REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dress code dla mężczyzn

Dress code dla mężczyzn. /Fot. Fotolia
Dress code dla mężczyzn. /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Męski dress code - czyli jak powinien wyglądać mężczyzna sukcesu.

Chcesz zarabiać milion dolarów? To wyglądaj jak milion dolarów.

Autopromocja

John D. Rockefeller

Współczesny biznesmen powinien być odpowiednikiem angielskiego gentlemana – kulturalny, uprzejmy oraz dobrze ubrany. Warto pamiętać o tym, że w sferze zawodowej jesteśmy oceniani nie tylko przez pryzmat naszych osiągnięć, ale także – poprzez zachowanie oraz wygląd. Z tego powodu należy zwrócić szczególną uwagę na swój wizerunek. Co zrobić, aby w każdej chwili wyglądać profesjonalnie? Przede wszystkim należy zadbać o szczegóły.

Co leży w bon tonie?

Jak zachować się w konkretnych sytuacjach? Pamiętaj, że etykieta biznesowa nie różni się zbytnio od towarzyskiej. Obecnie rozmaicie przyjmuje się zasadę przywitania kobiety i mężczyzny – dopuszczalne jest, aby to mężczyzna pierwszy podał rękę. Trzeba pamiętać przy tym o kolejności przedstawiania osób – najpierw osoby najważniejsze w grupie (na przykład kierownik działu), następnie kobiety i pozostała część zespołu. W dobie wszechobecnego równouprawnienia w dobrym tonie pozostaje przepuszczanie kobiet w drzwiach oraz pomoc przy niektórych obowiązkach (na przykład przenoszeniu ciężkiej dokumentacji). Etykieta biznesowa odnosi się również do odpowiedniego panowania nad emocjami. Nie oznacza to, że mamy ich w ogóle nie okazywać, jednak należy zachować pewien umiar – zamiast wybuchać głośnym śmiechem, można po prostu delikatnie się uśmiechnąć. Tak samo jest z negatywnymi uczuciami – nie powinno się impulsywnie reagować na sytuacje, które w jakiś sposób wytrąciły nas z równowagi, zamiast tego dobrze jest wziąć parę głębokich oddechów i spokojnie wyjaśnić nieporozumienie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz serwis: Szkolenia i rozwój

Tajniki męskiego dress code’u

Wracając do tematu przewodniego artykułu, warto zaznaczyć, że nie ma jednego schematu ubioru pasującego do wszystkich sytuacji związanych ze sferą zawodową. Można wyróżnić trzy główne kategorie strojów, odpowiadające różnym typom sytuacji, z którymi mamy do czynienia podczas pracy.

1. Styl formalny

Odnosi się do korporacyjnej kultury organizacyjnej, spotkań biznesowych oraz innych ważnych wydarzeń, takich jak pogrzeb czy wesele. W tym przypadku męski dress code opowiada się za eleganckim garniturem, najczęściej czarnym bądź w ciemnych odcieniach szarości i granatu. Nie jest to jednak wymóg, ponieważ najważniejsze jest, by ubiór był w kolorystycznej harmonii z naszą aparycją. Do ciemnego garnituru dobrze jest włożyć kontrastującą jasną koszulę – w odcieniach błękitu, jasnoróżową bądź po prostu białą. Należałoby też zwrócić uwagę na okoliczności, w jakich zakładamy strój formalny. Jeżeli wybieramy się na konferencję w firmie, wypada zdecydować się na białą koszulę, która podkreśli nasz profesjonalizm. Jest to jednak zły wybór, gdy w planach mamy wypowiedź przed kamerami, ponieważ kolor biały, odbijając światło, sprawi, że będziemy wyglądać blado, mizernie i – co za tym idzie – nieprofesjonalnie. W takiej sytuacji lepiej włożyć koszulę na przykład jasnoniebieską. Istotnym elementem męskiego ubioru są również obuwie. Powinny być eleganckie, pasujące do garnituru i przede wszystkim czyste. Przed wyjściem na ważne spotkanie upewnijmy się, czy buty nie wymagają dodatkowego pastowania lub czyszczenia. Nie zapomnijmy także o dopasowanych skarpetkach, w odpowiednim kolorze oraz o odpowiedniej długości.

2. Styl semi-formal

Odnosi się do sytuacji, w których nie musimy już ściśle trzymać się korporacyjnych zasad. Może to być na przykład firmowe spotkanie lub po prostu praca niewymagająca wkładania garnituru. W takich okolicznościach możemy zdecydować się na sportową marynarkę, pasującą do niej koszulkę oraz jeansy.

3. Styl nieformalny

Możemy sobie na niego pozwolić w momencie, gdy firma, dla której pracujemy, nie narzuca nam żadnego konkretnego dress code’u. Niemniej jednak, nadal należy pamiętać o tym, że strój powinien być przede wszystkim czysty i schludny.

Na koniec – dodatki

W przypadku męskiego dress code’u nie mamy do czynienia z tyloma dodatkami, co u kobiet, jednak to potęguje ich znaczenie. Najbardziej powszechnym oraz charakterystycznym elementem jest tu zegarek. Powinien być elegancki, ale nierzucający się w oczy. Dyskretne dodatki przydają szyku, natomiast krzykliwe są symbolem tandety i kiczu. Mówiąc o zegarku, nie należy zapominać o pasku do spodni oraz makietach koszuli. – W eleganckim, biznesowym dress codzie trzeba pamiętać, że spinki do mankietów powinny być w kolorze klamry paska, która z kolei powinna być w kolorze koperty w zegarku - twierdzi Tomasz Jacyków. Często niedocenianą częścią męskiego wizerunku jest portfel. Upewnijmy się, że nie jest on poprzecierany, zdeformowany i że ogólnie jego wygląd świadczy o nas dobrze. Warto także zwrócić uwagę na wybór odpowiedniego krawata. Jednym z bezpiecznych sposobów właściwego wyboru jest zasada „ton w ton”, czyli skompletowanie stroju w tej samej gamie kolorystycznej. Istotne jest również, by krawat sięgał do paska, a nie, przykładowo, do połowy koszuli. Ostatnią ważną częścią wyglądu są paznokcie. Trzeba pamiętać o tym, aby były czyste i zadbane. Nawet najlepiej ubrany mężczyzna traci w oczach, kiedy podaje dłoń z nieestetycznie wyglądającymi paznokciami.

W świecie biznesu to, jak wyglądamy, często decyduje o naszym sukcesie bądź porażce. Dobrze skompletowana garderoba oraz odpowiednie połączenia kolorystyczne mogą pozwolić nam nawet na pewną manipulację wrażeniem, jakie wywieramy na współpracownikach czy partnerach biznesowych. Stosowny ubiór może ułatwić nam pozyskanie czyjegoś zaufania, sympatii, a także stworzenie wizerunku profesjonalisty. Stare porzekadło mówi: „Jak cię widzą, tak cię piszą”, dlatego pamiętaj, że nie osiągniesz sukcesu w wygniecionej flanelowej koszuli i dresach, i już dziś zadbaj o swoją garderobę!

Autor: Marta Matuszewska, www.knowbox.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Uprawnienia rodzicielskie
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
    nie ma takiej możliwości
    3
    6
    9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Majówka 2024 – kiedy dni wolne?

    Majówka 2024 – kiedy wypada? Jakie dni wolne wypadają w majówkę? W maju 2024 roku mamy aż 4 święta wolne od pracy. Sprawdź, kiedy wypada długi weekend majowy, a może nawet i dwa długie weekendy!

    Przygotuj się na ograniczenia w handlu w Wielką Sobotę. Sklepy będą pracować krócej!

    Wielkanoc tuż, tuż, więc nic dziwnego, że sklepy są oblężone. W Wielki Piątek wiele z nich przedłużyło godziny handlu. Warto zrobić wcześniej zakupy, bowiem w sobotę handel będzie ograniczony. W jakich godzinach sklepy będą handlować w Wielką Sobotę?

    ZUS: 1431 zł odszkodowania za każdy procent uszczerbku na zdrowiu. Od 1 kwietnia 2024 r. nowe kwoty odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej

    Od 1 kwietnia 2024 r. obowiązują nowe, wyższe kwoty odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej. Lekarz orzecznik może przyznać 1431 zł za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu.

    Czy 14 kwietnia 2024 to niedziela handlowa?

    Czy 14 kwietnia 2024 to niedziela handlowa? Czy przed weekendem majowym jest niedziela handlowa? Jak wypadają niedziele handlowe w kwietniu?

    REKLAMA

    Czy 7 kwietnia 2024 to niedziela handlowa?

    Czy 7 kwietnia 2024 to niedziela handlowa? Czy w kwietniu 2024 jest niedziela handlowa? Jakie kary za pracę w dni niehandlowe?

    ZUS odpowiada: Czy po 1 kwietnia składać wniosek o ponowne przeliczenie emerytury [nowe tablice GUS]?

    Od 1 kwietnia, przy obliczaniu przyszłych emerytur, ZUS skorzysta z nowej tablicy dalszego trwania życia GUS, co sprawi, że emerytura osoby w wieku 60 lat będzie niższa o 3,7 proc., a osoby w wieku 65 lat – o 4,1 proc. niż obliczona na podstawie poprzedniej tablicy – poinformował rzecznik ZUS Paweł Żebrowski.

    Dodatki funkcyjne w sądach

    Dodatki funkcyjne w sądach - trwają prace nad przepisami. Mają się zmienić zasady wynagradzania sędziów pełniących funkcje rzeczników dyscyplinarnych. Proponowane zmiany mają charakter przekrojowy, dotyczą modyfikacji wysokości dodatków funkcyjnych przysługujących Rzecznikowi Dyscyplinarnemu Sędziów Sądów Powszechnych, Zastępcy Rzecznika Dyscyplinarnego Sędziów Sądów Powszechnych, zastępcy rzecznika dyscyplinarnego działającemu przy sądach apelacyjnych, zastępcy rzecznika dyscyplinarnego działającemu przy sądach okręgowych oraz Rzecznikowi Dyscyplinarnemu Ministra Sprawiedliwości, i służą dostosowaniu wysokości dodatków do rzeczywistego obciążenia zadaniami związanymi z pełnieniem tych funkcji. 

    Jak zarządzać zespołem? Liderem nie trzeba się urodzić. Liczy się cel i chęć współpracy z innymi

    Osoby zarządzające zespołem mają kluczowe znaczenie dla firmy. Prawie co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa.

    REKLAMA

    Odmienne poglądy polityczne pracownika a dyskryminacja

    Zbliżają się wybory samorządowe. W wielu miejscach, w tym w pracy, trwają rozmowy, spory i wymiana myśli politycznych co do programów i kandydatów. Trzeba jednak wiedzieć, że pracownicy powinni być równo traktowani w zakresie nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia, awansowania oraz dostępu do szkolenia w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych, m.in. bez względu na przekonania polityczne. Nie można więc ponosić negatywnych konsekwencji w miejscu pracy, szczególnie jeżeli ma się odmienne poglądy od pracodawcy. Nawet jeżeli jest się zatrudnionym w jednotach samorządu terytorialnego, gdzie niestety często ma miejsce rotacja pracowników ze względu na tzw. układy polityczne - powinna obowiązywać zasada wolności słowa i własnych poglądów politycznych.

    Urlop bezpłatny - zastanów się czy chcesz iść, możesz być wytypowany do zwolnienia

    Urlop bezpłatny - zastanów się czy chcesz iść, możesz być wytypowany do zwolnienia. Dal pracodawcy liczy się dyspozycyjność pracownika. Wytypowanie do zwolnienia pracownika, przebywającego na długotrwałym urlopie bezpłatnym i korzystającego w tym czasie z innego źródła utrzymania, stanowi obiektywne i racjonalne kryterium doboru do wypowiedzenia umowy o pracę, co nie świadczy o charakterze dyskryminacyjnym zwolnienia. Zgodne z zasadami współżycia społecznego jest przyjęcie przez pracodawcę jako kryterium doboru pracowników do zwolnienia ich dyspozycyjności, rozumianej jako możliwość liczenia na obecność pracownika w pracy, w czasie na nią przeznaczonym, gdy przeciwieństwem tak rozumianej dyspozycyjności są częste absencje pracownika, spowodowane złym stanem zdrowia, jak również inne przypadki usprawiedliwionej nieobecności.

    REKLAMA