reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Temat: PIP

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu PIP. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące PIP.

Problem z ewidencjonowaniem godzin wykonania zlecenia

Aktualizacja: 30.01.2018

W 2017 r. firmy miały duży problem ze sposobem potwierdzania liczby godzin wykonywania zleceń lub świadczenia usług, ich ewidencji - wynika z danych PIP. Przepisy nie określają, w jaki sposób należy to robić. »

Kogo PIP skontroluje w 2018 r.?

Aktualizacja: 19.12.2017

W 2018 roku Państwowa Inspekcja Pracy (PIP) planuje przeprowadzić w całym kraju 72 tys. kontroli. Szczególną uwagą PIP objęte będą obszary prawnej ochrony pracy i związane z bezpieczeństwem oraz ochroną życia i zdrowia pracowników. »

Obowiązek przechowywania dokumentów dotyczących czasu realizacji zlecenia lub świadczenia usługi

Aktualizacja: 06.03.2017

Od 1 stycznia 2017 r. zleceniodawcy i usługobiorcy obowiązani są do przechowywania dokumentów określających sposób potwierdzania liczby godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usług oraz dokumentów potwierdzających liczbę godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usług. Dokumenty te powinny być przechowywane przez okres 3 lat od dnia, w którym wynagrodzenie stało się wymagalne. »

Co piąty przedsiębiorca nie przestrzega minimalnej stawki godzinowej

Aktualizacja: 06.03.2017

Jak realizowane są przepisy gwarantujące minimalną stawkę godzinową? Czy są one respektowane przez pracodawców? Dotychczasowe kontrole wykazują, że nie przestrzega ich co piąty przedsiębiorca. »

Minimalna stawka godzinowa 13 zł - od 1 stycznia 2017 r.

Aktualizacja: 17.10.2016

Od 1 stycznia 2017 r. zacznie obowiązywać minimalna stawka godzinowa dla zleceniobiorców oraz osób samozatrudnionych. Wyniesie ona 13 zł – wynika z obwieszczenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 21 września 2016 r. w sprawie wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2017 r. W jaki sposób należy potwierdzać liczbę godzin wykonania zlecenia? »

Nowe obowiązki Państwowej Inspekcji Pracy od 2017 r.

Aktualizacja: 19.09.2016

Od 2017 r. Państwowa Inspekcja Pracy otrzyma nowe obowiązki, które związane są m.in. z wprowadzeniem minimalnej stawki godzinowej dla zleceniobiorców. Na pracodawcę, który nie będzie przestrzegał przepisów o minimalnej stawce godzinowej, PIP będzie mogła nałożyć karę od 1 tys. do 30 tys. zł. »

reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Ostatnio na forum

reklama

MODUŁ PARTNERSKI

reklama

Eksperci portalu infor.pl

VGD

VGD jest międzynarodową firmą świadczącą usługi w zakresie księgowości, kadr i płac, audytu, podatków oraz doradztwa biznesowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama