| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > ZUS > Opłacanie składek > Jakie rejestry prowadzi ZUS?

Jakie rejestry prowadzi ZUS?

Zakład Ubezpieczeń Społecznych prowadzi kilka rejestrów, które mają ułatwić pracę pracownikom Zakładu. W rejestrach tych gromadzone są dane o płatnikach i ubezpieczonych.

Rejestry prowadzone przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych to:

  • Centralny Rejestr Ubezpieczonych
  • Centralny Rejestr Płatników Składek
  • Centralny Rejestr Członków Otwartych Funduszy Emerytalnych
  • Centralny Rejestr otrzymujących Emerytury z Zakładów Emerytalnych
  • Centralny Rejestr Członków Rodziny Ubezpieczonych Uprawnionych do Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • Rejestr Ubezpieczonych

Zobacz: ZUS

Centralny Rejestr Ubezpieczonych

Najważniejszym i najbardziej rozbudowanym z rejestrów jest Centralny Rejestr Ubezpieczonych. Gromadzone w nim dane, znajdują się na indywidualnych kontach osób ubezpieczonych, a zatem:

  • Dane podstawowe ubezpieczonego, takie jak PESEL, NIP, nr dowodu osobistego lub paszportu, nazwisko, pierwsze i drugie imię, data urodzenia, nazwisko rodowe, obywatelstwo, płeć
  • Dane adresowe dla zameldowania, zamieszkania i korespondencji, a także numer telefonu, faksu, adres poczty elektronicznej
  • Dane dotyczące podlegania ubezpieczeniu: tytuł ubezpieczenia, rodzaj ubezpieczenia, data objęcia ubezpieczeniem, data wyrejestrowania z ubezpieczenia, stopień pokrewieństwa z pracodawcą, pozostawanie we wspólnym gospodarstwie domowym z pracodawcą, prawa w szczególnych warunkach, wykonywany zawód, wykształcenie, wymiar czasu pracy
  • Stopień niepełnosprawności, jeżeli dotyczy to danej osoby.

Zobacz serwis: Opłacanie składek

Specjaliści do spraw kadr i personelu mają możliwość pobierania tych danych poprzez uzyskiwanie wyciągu z Centralnego Rejestru Ubezpieczonych.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Adam Głos

Od stycznia 2013 roku pełni funkcję Prezesa Tax Care. Wcześniej, przez blisko trzy lata, pracował na stanowiskach: Dyrektora Sprzedaży oraz Wiceprezesa Zarządu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »