| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > PIP

Temat: ewidencja czasu pracy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu ewidencja czasu pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące ewidencja czasu pracy.

PIP: brak ewidencji czasu pracy i wypłaty wynagrodzeń

Aktualizacja: 30.08.2019

Pracodawcy dopuszczają się wielu naruszeń przepisów prawa pracy - ocenia PIP. Nieprawidłowości dotyczą m.in. czasu pracy i kwestii związanych z wynagrodzeniem za pracę w godzinach nadliczbowych. »

Rejestracja czasu pracy - kto jest zobowiązany do jej prowadzenia?

Aktualizacja: 02.08.2019

W obecnych czasach często można usłyszeć zdanie: “Czas to pieniądz”. Ta powszechna maksyma ma zastosowanie nie tylko w naszym życiu prywatnym, ale też w zawodowym. Pracodawca chcąc wprowadzić w życie taką zasadę, stara się ze wszystkich sił, aby jego pracownicy w ciągu ośmiogodzinnego dnia pracy pracowali jak najbardziej efektywnie. Dla pracodawcy każda godzina pracy pracownika np. spędzona na rozmowach przy kawie czy też przeglądaniu internetu to zmarnowany czas i wyobrażenie ogromnych strat finansowych. Czy da się skutecznie egzekwować wydajny czas pracy albo całkowicie uniknąć sytuacji, w których pracownik marnuje cenny czas? Czy jest w ogóle możliwe kontrolowanie pracownika w czasie jego godzin pracy? Sprawdź, czym jest rejestracja czasu pracy. »

Obowiązek przechowywania dokumentów dotyczących czasu realizacji zlecenia lub świadczenia usługi

Aktualizacja: 06.03.2017

Od 1 stycznia 2017 r. zleceniodawcy i usługobiorcy obowiązani są do przechowywania dokumentów określających sposób potwierdzania liczby godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usług oraz dokumentów potwierdzających liczbę godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usług. Dokumenty te powinny być przechowywane przez okres 3 lat od dnia, w którym wynagrodzenie stało się wymagalne. »

Minimalna stawka godzinowa 13 zł - od 1 stycznia 2017 r.

Aktualizacja: 17.10.2016

Od 1 stycznia 2017 r. zacznie obowiązywać minimalna stawka godzinowa dla zleceniobiorców oraz osób samozatrudnionych. Wyniesie ona 13 zł – wynika z obwieszczenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 21 września 2016 r. w sprawie wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2017 r. W jaki sposób należy potwierdzać liczbę godzin wykonania zlecenia? »

Wolna sobota nie dla wszystkich pracowników - wyniki PIP

Aktualizacja: 28.08.2015

Co piąty pracownik nie miał wolnej soboty - wynika z danych Państwowej Inspekcji Pracy. Ponadto wzrosła liczba nieprawidłowości w uzupełnianiu ewidencji czasu pracy. »

Liczne nieprawidłowości w ewidencji czasu pracy

Aktualizacja: 06.05.2015

Państwowa Inspekcja Pracy jest zaniepokojona licznymi nieprawidłowościami w ewidencji czasu pracy pracowników. Jak wynika z raportu PIP, przyczyną jest obniżanie kosztów prowadzenia działalności. »

POLECANE

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Ostatnio na forum

Wszystko co musisz wiedzieć o PPK

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Ziobrowski

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »