Kategorie

Obowiązki pracodawcy, Oszczędzanie na emeryturę

Do jednych z obowiązków pracodawcy należy wdrożenie PPK w swojej firmie. Obowiązują go konkretne terminy na podpisanie umowy o prowadzenie PPK i umowy o zarządzanie PPK. Jak w 4 krokach wprowadzić PPK?
PPK to program długoterminowego oszczędzania na przyszłą emeryturę. Obejmie wszystkich pracowników we wszystkich podmiotach zatrudniających. Jak w 5 krokach wprowadzić w firmie Pracownicze Plany Kapitałowe?
Pracodawca ma obowiązek przekazać numer telefonu i adres e-mail pracownika, w związku z obowiązkiem zawarcia umowy o prowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych - informuje prezes UODO. Pracodawcy mają czas do 12 listopada na zawarcie umowy o prowadzenie PPK.
Już od 1 lipca br. wszystkie firmy zatrudniające minimum 250 pracowników będą miały obowiązek zapisania pracownika do Pracowniczych Planów Kapitałowych. To już więc ostatnie dni na przygotowanie się i wdrożenie harmonogramu wprowadzenia PPK. Ekspert z kancelarii prawnej Ecovis Milczarek i Wspólnicy wyjaśnia kroki, jakie musi podjąć pracodawca, by dopełnić wszystkich narzuconych przez ustawodawcę terminów.