REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Warunki w pracy równie ważne jak wynagrodzenie

Warunki w pracy równie ważne jak wynagrodzenie. / fot. Fotolia
Warunki w pracy równie ważne jak wynagrodzenie. / fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Współczesny rynek pracy to rynek pracownika. Warunki pracy w biurze są obok wysokości wynagrodzenia jednym z najważniejszych elementów decydujących o wyborze danego pracodawcy przez pracownika. Pracodawcy, chcąc pozyskiwać najbardziej utalentowanych pracowników, podnoszą standardy miejsc pracy.

Jak wynika z danych ABSL (Warszawa, 25 września 2018 r.) w branży nowoczesnych usług biznesowych pracuje już niemal 280 tys. osób, a do roku 2020 liczba ta ma szansę wzrosnąć do 340 tys. Sektor zatrudnia przede wszystkim osoby młode, które - jeśli chodzi o warunki zatrudnienia - nie mniejszą wagę niż do kwestii materialnych przywiązują do tego jak wygląda biuro pracodawcy. Wygląd biura jest dziś elementem employer brandingu i potencjalnym źródłem przewagi konkurencyjnej w pozyskiwaniu utalentowanych pracowników.

Autopromocja

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Ipsos, aż 76 proc. młodych osób, pomiędzy 18 a 34 rokiem życia deklaruje, że wygląd biura firmy wpływa na to, w jaki sposób ją postrzegają. Nowoczesny, funkcjonalny i przyjazny pracownikowi wystrój może zatem być jednym z elementów, które zachęcą młode osoby do pracy w danej firmie. Jeśli zderzymy to z rekordowo niskim bezrobociem i faktem, że firmom z branży usług biznesowych coraz trudniej pozyskiwać pracowników, to okaże się, że to jak zaprojektowane jest biuro może stanowić o realnej przewadze konkurencyjnej przy pozyskiwaniu talentów.

Jak pokazują z kolei wyniki innego badania – przeprowadzonego przez One Poll na zlecenie Mindspace, globalnego operatora przestrzeni coworkingowych, ponad jedna czwarta badanych (27%) odrzuciła ofertę pracy ze względu na niewłaściwy ich zdaniem wygląd biura lub brak udogodnień. Pracodawcy nie powinny zatem lekceważyć kwestii designu i wyposażenia biur, jeśli zależy im na samopoczuciu, motywacji i efektywności swoich pracowników oraz oczywiście pozyskiwaniu nowych. Dobrze rozumieją to firmy z branży nowoczesnych usług biznesowych, których działa w naszym kraju już ponad 1,2 tys.

– Z naszych obserwacji wynika, że choć płace w naszej branży należą do najwyższych w Polsce - średnia zarobków na stanowiskach specjalistycznych to około 7 tys. zł brutto - to potencjalnych pracowników do poszukiwania zatrudnienia w tym sektorze zachęcają również takie czynniki jak wygląd i funkcjonalność biura czy warunki pracy. Biuro spełniające wymagania młodego pokolenia – a takie osoby zatrudnia przede wszystkim nasz sektor - powinno być nie tylko przestronne, ale również zapewniać wygodę, innowacyjne rozwiązania samego stanowiska pracy, tworzyć odpowiednią atmosferę oraz możliwość relaksu. Sektor nowoczesnych usług biznesowych był jednym z prekursorów jeśli chodzi o dbałość o wygląd, ergonomię czy wyposażenie biur. Wiele firm działających dziś na tym rynku stanowi przykład jeśli chodzi o jakość biura i jego wykorzystanie jako elementu pozyskiwania pracowników, mówi Paweł Panczyj, członek Zarządu ABSL.

Na co liczyć mogą osoby rozważające pracę w firmach z sektora nowoczesnych usług biznesowych jeśli chodzi o warunki pracy? Nowoczesny design zaprojektowany przez najlepsze pracownie architektoniczne, wysokiej klasy wyposażenie biurowe, świetnie wyposażone kuchnie z dostępem do kawy, herbaty, napojów czy owoców i przekąsek, miejsca wypoczynku (a nawet drzemki), przestrzenie służące integracji pracowników, fotele do masażu, gry – np. piłkarzyki czy stoły do tenisa stołowego, mini biblioteki czy nawet własne kluby fitness – to tylko przykłady tego, jak wygląda i jest dziś wyposażone biuro dobrego pracodawcy centrum usług wspólnych czy outsourcingu procesów biznesowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Personel i zarządzanie - prenumerata

Warto też zauważyć, że branża usług biznesowych jest dziś w Polsce największym najemcą biur. Według danych JLL centra nowoczesnych usług dla biznesu zajmują ok. 2,5 mln m. kw. powierzchni biurowej, co przekłada się na 28 proc. udział w zajętej podaży powierzchni na polskim rynku biurowym. Jeśli nałożymy na to perspektywy rozwoju tego sektora – ABSL szacuje wzrost zatrudnienia z 280 tys. pracowników dziś do 340 tys. w roku 2020, śmiało można stwierdzić, że taki wzrost zrodzi zapotrzebowanie na kolejne powierzchnie. To dobra informacja dla obecnych i potencjalnych pracowników firm z branży usług biznesowych. Przy założeniu, że jakość biura będzie istotnym czynnikiem przy wyborze pracodawcy, mogą oni liczyć na znakomite warunki pracy.

Wygląd biura ma faktycznie coraz większe znaczenie dla pracowników. Jednak nawet najpiękniejsze biuro, jeśli nie będzie dobrze zorganizowane i efektywne, nie będzie faktyczną przewagą konkurencyjną. Na co dzień najważniejsza jest funkcjonalność i ergonomia środowiska pracy. Potwierdzają to nasze badania, których wyniki prezentujemy w raporcie „Czego pragną programiści?”. Zapytaliśmy branżę IT, ze szczególnym naciskiem właśnie na programistów, jak powinno wyglądać wymarzone biuro. Okazało się, że nawet tak wymagająca grupa zawodowa, swoje oczekiwania najczęściej sprowadzała do bardzo konkretnych potrzeb. Zwracali oni bowiem szczególną uwagę na to, czy ich stanowisko zawiera szerokie biurko, z regulacją wysokości umożliwiającą zmianę pozycji pracy oraz ergonomiczne krzesło, które mogą dopasować do swoich potrzeb. Co ciekawe, ponad połowa badanych wskazywała potrzebę posiadania w biurze stref socjalnych – bogato wyposażona kuchnia dostosowana do liczby pracowników była drugim najczęściej wybieranym elementem idealnego biura. O mitycznych zjeżdżalniach nie było mowy. – mówi Sebastian Osuch, Business Services Senior Manager w Grupie Nowy Styl.

Źródło: ABSL

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jawność wynagrodzeń w Polsce. Jakie zmiany wprowadzi dyrektywa unijna od 2026 roku? Dlaczego warto wiedzieć ile zarabia kolega z pracy?

Różne badania potwierdzają, że wysokość wynagrodzenia jest dla pracowników bardzo ważna ale i tak brak widełek płacowych w ogłoszeniu o pracę zwykle nie zniechęca kandydata do wysłania aplikacji. W naszej kulturze jest często obecna zasada, że o pieniądzach się nie rozmawia. Znajduje to swój wyraz nie tylko w procesie rekrutacji, lecz także przez cały okres zatrudnienia. Jak wynika z raportu Aplikuj.pl "Czy potrafimy rozmawiać o pieniądzach z pracodawcą" z kwietnia 2024 r., ponad połowa pracowników przyznaje, że w ich miejscu nie panuje jawność wynagrodzeń. Jednak już wkrótce ma się to zmienić.

Komunikat MRPiPS: 770 mln zł na dofinansowanie wynagrodzeń osób z niepełnosprawnościami

Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób niepełnosprawnych oraz wiceminister rodziny, pracy i polityki społecznej, wspólnie z Ministerstwem Finansów proponuje zwiększyć o 15% stawki dofinansowań do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. Wydatki na ten cel wyniosą 220 mln zł w 2024 r. i 550 mln zł w 2025 r.

Zmiany w składce zdrowotnej - prace ruszają już w tym kwartale 2024

Zmiany w składce zdrowotnej już niedługo! Ministerstwo Finansów oraz Ministerstwo Zdrowia poinformowały, że analizy doprowadziły do jednoznacznego wniosku, że wyeliminowanie problemów wymaga wdrożenia zmiany normatywnej na poziomie ustawowym. Na teraz - zatem drugi kwartał 2024 r. przewidziane są prace nad zmianami ustaw. Wejście w życie zaproponowanych zmian w zakresie składki zdrowotnej przewidziane są na 1 stycznia 2025 r.

Pracodawca nie dokonał wpłat do PPK w terminie? Pracownik może żądać odszkodowania i odsetek!

Wpłaty na PPK - co jeśli pracodawca nie dokonał ich w terminie? Pracodawca nie może dokonać zaległych wpłat do PPK nawet na prośbę uczestnika PPK. Musi mu jednak zrekompensować spowodowaną przez siebie szkodę. Chyba, że za nieprzekazanie wpłat do PPK odpowiedzialność ponosi sam uczestnik.

REKLAMA

50 mln zł dla powiatów, w których planowane są zwolnienia grupowe. Sytuacja jest stabilna, pewna i optymistyczna – zapewnia minister pracy

Na ostatnim posiedzeniu Rady Dialogu Społecznego minister Agnieszka Dziemianowicz-Bąk poinformowała o 50 mln zł z Funduszu Pracy dla powiatów, w których planowane są zwolnienia grupowe. Szefowa MRPiPS przedstawiła także informacje o inicjatywach i działaniach podległego jej ministerstwa.

Równość wynagrodzeń kobiet i mężczyzn - zmiany w kodeksie pracy do 2026 r.

Koniec z luką płacową ze względu na płeć. Do 7 czerwca 2026 r. w Kodeksie Pracy zajdą nie małe zmiany! Już niespełna rok temu uchwalono w UE akt prawny na który czekało miliony kobiet. Mowa o dyrektywie w sprawie wzmocnienia stosowania zasady równości wynagrodzeń dla mężczyzn i kobiet za taką samą pracę lub pracę o takiej samej wartości. Jednak co z tym faktem zrobiła Polska? Póki co nie wiele. Co więcej już podczas rozmowy rekrutacyjnej czy w ofercie pracy trzeba będzie określić wynagrodzenie - wreszcie będzie więc jawność i przejrzystość zarobków. Czas nagli, ponieważ państwa członkowskie zobowiązane są wprowadzić w życie przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne niezbędne do wykonania dyrektywy do dnia 7 czerwca 2026 r. Mamy więc 2 lata na tą rewolucyjną zmianę na ryku pracy.

Zasiłek z ZUS z powodu otyłości - to możliwe!

Otyłość to choroba przewlekła. W niektórych przypadkach otyłość może być wręcz uznana za niepełnosprawność. W związku z tym ZUS, biegli i sąd pracy mogą uznać, że z powodu otyłości przysługuje zasiłek chorobowy czy renta - ponieważ osoba otyła nie jest zdolna do świadczenia pracy. Problem otyłości w Polsce jest ogromny - choruje na nią około 9 mln osób!

Czy można mieć dwie umowy o pracę?

Wiele osób zastanawia się, czy może pracować na podstawie dwóch umów o pracę. O ile, prostą wydaje się odpowiedź na pytanie o dwie umowy na pół etatu, o tyle wątpliwości mogą powstawać przy umowach w wyższym wymiarze czasu pracy. Czy dwie umowy o pracę na pełny etat są możliwe?

REKLAMA

300000 zł dofinansowania z ZUS na poprawę warunków bhp. Wpłynęło ponad 5000 wniosków

W konkursie ZUS na projekty dotyczące poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy można zdobyć dofinansowanie w wysokości 300000 zł. Wpłynęło ponad 5000 wniosków.

Będzie waloryzacja o 15 proc. Czy dofinansowanie do wynagrodzenia pracowników niepełnosprawnych wzrośnie do 4140 zł?

PFRON wypłaca comiesięczne dofinansowanie do wynagrodzenia pracowników niepełnosprawnych. Za pośrednictwem Rady Dialogu Społecznego pracodawcy starają się o zwiększenie tego dofinansowania. Na ostatnim posiedzeniu Rady ogłoszono, że na ten cel udało się wygospodarować 770 mln zł na rok 2024 i kolejny.

REKLAMA