REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Content Marketing w EB. Krok po kroku, ale regularnie!

 Grupa SILVERHAND
International Recruiting Experts
Julita Drąg
Content Marketing w EB. Krok po kroku, ale regularnie!/fot.Shutterstock
Content Marketing w EB. Krok po kroku, ale regularnie!/fot.Shutterstock
fot.Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Walka o kompetentnych kandydatów do pracy rozgorzała na dobre. Przedsiębiorstwa prześcigają się w stosowaniu przeróżnych metod mających na celu jak najlepsze zaprezentowanie się na tle konkurencji. Kolejnym elementem budującym ten proces jest sprawny content marketing. To właśnie on jest nazywany jednym z najważniejszych trendów we współczesnej reklamie internetowej.

Pod obco brzmiącym pojęciem kryją się działania oparte na tworzeniu treści, których bazą są potrzeby klientów, a także jasno określone cele strategii marketingowej. Kreatywność i polot to cechy produktu, którymi żywi się świadoma firma. W celu ich tworzenia zatrudniane są osoby, które mają umiejętności przekazywania komunikatów w sposób jasny i klarowny, ale i jednocześnie przyciągający uwagę na dłużej.

Autopromocja

W employer brandingu to najbardziej cenne w przypadku prób dotarcia do pasywnego odbiorcy, który dotychczas nie rozważał zmiany miejsca zatrudnienia lub nie stawiał tej kwestii jako kluczową. Zachętą dla niego ma być ukazanie firmy i realizowanych projektów w ten sposób, aby zapragnął zostać częścią tego całokształtu.

Respondenci badania „Wymarzony pracodawca dla profesjonalisty” poinformowali, iż najbardziej interesujące w informacjach o pracodawcy były artykuły redakcyjne o firmie. Tę odpowiedź wybrało 34% ankietowanych. Dalej były informacje tekstowe, 15%, materiały video przedsiębiorstwa, 14%, a także blogi – 10%. Według innego badania 70% ankietowanych chętniej czyta treści publikowane przez firmy, niż płatne materiały prasowe na ich temat - Content marketing w employer brandingu to wszelkie działania, które są w stanie podnieść atrakcyjność firmy w oczach konsumenta rynku. Na pewno zaliczyłbym do tego chociażby artykuły i materiały video, które odpowiadają na ważne pytania dla konkretnej grupy docelowej, a nawet treść pojedynczego komunikatu na stronie internetowej firmy. Portal zazwyczaj zresztą podlega pierwszej ocenie potencjalnego pracobiorcy, ponieważ zwraca wtedy uwagę zarówno na wartość wizualną, jak i sposób prowadzenia dialogu z osobą odwiedzającą stronę – wyjaśnia Jakub Kisielewski, marketing project manager Silverhand Group.

W erze dynamicznej sytuacji na rynku pracy specjaliści mają zazwyczaj co najmniej kilka miejsc zatrudnienia do wyboru. To musi wymuszać określone reakcje, które mają być widoczne dla postronnych obserwatorów, co jest osiągane m.in. poprzez prezentację swojej działalności w mediach społecznościowych, a także na zewnętrznych portalach internetowych. Nowoczesne przedsiębiorstwa w ten sposób dbają o przejrzyste ukazanie kultury organizacyjnej, atrakcyjności zadań, a także opcji możliwości rozwoju.

>>> Praktyczne warsztaty dotyczące zmian w ustawie o związkach zawodowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy wiesz co chcesz osiągnąć poprzez działania content marketingowe? Ewentualności jest naprawdę wiele i tylko od liczby osób w zespole, możliwości finansowych, posiadanej wiedzy i mobilizacji członków twojej drużyny zależy ile z nich będziesz w stanie wdrożyć w codzienne funkcjonowanie. W obrębie twojego zainteresowania może leżeć budowanie pozycji eksperckiej w danej dziedzinie, koncentracja działań zmierzających do trafienia w jedną, określoną grupę odbiorczą, zwiększenie ogólnej wiedzy o marce twojego przedsiębiorstwa, przebicie się do lokalnej świadomości, a także pogłębienie relacji i rozwój sieci networkingowej z zewnętrznymi kontrahentami.

Twoim podstawowym zadaniem jest określenie budżetu, budowa zespołu, który będzie sprawował kontrolę nad tworzonymi treściami, a także ustalenie nadrzędnego celu całej operacji. Powinieneś wyznaczyć wskaźniki mierzenia efektywności, częstotliwość działania, a także wybrać kanały do kreowania pomysłów. Sama umiejętność redagowania treści to zdecydowanie za mało. Istotna jest długofalowa strategia, jasno określona koncepcja budowania marki i priorytetów, a nawet komunikacja w oparciu o znajomość psychologii.

Polecamy: Personel i Zarządzanie

Stwórz segmenty tekstowe:

  • inne produkcje dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z pracą zawodową oraz inne dla doświadczonych konsumentów rynku
  • rozważ tworzenie tekstów, które będą w stanie ukazać kulturę organizacyjną twojego przedsiębiorstwa. Pamiętaj, że podpisując się pod założeniami w danym artykule niejako sugerujesz, iż sam się do nich stosujesz
  • twórz również teksty dla odbiorcy o określonym wykształceniu lub specjalizacji
  • zastanów się co może być najważniejsze dla twojej kluczowej grupy docelowej. Możesz też pomóc sobie w decyzji, zapraszając do udziału w ankiecie, w której respondenci wybieraliby spersonalizowaną tematykę materiałów

Ważnym elementem jest również analiza działań konkurencji, która nie powinna skończyć się na jednorazowym działaniu. Rozwój nie lubi schematów, więc ważne jest, aby cyklicznie tworzyć raporty z content marketingowych osiągnięć innych firm, a także na tej podstawie wyciągać konstruktywne wnioski co do swoich zamierzeń. Cenna jest także... cierpliwość.

- Sądzę, że należy pamiętać, iż content marketing nie jest działaniem, za którym od razu przyjdą pieniądze i wymierne, policzalne efekty. Nie jest to reklama, która skłoni do zakupu. To bardziej zwrócenie się do odbiorcy z treścią, która w jakiś sposób może być dla niego cenna merytorycznie. Dlatego też akurat to działanie tak dobrze odnajduje się w HR, gdzie wiedza ekspercka, wymiana doświadczeń i konkretne porady mają swoją grupę odbiorczą. Oferowanie wartościowych treści podnosi też prestiż przedsiębiorstwa i pogłębia długofalowe relacje na linii firma-odbiorca. To m.in. jeden z ważnych elementów pracy omgoat.pl, gdzie jestem Managing Partnerem OMG Marketing Agency – dodał Jakub Kisielewski.

Specjalista ds. content marketingu to osoba, która jest na bieżąco z aktualnymi trendami rynkowymi i potrafi odnaleźć inspirujące dla siebie materiały. Ponadto dobrze czuje się w środowisku Google Analytics, WordPressa i Adobe Photoshopa. Cenne, jeśli sprawnie porusza się po BuzzSumo, Sentione, Brand24, Slack, Buffer, Prowly, a także jest w stanie chociaż w podstawowym stopniu obrobić materiały video i audio.

Co możesz tworzyć? Artykuły, infografiki, video, newslettery, fotoreportaże, wywiady, opisy pracowników, prezentacje partnerów, sprawozdania, materiały tekstowe i audiowizualne live z konkretnych wydarzeń, posty w mediach społecznościowych, konkursy, podcasty, nieszablonowe ogłoszenia o pracę, projekcje filmowe, reportaże z wyjazdów służbowych, a także wiele, wiele innych.

Gdzie szukać inspiracji? U najlepszych. To choćby blog Billa Gatesa, MIT Review, BoingBoing, Adweek.com, Reddit, Marketoonist, BBC Future, a także CoCreate.

Nie dajmy jednak pochłonąć się dużej ilości zewnętrznych kanałów, by nie zaburzyć istoty CM. Skłaniamy się ku temu, aby narzędzia dobierać do konkretnych potrzeb, a nie na podstawie panujących trendów. Wiele zależnych może determinować przygotowanie merytoryczne, zasoby ludzkie, a także możliwości finansowe. W content marketingu nie chodzi o to, aby wymachiwać małą szabelką przed pokaźnych rozmiarów potworem, ale by racjonalnie podejść do zadania i pozwolić sobie na stopniowe, ale przede wszystkim regularne budowanie marki.

Co jest sekretem content marketingu? To, że jeżeli robimy to dobrze, to w niewymuszony, bardzo naturalny sposób klienci sami trafią do przedsiębiorstwa. Inspirujące treści zatrzymają ich na dłużej, zbudują markę firmy i zaufanie do niego, a także skłonią do tego, aby jeszcze intensywniej zainteresować się jej działalnością. To sukces, za którym mogą przyjść o wiele bardziej policzalne korzyści.

Przestaw myślenie z „ja” na „my”. Tylko wtedy można w pełni zrozumieć, co jest najistotniejsze dla danej grupy docelowej i tym samym wygenerować ważne dla nich treści. Ważne, czyli rozwiązujące ich problemy, ułatwiające im życie lub wyzwalające ciekawość do pogłębienia oferowanej wiedzy!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Uprawnienia rodzicielskie
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
    nie ma takiej możliwości
    3
    6
    9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    ZUS: 1431 zł odszkodowania za każdy procent uszczerbku na zdrowiu. Od 1 kwietnia 2024 r. nowe kwoty odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej

    Od 1 kwietnia 2024 r. obowiązują nowe, wyższe kwoty odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej. Lekarz orzecznik może przyznać 1431 zł za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu.

    Czy 14 kwietnia 2024 to niedziela handlowa?

    Czy 14 kwietnia 2024 to niedziela handlowa? Czy przed weekendem majowym jest niedziela handlowa? Jak wypadają niedziele handlowe w kwietniu?

    Czy 7 kwietnia 2024 to niedziela handlowa?

    Czy 7 kwietnia 2024 to niedziela handlowa? Czy w kwietniu 2024 jest niedziela handlowa? Jakie kary za pracę w dni niehandlowe?

    ZUS odpowiada: Czy po 1 kwietnia składać wniosek o ponowne przeliczenie emerytury [nowe tablice GUS]?

    Od 1 kwietnia, przy obliczaniu przyszłych emerytur, ZUS skorzysta z nowej tablicy dalszego trwania życia GUS, co sprawi, że emerytura osoby w wieku 60 lat będzie niższa o 3,7 proc., a osoby w wieku 65 lat – o 4,1 proc. niż obliczona na podstawie poprzedniej tablicy – poinformował rzecznik ZUS Paweł Żebrowski.

    REKLAMA

    Dodatki funkcyjne w sądach

    Dodatki funkcyjne w sądach - trwają prace nad przepisami. Mają się zmienić zasady wynagradzania sędziów pełniących funkcje rzeczników dyscyplinarnych. Proponowane zmiany mają charakter przekrojowy, dotyczą modyfikacji wysokości dodatków funkcyjnych przysługujących Rzecznikowi Dyscyplinarnemu Sędziów Sądów Powszechnych, Zastępcy Rzecznika Dyscyplinarnego Sędziów Sądów Powszechnych, zastępcy rzecznika dyscyplinarnego działającemu przy sądach apelacyjnych, zastępcy rzecznika dyscyplinarnego działającemu przy sądach okręgowych oraz Rzecznikowi Dyscyplinarnemu Ministra Sprawiedliwości, i służą dostosowaniu wysokości dodatków do rzeczywistego obciążenia zadaniami związanymi z pełnieniem tych funkcji. 

    Jak zarządzać zespołem? Liderem nie trzeba się urodzić. Liczy się cel i chęć współpracy z innymi

    Osoby zarządzające zespołem mają kluczowe znaczenie dla firmy. Prawie co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa.

    Odmienne poglądy polityczne pracownika a dyskryminacja

    Zbliżają się wybory samorządowe. W wielu miejscach, w tym w pracy, trwają rozmowy, spory i wymiana myśli politycznych co do programów i kandydatów. Trzeba jednak wiedzieć, że pracownicy powinni być równo traktowani w zakresie nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia, awansowania oraz dostępu do szkolenia w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych, m.in. bez względu na przekonania polityczne. Nie można więc ponosić negatywnych konsekwencji w miejscu pracy, szczególnie jeżeli ma się odmienne poglądy od pracodawcy. Nawet jeżeli jest się zatrudnionym w jednotach samorządu terytorialnego, gdzie niestety często ma miejsce rotacja pracowników ze względu na tzw. układy polityczne - powinna obowiązywać zasada wolności słowa i własnych poglądów politycznych.

    Urlop bezpłatny - zastanów się czy chcesz iść, możesz być wytypowany do zwolnienia

    Urlop bezpłatny - zastanów się czy chcesz iść, możesz być wytypowany do zwolnienia. Dal pracodawcy liczy się dyspozycyjność pracownika. Wytypowanie do zwolnienia pracownika, przebywającego na długotrwałym urlopie bezpłatnym i korzystającego w tym czasie z innego źródła utrzymania, stanowi obiektywne i racjonalne kryterium doboru do wypowiedzenia umowy o pracę, co nie świadczy o charakterze dyskryminacyjnym zwolnienia. Zgodne z zasadami współżycia społecznego jest przyjęcie przez pracodawcę jako kryterium doboru pracowników do zwolnienia ich dyspozycyjności, rozumianej jako możliwość liczenia na obecność pracownika w pracy, w czasie na nią przeznaczonym, gdy przeciwieństwem tak rozumianej dyspozycyjności są częste absencje pracownika, spowodowane złym stanem zdrowia, jak również inne przypadki usprawiedliwionej nieobecności.

    REKLAMA

    Elektroradiolog - kim jest i co robi?

    Elektroradiolog to nowy zawód medyczny. Wielu idąc na tzw. prześwietlenie, tj. n. badanie w pracowniach rentgenowskich RTG - nie zdaje sobie sprawy, że jest to wymagający zawód, który wiąże się z pracą w szkodliwych i trudnych warunkach dla zdrowia tego pracownika - ze względu na promieniowanie. Praca przy wykonywaniu badań z zakresu diagnostyki obrazowej (rentgenografia, rentgenoskopia, radiologia stomatologiczna, mammografia, densytometria rentgenowska, tomografia komputerowa) jest wymagająca.

    Kim jest technik sterylizacji medycznej?

    Jakie trzeba mieć wykształcenie, żeby zostać technikiem sterylizacji medycznej? Jakie czynności wykonuje technik sterylizacji medycznej? To główne pytania, które się pojawiają. Niektórzy pytają też: dlaczego ten zawód został wpisany na listę zawodów medycznych - odpowiedź jest prosta jest to zawód wymagający specjalistycznych kwalifikacji. Technicy muszą mieć szczególne prawa ale i obowiązki. Muszą też ponosić odpowiedzialność z powodu swoich błędów medycznych. W gruncie rzeczy, gdyby nie technicy i nienależyta dezynfekcja i sterylizacja wyrobów medycznych - wielu pacjentów byłoby narażonych na choroby zakaźne - zagrażające życiu i zdrowiu. 

    REKLAMA