| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > ZUS > Informacje ogólne > Elektroniczny Urząd Podawczy – udogodnienie dla przedsiębiorcy

Elektroniczny Urząd Podawczy – udogodnienie dla przedsiębiorcy

Zakład Ubezpieczeń Społecznych, rozwijając sposoby komunikacji ze swoimi klientami, udostępnił usługę pod nazwą Elektroniczny Urząd Podawczy (EUP), dzięki której zarówno płatnicy składek, jak i ubezpieczeni mogą składać wnioski do ZUS za pośrednictwem Internetu.

Elektroniczny Urząd Podawczy to dostępny publicznie środek służący przekazywaniu informacji – w formie elektronicznej – do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przy użyciu sieci Internet. W uproszczeniu: jest to usługa internetowa, pozwalająca przesyłać elektronicznie do ZUS niektóre wnioski. Aby z niej skorzystać, należy zalogować się na stronie znajdującej pod adresem http://eup.zus.pl/. Za jej pośrednictwem można wypełnić udostępnione formularze dokumentów oraz wysłać je do ZUS.

Dokumenty przesłane elektronicznie są traktowane tak samo jak ich papierowe odpowiedniki, dostarczone do ZUS w tradycyjny sposób – osobiście lub pocztą.

Niestety, aby przesłać dokumenty za pośrednictwem Elektronicznego Urzędu Podawczego, należy posiadać – poza komputerem z dostępem do Internetu – bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu, uzyskany w centrum certyfikacji. Aby uzyskać podpis elektroniczny, należy zawrzeć umowę z wybranym przez siebie centrum certyfikacji.

Usługa EUP akceptuje obecnie certyfikaty wydane przez wszystkie polskie centra certyfikacji, tj.:

• PCC Certum – Unizeto Technologies,
• PCCE Sigillum – Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych,
• SZAFIR – Krajowa Izba Rozliczeniowa.

Polecamy: Ile wynosi zasiłek pogrzebowy w 2011 roku?

Po przesłaniu dokumentu do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych generowane są dwie wiadomości, które automatycznie wysyłane są na adres poczty elektronicznej klienta, wskazany we wniosku. Pierwsza z nich to Informacja wstępna, mówiąca o tym, że dokument został przesłany. Druga, zatytułowana Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO), jest generowana po zarejestrowaniu w Zakładzie przesłanego dokumentu.

Ta druga wiadomość jest bardziej szczegółowa, bowiem obejmuje m.in. dane o czasie doręczenia dokumentu do ZUS, czasie wygenerowania UPO oraz nadanym numerze korespondencji, na który można powołać się w czasie kontaktów osobistych z pracownikami Zakładu. Nadawcą obu informacji jest qda@certum.pl.

Polecamy: Serwis Wynagrodzenie

Źródło: www.zus.pl

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Perfecta

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »