REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja w firmie, Rozwój osobisty i zawodowy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czym jest komunikacja wewnętrzna w firmie

Komunikacja wewnętrzna to nie tylko przekazywanie informacji, lecz również pozwolenie pracownikom na udział w kształtowaniu środowiska pracy. Według badań największy wpływ na wyniki firmy ma partnerska i otwarta komunikacja z pracownikami.

Pierwsze kroki w nowej pracy

O najważniejsze zasady panujące w nowym miejscu pracy warto zapytać się już na rozmowie kwalifikacyjnej. Już na tym etapie jesteśmy w stanie zdecydować jakie zasady zaakceptujemy, a jakie nie.

Crowdsourcing, czyli jak wykorzystywać potencjał

Crowdsourcing jest procesem, dzięki któremu można czerpać z wiedzy grupy ludzi oraz ich potencjału, który wyraża się w poglądach, opiniach, czasie, a także zasobach.

Rola HR przy zwolnieniach grupowych

Rola działu HR w trakcie zwolnień grupowych jest niezwykle istotna. Wspieranie zwalnianych, pomoc w przeorganizowaniu działów, to tylko niektóre przykłady z jakimi może zetknąć się dział HR w sytuacji restrukturyzacji firmy.

Kiedy przychodzi czas na zmiany zawodowe

W życiu każdego z nas przychodzi czas na zmiany. Jedni podchodzą do nich sceptycznie. Zazwyczaj dlatego, że ciężko im wyjść ze strefy komfortu. Inni decydują się na zmiany szybciej, zwłaszcza kiedy zdają się one nieuniknione. Bo przecież i tak trzeba coś zmienić. Prędzej czy później.

Jak pogodzić stałą pracę i dodatkowe zlecenia

Pogodzenie stałego zatrudnienia z dodatkowymi zleceniami wymaga dużego zaangażowania i umiejętności pogodzenia obowiązków. W jaki sposób pogodzić prace w kilku miejscach?

Powrót do dawnej firmy, czyli dlaczego nie warto palić mostów

Podobno nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. Ale w przypadku życia zawodowego warto tę regułę nieco złagodzić i przyjąć, że odejście z organizacji nie musi definitywnie kończyć relacji. W aplikacjach widać zresztą, że momentów powrotowych jest całkiem sporo. Z odpowiednim nastawieniem i przygotowaniem – zarówno pracownika, jak organizacji – taki powrót może mieć wiele zalet.

Nie każdy od razu staje się Jamesem Bondem - jak dopasować ofertę rozwojową do pracownika?

Co łączy Jamesa Bonda, jego wstrząśnięte niezmieszane martini oraz dostarczane mu zabawki przez ekscentrycznego naukowca Q z zamawianiem, projektowaniem i realizacją szkoleń dla pracowników firmy? Otóż Bond wiedział, co zamawia. Badania pokazały, że wstrząśnięte martini było efektywniejsze w dezaktywacji nadtlenku wodoru niż mieszany drink, a oba były efektywniejsze niż czysty dżin lub wermut. Szkolenia natomiast zamawiamy i realizujemy w wersji „mieszanej”. Dlaczego tak się dzieje?

Jakich zachowań unikać w pracy?

W celu utrzymania dobrych relacji w firmie, powinniśmy unikać niektórych zachowań. Notoryczne spóźnialstwo, plotkowanie to tylko niektóre z zachowań, które mogą postawić nas w złym świetle. Czego jeszcze nie warto robić w pracy?

E-learning a tradycyjne szkolenia dla pracowników

E-learning to nowe perspektywy. Dla pracodawcy i pracownika. To nowe perspektywy dla biznesu, który zmienia się diametralnie pod wieloma względami. O ile zmiany te zauważalne są choćby w sposobach prezentacji ofert, czy możliwościach dotarcia do potencjalnych klientów, zmianie nie ulega jednak konieczność nieustannego rozwoju i podnoszenia kwalifikacji pracowników. Nie bez powodu mówi się przecież, że ludzie stanowią największy kapitał firmy, stąd też jedną z najlepszych inwestycji będzie ich szkolenie.

Jak dostosować język do określonej specjalizacji/branży?

To w pracy spędzamy większość czasu. Dlatego ucząc się języka obcego, powinniśmy poznawać go w taki sposób, który umożliwi nam posługiwanie się nim właśnie w celach zawodowych. Niestety, takiego języka nie nauczymy się na kursie językowym o charakterze ogólnym.

Referencje po zakończeniu pracy

Referencje pozwalają na zarekomendowanie pracownika u przyszłego pracodawcy. Stanowią one kartę przetargową i pomagają wyróżnić się z tłumu. Jak poprosić szefa o referencje?

Jak zintegrować się z nowymi pracownikami?

Każda osoba rozpoczynająca pracę musi się postarać by odnaleźć się w niej i zrobić dobre wrażenie. Zobacz jak unikać podstawowych błędów by zintegrować się z zespołem.

Po co tworzyć ścieżki karier i opisy stanowisk?

W dzisiejszym świecie zrekrutowanie odpowiednich pracowników nie jest łatwe. Jeszcze trudniejsze jest stworzenie zauważalnej oraz atrakcyjnej oferty pracy i zbudowanie takiego wizerunku firmy, który będzie zachęcał potencjalnych Kandydatów. Prowadzenie otwartej polityki i prezentowanie możliwych ścieżek kariery w firmie jest doskonałym sposobem na budowanie Employer Branding.

Jak wynegocjować lepsze warunki pracy?

Pracodawcy muszą się starać aby utrzymać w firmie najlepszych i wartościowych pracowników. Natomiast pracownik może wykorzystać sytuację, która panuje na rynku pracy i starać się wynegocjować lepsze warunki pracy, np. podwyżkę. Jak to zrobić?

Automatyzacja księgowości ułatwieniem dla przedsiębiorców

W ostatnim czasie coraz częściej można usłyszeć historie ludzi, którzy zdecydowali się zrezygnować z pracy w dużej firmie i rozpocząć własną działalność. W podjęciu tej niełatwej przecież decyzji mogą pomóc możliwości, jakie dostarcza... współczesna technologia.

Nowoczesne narzędzia HR a komunikacja wewnętrzna w firmie

Rola komunikacji jest niezwykle ważna w każdej społeczności. W środowisku pracowniczym tym bardziej, zwłaszcza jeśli mowa o realizacji wspólnie wyznaczonych celów i osiąganiu zamierzonych efektów. W komunikacji wewnętrznej firmy chodzi nie tylko o swobodny przepływ informacji, ale przede wszystkim o budowanie zaangażowania pracowników. Nie można jednak zapomnieć, z jaką społecznością pracowniczą mamy obecnie do czynienia. To społeczność nastawiona na komunikację, przede wszystkim w czasie rzeczywistym, a co się z tym wiąże - nastawiona też na ciągłą interakcję.

Jak przygotować się do spotkania biznesowego

Do spotkania biznesowego należy się odpowiednio przygotować, bowiem im mniej jesteśmy przygotowani, tym większy stres. Kilka wskazówek - jak poradzić sobie ze stresem i wypaść dobrze na spotkaniu z potencjalnym partnerem biznesowym lub szefem.

Jak nie myśleć w święta o pracy

W okresie świątecznym warto oddać się rodzinnej atmosferze, zapomnieć o pracy i pozwolić sobie na relaks. Oto kilka sposobów, jak nie myśleć w święta o pracy.

Praca w korporacji - jak się w niej odnaleźć

Praca w korporacji rządzi się swoimi regułami. Z jednej strony jest to możliwość rozwoju, z drugiej duża dynamika pracy, która wywołuje stres czy napięcie. Jak się odnaleźć w dużej firmie?

Współpraca z uczelniami wyższymi jako przeciwdziałanie niedoborom pracowniczym

Zmiany trendów rynkowych, postęp technologiczny i rosnące zapotrzebowanie na specjalistów to tylko niektóre czynniki wpływające na poszukiwanie pól współpracy między sferą nauki i biznesu.

Jak napisać idealne CV?

CV to pierwszy dokument, na który spojrzy nasz przyszły pracodawca. Aby nasze CV wyglądało profesjonalnie i przyciągało uwagę, warto mu poświęcić trochę czasu. Poniżej 5 wskazówek, dzięki którym stworzysz idealne CV.

Kiedy pracownik może odmówić wykonania polecenia służbowego?

Jednym z podstawowych obowiązków pracownika jest wykonywanie poleceń pracodawcy. Zdarzają się sytuacje, że trzeba będzie powiedzieć "nie". Jak i kiedy odmawiać szefowi, aby zachować dobre relacje i nie narazić się na nieprzyjemności?

Instytucje kulturalne dla seniorów

Minister Pracy i Polityki Społecznej w liście do dyrektorów instytucji artystycznych zachęca do szerszego udostępniania placówek kulturalnych dla seniorów.

Trzeci etap deregulacji - otwarcie 100 zawodów

Prezydent podpisał trzeci etap deregulacji stu zawodów. Deregulacja obejmuje profesje pożarnicze, geologiczne i górnicze oraz m.in.: muzealnik, rzecznik patentowy, doradca inwestycyjny, tłumacz przysięgły, konserwatorzy zabytków, rzeczoznawcy, a także maklerzy papierów wartościowych i giełd towarowych.

Odpowiedni ubiór a szansa na awans

Odpowiedni ubiór ma znaczenie i może zwiększyć szansę na sukces w firmie, zwłaszcza gdy chcemy dostać awans. Dobry wygląd może otworzyć wiele drzwi i dać możliwość wykazania się umiejętnościami i doświadczeniem. Oto, kilka wskazówek, jak osiągnąć sukces.

Pokolenie Y w outsourcingowej firmie

Pokolenie Y to osoby urodzone w przedziale lat 1980 - 1994. Przedstawiciele pokolenia Y są ambitni i nieustannie chcą się rozwijać. Większość z nich ma szansę na znalezienie pracy w outsourcingowej firmie, co więcej w międzynarodowych oddziałach.

10 sposobów na wynegocjowanie podwyżki

Rozmowa o pieniądzach może być bardzo stresująca. Można się jednak do takiego zadania dobrze przygotować i osiągnąć zamierzony sukces, w tym przypadku - podwyżkę. Poniżej 10 zasad, dzięki którym wynegocjujemy podwyżkę.

Bezpłatne szkolenia z funduszy unijnych

Startuje ogólnopolski cykl bezpłatnych szkoleń z funduszy unijnych. Dotyczy możliwości wykorzystania funduszy europejskich w latach 2014-2020. Szkolenia będą trwały do końca września tego roku.

Praca w wakacje wzbogaca CV

Praca w wakacje wzbogaca CV każdego kandydata do pracy. Pomaga zdobyć doświadczenie, sprawdzić się na danym stanowisku, poznać język obcy i uczy komunikacji w zespole.

Jak awansować w korporacji?

Możliwość rozwój kariery w korporacji przyciąga wielu kandydatów do pracy. Duże firmy proponują różne ścieżki awansu, kusząc wysokim wynagrodzeniem, prestiżem i dodatkami socjalnymi. Sprawdź, jak awansować w korporacji.

Najwyższe zarobki w Polsce - kierunki studiów

Najwyższe zarobki w Polsce osiągają absolwenci kierunków studiów związanych z informatyką. Architekt IT zarabia trzykrotnie więcej niż średnia krajowa. Bardzo dobrze zarabiają także Senior Developerzy, Starsi Programiści Java i .NET oraz analitycy IT.

Deregulacja 100 zawodów

Deregulacja 100 zawodów była przedmiotem prac parlamentarnych podczas 98. posiedzenia Sejmu. Posłowie ustalili końcowe brzmienie ustawy o zmianie ustaw regulujących warunki dostępu do wykonywania niektórych zawodów.

Ryzykowne kroki na drodze do rozwoju kariery

Ryzykowne zawodowe kroki często prowadzą do rozwoju kariery. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, przeczytaj o: powrocie na uczelnię, zmianie zawodu, mówieniu "nie" dodatkowym obowiązkom oraz rozpoczęciu własnej działalności.

Zawód rzecznika patentowego - zarobki

Raport o zawodzie rzecznika patentowego pozwala na stwierdzenie, że ich liczba w Polsce stopniowo się zmniejsza. Na czym polega zawód rzecznika patentowego i ile wynoszą zarobki?

Osoby 50+ na rynku pracy - szkolenia

Osobom, które przekroczyły 50. rok życia trudno przebić się na rynku pracy. Nie tylko mają liczną konkurencję w postaci młodych, ale i muszą zmagać się z wieloma uprzedzeniami pracodawców. Jak więc mogą oni zwiększyć swoje szanse na znalezienie pracy? Dużą rolę pomocniczą odgrywają różnego rodzaju szkolenia.

Pokolenie „140 znaków” na rynku pracy - badanie Hay Group

Aktualnie na rynku pracy może brakować absolwentów, którzy mogą pochwalić się kompetencjami społecznymi i emocjonalnymi. Tego typu kompetencje przyczyniają się do osiągnięcia sukcesu zawodowego. Tak wynika z badania Hay Group Pokolenie "140 znaków" na rynku pracy.

Polscy studenci gotowi na emigrację - raport PSZK

Polscy studenci są gotowi na emigrację w celu poszukiwania lepszych perspektyw zawodowych. Wynika to z badania opinii studentów przeprowadzonego w ramach kampanii #jestemYgrekiem. nie jestem leniem zorganizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.

Rosnąca popularność pracy tymczasowej

Popularność pracy tymczasowej wciąż rośnie. Najczęściej korzystają z niej zagraniczne korporacje. To korzystna forma zatrudnienia szczególnie dla ludzi młodych, którzy mogą zapoznać się ze stanowiskiem pracy, z którym wiążą swoją karierę zawodową.

Europejski Fundusz Dostosowania do Globalizacji - efekty w 2013 i 2014 r.

Prawie 30 tys. pracowników skorzystało z Europejskiego Funduszu Dostosowania do Globalizacji w 2013 i 2014 r. EFG pomógł w znalezieniu nowej pracy łącznie 26 610 pracownikom zwolnionym w wyniku kryzysu gospodarczego i skutków globalizacji.

Zainwestuj w swoją karierę

Aktualna sytuacja na rynku pracy wymaga inwestowania w swoją karierę. Warto w szczególności postawić na edukację i zdobywanie nowych umiejętności. Przedstawiamy 6 wskazówek, jak prawidłowo inwestować w rozwój swojej kariery.

Trzeci etap deregulacji - otwarcie 101 zawodów

Trzeci etap deregulacji został poparty przez posłów podczas 95. posiedzenia Sejmu. Przewiduje otwarcie 101 zawodów, m.in. rzecznika patentowego, rusznikarza, tłumacza przysięgłego, muzealnika, profesji z dziedziny konserwacji zabytków.

Współpraca uczelni z pracodawcami

Współpraca uczelni z pracodawcami staje się coraz bardziej popularna. Sytuacja na rynku pracy wymaga dostosowania kształcenia do potrzeb pracodawców. Taka praktyka powinna przyczynić się do spadku bezrobocia wśród ludzi młodych.

Inwestycja w naukę języków obcych dla pracowników

Inwestycję w naukę języków obcych dla pracowników praktykuje tylko połowa badanych menadżerów. Tymczasem znajomość języków obcych to kluczowa umiejętność w komunikacji z partnerami i klientami firmy.

Rekrutacja do klas patronackich Carrefour Polska

Trwa rekrutacja do klas patronackich Carrefour Polska. Dwa zespoły szkół urochomiły nabór do klas wielozawodowych pod patronatem Carrefour Polska. Wnioski o przyjęcie do klasy patronackiej można składać do 22 maja 2015 r.

Warto znać języki skandynawskie

W dzisiejszych czasach warto znać języki obce. Pracodawcy poszukują kandydatów do pracy ze znajomością języka skandynawskiego. Co istotne, Polska zajmuje wysokie 7. miejsce w klasyfikacji znajomości języków obcych i tym samym wyprzedza takie kraje, jak Niemcy i Szwajcaria.

Polacy uczą się mniej i pracują więcej niż 10 lat temu

Polacy uczą się mniej i pracują więcej niż 10 lat temu. Takie wnioski wypływają z badania "Budżet czasu ludności 2013". Badanie przeprowadza się co 10 lat.

Umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracownika

Umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracownika określa prawa i obowiązki stron stosunku pracy. Pracodawca może zawrzeć w umowie postanowienia bardziej korzystne dla pracownika niż kodeksowe. Urlop szkoleniowy na przygotowanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie się i przystąpienie do egzaminu dyplomowego może więc trwać dłużej niż 21 dni. Przedstawiamy wzór umowy.

Umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych - wzór umowy

Pracodawca zawiera z pracownikiem umowę o podnoszenie kwalifikacji zawodowych, która określa prawa i obowiązki stron. Umowa nie może zawierać postanowień mniej korzystnych dla pracownika niż Kodeks pracy. Może przewidywać dłuższy urlop szkoleniowy. Przedstawiamy wzór umowy.

Trendy na rynku pracy – umiejętności przyszłości

Jakie trendy na rynku pracy się pojawiają? Na których umiejętnościach warto się skupić? Rozwój technologii cyfrowych powoduje szybkie tempo zmian w społeczeństwie, w tym także w biznesie. Wpływa to na rynek pracy, który kilkanaście lat temu wymagał posiadania tytułów naukowych, a dziś stawia na dodatkowe kompetencje – umiejętności miękkie.

REKLAMA