REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wizytówka w biznesie

Emilia Wiśniewska
Wizytówka w biznesie. /Fot. Fotolia
Wizytówka w biznesie. /Fot. Fotolia
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Wizytówka to dziś niezbędny atrybut pracownika nawet małej firmy, ale także osoby prywatnej. Nie można jednak wykorzystywać na przemian kartoników oficjalnych i osobistych. Służą one bowiem do załatwiania zupełnie innych typów interesów.

W kontaktach biznesowych wielkim faux paus jest obecnie nieposiadanie wizytówki. Świadczy to nie tylko o braku profesjonalizmu, ale także wprawia często swojego rozmówcę, potencjalnego klienta w duże zakłopotanie. Lepiej jest wręczyć swoje kompletne dane, skondensowane w formie prostokątnego kartonika, niż dyktować numer telefonu, bądź adres e-mailowy, zmuszając tym samym odbiorcę do znalezienia czystego papieru, długopisu lub telefonu. Dla mężczyzn może wydać się to mało kłopotliwe, bowiem komórki zazwyczaj przechowują w kieszeniach spodni bądź marynarki. Kobiety jednak mogą czuć się niezbyt komfortowo, szukając przy nowo poznanej osobie pomocy piśmienniczych w swojej torebce.

Autopromocja

Sposób wręczania

Warto pamiętać, że wizytówkę należy wręczać osobiście, bezpośrednio do ręki odbiorcy w taki sposób, aby otrzymujący bez odwracania jej, mógł spojrzeć na umieszczone dane i je przeczytać. Następnie dobrze schować wizytówkę, najlepiej do wizytownika. Jeśli jednak wizytownika nie posiadamy, mężczyźni powinni umieścić wizytówkę w wewnętrznej kieszeni marynarki, a kobiety w bocznej kieszonce torebki. Panowie powinni pamiętać, że włożenie wizytówki do kieszeni spodni (zwłaszcza tyłu spodni) jest niefortunne, ponieważ można ją łatwo zgubić, przez co dajemy do zrozumienia wręczającemu, że nie jest dla nas poważnym partnerem i wszystko nam jedno czy będziemy mieć kontakt, czy też nie.

Warto jednak zainwestować w wizytownik, bowiem dokładając kolejny kartonik, wysyłamy sygnał, że jesteśmy uporządkowani, przez co wiarygodni, ale przede wszystkim mamy już w swoim dorobku trochę kontaktów i warto nas znać.

Polecamy również: Biznesowy dress code - czyli jak odnieść sukces w kontaktach z klientami

Kto i komu?

Wizytówkę zawsze wręcza jako pierwsza osoba postawiona wyżej od nas np. kierownik działu swojemu pracownikowi. W takiej sytuacji odwzajemniamy się naszą. Wielce niestosowne jest proszenie o wizytówkę osobę usytuowaną wyżej rangą lub też kobietę. Płeć piękna może to odebrać jako chęć zdobycia kontaktu, ale nie na polu zawodowym, lecz prywatnym. Warto zwracać uwagę na to jakie wizytówki wręczamy. Trzeba odróżnić te prywatne, które zawierają nasz dokładny adres i wręczając je, wysyłamy sygnał, że mogą się przydać na polu osobistym, od tych biznesowych. Wizytówki służbowe reprezentują nie tylko nas, ale przede wszystkim firmę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wizytówka dla obcokrajowca

Jeśli chcemy obdarować wizytówką osobę nieposługującą się naszym rodzimym językiem, powinniśmy dać jej wersję anglojęzyczną lub taką, która została zredagowana w języku, którym się posługuje (mimo tego, że jest nam obcy). Dużym błędem jest wręczenie wizytówki, której odbiorca nie potrafi odczytać ze względu na różnice kulturowe czy też piśmienne lub językowe. Na rynku mamy dostępne wersje wizytówek dwustronnych. Jedna zredagowana po polsku, druga po angielsku. Poradniki savoir-vivre częściej jednak odradzają zastosowanie tego wariant. Jeśli inwestujemy w prostokątne kartoniki i wiemy, że będziemy je wręczać obcokrajowcom warto zaprojektować dwie wersje.

Zobacz również: Warto znać programy graficzne

Szata graficzna

Standardowe wymiary to 90mm x 50mm i pod ten format wciąż produkowane są klasyczne wizytowniki. Jednak co raz częściej dopuszczalne są także wizytówki o wymiarach odpowiadających rozmiarom karty kredytowej. Papier powinien być gładki, najbardziej pożądany biały – świadczy o profesjonalizmie, a zarazem jest przejrzysty. Kolor czcionki najlepiej czarny. Granatowy i ciemnoszary także nie będzie źle odbierany. Styl pisma klasyczny, bez kursywy, ponieważ często powoduje ona trudności w odczytaniu informacji. Logo firmy, którą reprezentujemy, nie powinno przyćmiewać zawartych danych.

Niestosowne jest komentowanie samego wyglądu wizytówki. Jeśli zdarzy się, że dostaniemy np. kolorową wizytówkę, to przemilczmy fakt, że nam się nie podoba i nie próbujmy uzewnętrzniać swojego zdania. Nie zaleca się notowania dodatkowych informacji. Zawsze można poprosić wręczającego o dopisanie np. numeru telefonu, jeśli sam wyjdzie z taką propozycją.

www.projektgamma.pl

www.przywodztwo.projektgamma.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Uprawnienia rodzicielskie
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
    nie ma takiej możliwości
    3
    6
    9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Dożywotnie świadczenie honorowe: Co miesiąc dodatkowe 6246,13 zł od ZUS

    Świadczenie honorowe to dodatkowe pieniądze od ZUS dla osób, które ukończyły 100 lat życia. Od 1 marca 2024 r. kwota świadczenia honorowego dla nowych stulatków wynosi 6246,13 zł brutto.

    Rada Ochrony Pracy: Marszałek Sejmu Szymon Hołownia wręczył akty powołania członkom Rady

    27 marca 2024 r. Szymon Hołownia, marszałek Sejmu RP, powołał nową Radę Ochrony Pracy. Akty powołania na nową kadencję odebrało 25 członków Rady.

    10000 zł brutto – ile to netto?

    10000 zł brutto wynagrodzenia - ile to netto? Umowa o pracę zawiera wynagrodzenie brutto, od którego należy odjąć składki ZUS, składkę zdrowotną i zaliczkę na podatek. Pozostaje wynagrodzenie netto. Oblicz za pomocą kalkulatora, ile na rękę z 10000 zł brutto otrzyma pracownik.

    Wybierasz się do urzędu, ZUS-u , czy na pocztę w Wielki Piątek? Lepiej sprawdź, które placówki są czynne

    Wielki Piątek nie jest dniem wolnym od pracy, ale nie wszystkie urzędy będą otwarte. Niektóre urzędy marszałkowskie i gminne będą zamknięte, a inne skrócą godziny pracy do 13:00.

    REKLAMA

    Pracownicy chcą zmienić pracodawcę - raport z rynku pracy

    Aż 45% pracowników w Polsce chce zmienić pracodawcę - taka informacja wynika z raportu "Barometr Rynku Pracy".

    Urlop bezpłatny a zapis do PPK

    Urlop bezpłatny - jak wpływa na zapis do PPK? Okazuje się, że nie każda nieobecność w pracy przeszkadza w „zapisaniu” do PPK. Kiedy urlop bezpłatny opóźni zapis do PPK?

    Emerytury niższe od kwietnia 2024 r. - kiedy przejść na emeryturę?

    Emerytury będą niższe od 1 kwietnia 2024 r. - od tego dnia obowiązuje nowa tablica średniego dalszego trwania życia z GUS. Kiedy przejść na emeryturę? Którą tablicę ZUS bierze pod uwagę - z momentu złożenia wniosku o emeryturę czy osiągnięcia wieku emerytalnego?

    Social media zmieniają mózgi ich użytkowników. Zmniejszają zdolność koncentracji. Ale można odwrócić ten proces. Jak?

    Z każdym rokiem nasza zdolność koncentracji spada – alarmują eksperci od psychologii i kognitywistyki. W ciągu ostatniej dekady średni czas skupienia przeciętnego człowieka obniżył się o 28 sekund. Winny jest internet, a zwłaszcza social media. Da się to jednak odwrócić – zauważają specjaliści z platformy Preply. 

    REKLAMA

    Nowoczesne zarządzanie ludźmi. Jak skutecznie improwizować w zwinnym zespole?

    Improwizacja w pracy zazwyczaj kojarzy się dość pejoratywnie - strategie, plany, systemy, zasady działania i współdziałania wydają się nie dawać przestrzeni na spontaniczność. Z drugiej strony „Agile” jawi się jako remedium na sztywność i konieczność dostosowania się do zmian otoczenia czy też reagowania na to, co nieprzewidywalne. Gdzie znaleźć złoty środek? Jak w regułach i zasadach stworzyć przestrzeń na samoorganizację, kreatywność i inicjatywę?

    To nie jest prima aprilis: Od 1 kwietnia 2024 r. ZUS obliczy niższe emerytury

    Od 1 kwietnia 2024 r. zaczną obowiązywać nowe tablice średniego dalszego trwania życia kobiet i mężczyzn. Na ich podstawie będą przyznawane emerytury zgłoszone od 1 kwietnia bieżącego roku do 31 marca 2025 r.

    REKLAMA