Praca pełna wyzwań, wyznaczanie celów, nagradzanie za ich osiąganie, planowanie ścieżek rozwoju, dobra komunikacja, konstruktywna dyskusja, podsumowanie pracy i jej wpływu na rozwój biznesu - wszystko to powinno zawierać się w długofalowej retencji pracowników. Duży w tym udział managerów, którym HR powinien dostarczyć narzędzi niezbędnych do tego, aby praca stała się dla nich możliwie najbardziej atrakcyjna.
Rola komunikacji jest niezwykle ważna w każdej społeczności. W środowisku pracowniczym tym bardziej, zwłaszcza jeśli mowa o realizacji wspólnie wyznaczonych celów i osiąganiu zamierzonych efektów. W komunikacji wewnętrznej firmy chodzi nie tylko o swobodny przepływ informacji, ale przede wszystkim o budowanie zaangażowania pracowników. Nie można jednak zapomnieć, z jaką społecznością pracowniczą mamy obecnie do czynienia. To społeczność nastawiona na komunikację, przede wszystkim w czasie rzeczywistym, a co się z tym wiąże - nastawiona też na ciągłą interakcję.
Bank Credit Agricole skupia się na wdrażaniu prozdrowotnych rozwiązań dla pracowników. W ramach polityki prozdrowotnej podejmowane są takie działania jak: badania okresowe, dofinansowanie do kart sportowych, dofinansowanie do okularów, zapewnienie prywatnej opieki medycznej, przeprowadzanie specjalistycznych szkoleń, wprowadzenie udogodnień dla rowerzystów, montaż defibrylatorów.
Jak wynika z badań CBOS, zdecydowana większość pracowników, 74 procent, deklaruje, że dobrze się czuje w swojej pracy. Co szósty (17%) przyznaje, że w ciągu ostatnich pięciu lat był szykanowany przez przełożonych lub współpracowników. Blisko co czwarty zatrudniony (24%) deklaruje, że w jego miejscu pracy zdarzały się przypadki szykanowania przez przełożonych.