zmiana, czyli żałoba po stracie w organizacji (np. w firmie). Jak reagujemy na zmiany?

Jeżeli planujemy zmiany w firmie lub innej organizacji musimy zdawać sobie sprawę, jak ludzie mogą zareagować na tę zmianę. Warto wiedzieć, jak ludzie odnoszą się do istotnych zmian w swoim otoczeniu. Na pewno ignorowanie oporu i nieadekwatne zarządzanie emocjami pracowników może znacznie utrudnić osiągnięcie sukcesu w procesie zmiany.

Odwaga cywilna w miejscu pracy: Kluczowe cechy i korzyści

Odwaga cywilna w miejscu pracy to jedna z najważniejszych cech, która może przyczynić się do sukcesu zarówno pracowników, jak i organizacji jako całości. Termin ten odnosi się do zdolności jednostki do wykazania się odwagą, zarówno moralną, jak i fizyczną, w różnych sytuacjach, które mogą wystąpić w środowisku zawodowym. Jest to niezwykle istotne, ponieważ miejsce pracy często stawia pracowników w obliczu wyzwań, problemów i konfliktów, które wymagają pewnych postaw i działań.

Być bliżej siebie w miejscu pracy, czyli o znaczeniu empatycznego przywództwa

Empatia to obecnie jedna z kluczowych kompetencji przywódczych, uważana za niezbędną do osiągnięcia sukcesu w zarządzaniu. Niezwykle istotne jest empatyczne podejście lidera do pracownika w zakresie jego kondycji psychicznej i samopoczucia. To wątek, na który zwraca uwagę kampania „Bliżej Siebie”, podkreślająca, jak istotna jest komunikacja i właśnie empatia w miejscu pracy. 

Zarządzanie w rzeczywistości nieustannej transformacji. Jak gotowość na zmianę przekłada się na wzrost organizacji?

W czasach kiedy jedyną pewną rzeczą jest zmiana, liderzy muszą zdobywać zupełnie nowe kompetencje, aby umożliwić rozwój przedsiębiorstw, którymi zarządzają. Strategia na przeczekanie czy też próba długofalowego planowania nie zdaje egzaminu. Obecnie liczy się przede wszystkim trafna identyfikacja nadchodzących trendów, znalezienie w nich szansy na rozwój dla swojego biznesu oraz skuteczne przygotowanie zespołów na ich wdrożenie. 

Zarządzanie w rzeczywistości nieustannej transformacji

W czasach kiedy jedyną pewną rzeczą jest zmiana, liderzy muszą zdobywać zupełnie nowe kompetencje, aby umożliwić rozwój przedsiębiorstw, którymi zarządzają. Strategia na przeczekanie czy też próba długofalowego planowania nie zdaje egzaminu. Obecnie liczy się przede wszystkim trafna identyfikacja nadchodzących trendów, znalezienie w nich szansy na rozwój dla swojego biznesu oraz skuteczne przygotowanie zespołów na ich wdrożenie.

Re-manualizacja, czyli człowiek zastępuje robota

W dobie powszechnej robotyzacji procesów biznesowych i fascynacji menadżerów firm technologiami Robotic Process Automation (RPA), międzynarodowy zespół naukowców pod kierunkiem dra Artura Modlińskiego z Wydziału Zarządzania UŁ, wykazał obecność i znaczenie zjawiska odwrotnego – przejmowania pracy robotów na powrót przez ludzi. Nazwał je re-manualizacją procesów zrobotyzowanych.

VUCA - zarządzanie zespołem w niepewnych czasach?

VUCA to anglojęzyczny skrót składający się z czterech głównych komponentów: zmienności, niepewności, złożoności i niejednoznaczności. Służy do opisu otaczającej nas rzeczywistości, która charakteryzuje się właśnie tymi przymiotami. Czasy zawirowań lokalnych i globalnych są wyzwaniem biznesowym oraz osobistym, ale także wymagają odpowiedniego podejścia ze strony specjalistów HR.

7 zasad do osiągnięcia sukcesu zawodowego i osobistego

Sprawdź, jak pozytywne nastawienie napędza sukcesy. Oto 7 podstawowych zasad do osiągnięcia sukcesu zawodowego i osobistego: przewaga szczęścia, punkt podparcia i dźwignia, efekt Tetris, uczenie się na błedach, krąg Zorro, reguła 20 sekund, inwestycja w więzi społeczne.

Zarządzanie - pionierskie praktyki wokół globu

Zarządzanie - jakie pionierskie praktyki można wymienić? Just Minnaar i Pim De Morree wyróżniają: projektowanie własnego miejsca pracy, pracę opartą na rezultatach, usunięcie mechanizmów kontroli, wzajemna ocenę i ustalanie własnych wynagrodzeń.

Organizacja turkusowa i czas pracy

Organizacja turkusowa to rewolucyjny model zarządzania rozpropagowany przez Frederica Laloux. Jak w organizacjach samozarządzających wygląda kwestia czasu pracy?

Praca hybrydowa - 3 sposoby na poprawienie jakości pracy zdalnej

Praca hybrydowa przekonała już do siebie wielu pracodawców, bez względu na ich wielkość i rodzaj działalności. Model ten cieszy się dużym poparciem pracowników i dobrze zorganizowany jest niewątpliwym atutem firmy jako pracodawcy. Jak sprawić, by praca hybrydowa była wydajna i satysfakcjonująca dla pracowników i pracodawców?

Dobry kontrakt to podstawa współpracy

Dobry kontrakt to podstawa prawidłowo przebiegającej współpracy. Czym jest kontrakt? Jakie są zasady dobrego kontraktu? Jak przygotować się do zawarcia kontraktu?

Czy strach jest skutecznym motywatorem?

Czy strach jest skutecznym motywatorem do pracy? Jak wpływa na naukę i współpracę? Czym jest bezpieczeństwo psychiczne?

6 zasad efektywnego zarządzania

Czym jest zarządzanie? Jak efektywnie zarządzać zespołem? Oto 6 podstawowych i praktycznych zasad. Dzięki nim osiągniesz planowane wyniki.

Bezpośredni przełożony a dobrostan pracowników

Czy bezpośredni przełożony ma wpływ na dobrostan pracowników? Czy managerowie potrafią zarządzać rozproszonymi zespołami?

Multitasking a efektywność pracowników

Czym jest multitasking? Czy jest zaletą, czy wręcz przeciwnie? Jak wpływa na efektywność pracowników?

Co pandemia uświadomiła menadżerom? [VIDEO]

Pandemia a zarządzanie - co kryzys wywołany pandemią uświadomił menadżerom? Okazało się, że kapitał ludzki jest niezwykle ważny. Duże znaczenie ma także zdolność do szybkich zmian.

Stres największym problemem firm

Stres jest największym problemem firm - tak wynika z badania przeprowadzonego wśród europejskich pracodawców. Priorytetem jest teraz zdrowie i dobre samopoczucie pracowników.

Relacje pracowników z przełożonymi [BADANIE]

Relacje pracowników z przełożonymi przedstawia badanie Hays Poland. Jak pracownicy oceniają działania menadżerów w czasie pandemii? Czego oczekują od swoich szefów?

6 typów osobowości pracowników a ich potrzeby technologiczne

Typy osobowości pracowników można podzielić na 6 grup. Pracodawca znając osobowość pracownika, może odpowiednio dostosować do niego miejsce pracy. Sprawdź, jakie mają potrzeby technologiczne.

Uczestnik PPK ma wpływ na sposób zarządzania środkami

Zarządzanie środkami PPK - czym jest fundusz zdefiniowanej daty? Czy uczestnik PPK ma wpływ na sposób zarządzania zgromadzonymi przez niego środkami pieniężnymi?

Programy well-beingowe przyszłością miejsc pracy

Programy well-beingowe będą przyszłością miejsc pracy. Jak zadbać o dobrostan pracowników? Jak pandemia wpłynęła na pracę?

Myślenie kategoriami momentów - dlaczego jest tak ważne?

Myślenie kategoriami momentów - przejścia powinny być wyraźnie zaznaczane, kamienie milowe celebrowane, a dołki wypełniane. Dlaczego to takie ważne?

Work-life balance pracowników - 6 wskazówek dla pracodawcy

Work-life balance pracowników - co może zrobić pracodawca, by pomóc pracownikom zachować równowagę między życiem prywatnym i zawodowym? Oto 6 praktycznych wskazówek.

Wyzwania w zarządzaniu ludźmi w czasie pandemii

Zarządzanie w czasie pandemii - jakie wyzwania stoją przed liderami? Czego im brakuje? Jak oceniają efektywność pracowników?

Zarządzanie personelem w nowej rzeczywistości

Zarządzanie personelem w czasie pandemii nie jest proste. Mimo zmęczenia epidemią, nowa rzeczywistość przyniosła także dobre rozwiązania. Przykładem jest praca zdalna i hybrydowy model pracy. Pracodawcy muszą być elastyczni.

Jak organizować zespoły, by stawiały czoła wyzwaniom?

Organizacja zespołów w czasie pandemii może przynieść wiele korzyści. Rynek pracy podlega dynamicznym przeobrażeniom. Zmiany te wpływają na funkcjonowanie nie tylko całych firm, ale również poszczególnych zespołów. Jak więc je organizować, by skutecznie stawiały czoła wyzwaniom? Oto 3 wskazówki.

Jak komunikować się z pracownikami w dobie niepewności?

Komunikacja z pracownikami składa się na sukces przedsiębiorstwa. Od zawsze odgrywała kluczową rolę w rozwoju działalności – personel, który otrzymuje jasne, precyzyjne komunikaty, działa bowiem efektywniej. Jednak teraz, w dobie niepewności, jest szczególnie ważna. Oto wskazówki, jak komunikować się z pracownikami w dobie niepewności?

Jak budować relacje w pracy zdalnej?

Relacje w pracy zdalnej są utrudnione poprzez odległość. Czym jest bliskość symboliczna? Jak budować relacje w zdalnie pracującym zespole? Jakie zadania ma menedżer wirtualnego zespołu? Jakie 4 ćwiczenia warto zadać pracownikom?

Wypalenie zawodowe - jak przeciwdziałać?

Wypalenie zawodowe jest to problem zarówno dla pracownika jak i dla pracodawcy. Co to jest? Jak przeciwdziałać wypaleniu? Podajemy 4 przykłady profilaktyki.

Tolerancja niepewności w miejscu pracy

Tolerancja niepewności w miejscu pracy czyli jak sobie radzić, gdy zasady gry są niejasne, a przyszłość niepewna. Odporność to najważniejsze słowo ubiegłego roku. Jak być zatem odpornym na niepewność? Czym jest tolerancja niepewności? Kto się nią charakteryzuje? Dlaczego teraz jest szczególnie ważna? Ekspert podaje 6 sposobów na budowanie tolerancji niepewności.

Sektor publiczny i umowa o zarządzanie PPK w 2020 r.

Pracodawca z sektora publicznego może podpisać umowę o zarządzanie PPK jeszcze w 2020 r. W razie podpisania przez podmiot zatrudniający umowy o zarządzanie PPK przed 1 stycznia 2021 r., powinna ona wejść w życie najwcześniej z tą datą. Podpisanie umowy o zarządzanie PPK w przyszłym roku może wiązać się z obowiązkiem stosowania nowych przepisów o zamówieniach publicznych.

Nowe wyzwania HR w postpandemicznym świecie

Koronawirus w sposób szczególny wpłynął na organizację pracy i wyzwania HR. Jak rekrutować w postpandemicznym świecie? Jak zarządzać zespołem rozproszonym?

Które podmioty są zwolnione z płacenia składek na PPK?

Ustawa z 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. 2018 poz. 2215) przewiduje, iż od dnia 1 lipca 2019 roku systematycznie co 6 miesięcy kolejne grupy przedsiębiorców włączane są do nowego pracowniczego programu emerytalnego. Sprawdźmy, które podmioty muszą płacić, a które są zwolnione z płacenia składek na PPK?

Jak budować odporność psychiczną pracowników?

Przeprowadzone badania wskazują na negatywne działanie stresu pracowników na ich efektywność w pracy. Jak zatem budować ich odporność psychiczną, aby pomimo różnych przeszkód zawsze działali i szukali rozwiązań? Czym jest rezyliencja?

Zdrowy styl życia pracowników wyzwaniem pracodawców

Promocja zdrowego stylu życia pracowników do współcześnie wyzwanie pracodawców. Zdrowy styl życia zatrudnionych ma bowiem wpływ na zrównoważony rozwój i to nie tylko przedsiębiorstw. Jakie korzyści wynikają z prozdrowotnych działań firmy?

27 października - termin na podpisanie umowy o zarządzanie PPK

27 października 2020 r. mija ostateczny termin na podpisanie umowy o zarządzanie PPK. Jeśli pracodawca do 25 września nie wybrał w porozumieniu z przedstawicielami pracowników instytucji finansowej zarządzającej PPK, musi zrobić to sam. Co grozi za niedotrzymanie terminu 27 października?

Czy można być uczestnikiem więcej niż jednego PPK?

Ustawa o PPK nie ogranicza liczby rachunków PPK, które mogą być założone dla jednej osoby. Tylko od pracownika zależy jednak na ilu rachunkach „trzymał” będzie swoje oszczędności. Czy można być uczestnikiem więcej niż jednego PPK?

PPK: Minął termin na konsultacje z pracownikami - co zrobić?

Dnia 25 września 2020 r. minął termin na konsultacje z pracownikami wyboru instytucji zarządzającej PPK. Czy z niedopełnieniem obowiązku konsultacji wiąże się sankcja finansowa? Co zrobić, gdy pracodawca nie wybrał na czas instytucji finansowej w porozumieniu z reprezentacją osób zatrudnionych?

PPK – Jak ustalić liczbę osób zatrudnionych?

Co do zasady, to kiedy należy wprowadzić PPK, zależy od stanu zatrudnienia. Ustawa wprowadza własną definicję osoby zatrudnionej. Jak obliczyć stan zatrudnienia na potrzeby określenia wielkości podmiotu zatrudniającego?

Aplikacja iPPK z dostępem do konta w PPK dla każdego pracownika

Wybierając ofertę PPK z Compensy Życie, klient otrzymuje dostęp do Pracowniczych Planów Kapitałowych poprzez przejrzystą i intuicyjną aplikację iPPK. Kto może z niej korzystać? Do czego służy? Czy można sprawdzić stan rachunku uczestnika PPK?

PPK i biura rachunkowe - 4 najważniejsze pytania i odpowiedzi

Biura rachunkowe zajmują się wdrażaniem swoich klientów do PPK. Dla podmiotów zatrudniających od 20 do 249 pracowników muszą zawrzeć umowę o zarządzanie PPK do 27 października 2020 r., a umowę o prowadzenie PPK do 10 listopada 2020 r. O co najczęściej księgowi pytają Compensę Życie – jedną z instytucji finansowych PPK? Oto 4 najważniejsze pytania i odpowiedzi.

Co wyróżnia Compensę spośród innych instytucji finansowych?

Instytucje finansowe PPK posiadają wspólne cechy, takie jak wymóg kapitałowy, doświadczenie i zarządzanie funduszami zdefiniowanej daty. Są nimi fundusze inwestycyjne i emerytalne. Wyjątek stanowi Compensa TU na Życie SA Vienna Insurance Group. Co wyróżnia Compensę spośród innych instytucji finansowych?

Kto wybiera podmiot zarządzający PPK?

Podmiotem zarządzającym pracowniczymi planami kapitałowymi (PPK) w danej firmie jest instytucja finansowa uprawniona  do oferowania PPK. Wybiera ją zawsze podmiot zatrudniający w porozumieniu z przedstawicielami załogi.

Jak krok po kroku przystąpić do PPK?

Jesienią 2020 r. do PPK mają obowiązek przystąpić podmioty zatrudniające od 20 do 249 osób. Jest to ogromna rzesza średnich i małych firm. Przed nimi bardzo ważne zadanie. Artykuł zawiera poradnik Compensa TU na Życie SA Vienna Insurance Group, jak krok po kroku przystąpić do Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK).

Compensa Życie jako instytucja finansowa PPK – kompleksowe wsparcie we wdrożeniu i zarządzaniu

Pracowniczymi Planami Kapitałowymi zarządza i prowadzi je dla pracowników poszczególnych firm instytucja finansowa. Do grona instytucji, z którymi pracodawca w imieniu i na rzecz pracowników zawiera umowy, należy Compensa TU na Życie SA Vienna Insurance Group. Towarzystwo Ubezpieczeniowe ze swoim doświadczeniem zapewnia bezpieczeństwo środków oraz kompleksowe wsparcie we wdrożeniu i zarządzaniu PPK.

Terminy przystąpienia do PPK – przypomnienie o obowiązku każdego pracodawcy

Każdy pracodawca musi przystąpić do Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK). Terminy przystąpienia do PPK są uzależnione od liczby osób zatrudnianych przez daną firmę. Najwięksi pracodawcy już wybrali instytucje finansowe zarządzające PPK i dokonują wpłat na konta pracowników będących uczestnikami programu. Teraz czas na średnie i mniejsze firmy. Towarzystwo Ubezpieczeniowe Compensa TU na Życie SA Vienna Insurance Group zapewnia, że szybsze zawarcie umów o zarządzanie PPK umożliwi sprawne i bezproblemowe wdrożenie Pracowniczych Planów Kapitałowych w firmach.

REKLAMA