| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > ZUS > Formularze ZUS > Podstawowe zasady wypełniania formularza ZUS ZFA

Podstawowe zasady wypełniania formularza ZUS ZFA

Formularz ZUS ZFA przeznaczony jest dla płatników składek będących osobami fizycznymi.

  • w polu 04 – w zależności od rodzaju dokumentu należy wpisać:

1 – w przypadku dowodu osobistego,
2 – w przypadku paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość obywatela Unii Europejskiej;

  • w polu 05 – należy wpisać serię i numer – odpowiednio do kodu wpisanego w pole 04 – dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość obywatela Unii Europejskiej,

W polu 06 – należy wpisać nazwę skróconą płatnika. Jeżeli płatnik nie posiada nazwy skróconej, to zobligowany jest do jej utworzenia i konsekwentnego podawania na wszystkich dokumentach przesyłanych do ZUS. Utworzona nazwa powinna składać się maksymalnie z 31 znaków i nie zawierać znaków innych niż litery i cyfry.
W polu 07 – należy wpisać nazwisko płatnika składek (poszczególne człony nazwiska oddzielić kreską).
W polu 08 – należy wpisać pierwsze imię płatnika składek.
W polu 09 – należy wpisać datę urodzenia płatnika składek (dzień/miesiąc/rok).

III. Dane ewidencyjne płatnika składek

W polu 01 – należy wpisać drugie imię płatnika składek.
W polu 02 – należy wpisać miejsce urodzenia płatnika składek.
W polu 03 – należy wpisać obywatelstwo płatnika składek.

IV. Podstawa do prowadzenia pozarolniczej działalności

W polu 01 – należy wpisać – podany w załączniku nr 1 do niniejszego poradnika – dwuznakowy kod rodzaju uprawnienia.
W polu 02 – należy wpisać numer uprawnienia.
W polu 03 – należy wpisać nazwę organu wydającego uprawnienie, np. Urząd Gminy w Izabelinie.
W polu 04 – należy wpisać datę wydania uprawnienia (dzień/miesiąc/rok).
W polu 05 – należy wpisać datę powstania obowiązku opłacania składek (dzień/miesiąc /rok).

Zobacz serwis: Opłacanie składek

V. Dane o rachunku bankowym płatnika składek

W polu 01 – należy wpisać numer rachunku bankowego płatnika, który stanowi ciąg cyfr bez żadnych przerw i znaków.
W polu 02 – jeżeli płatnik posiada inne niż wymieniony w polu 01 rachunki bankowe, należy wpisać „X” i wypełnić formularz ZUS ZBA.

Pozostałą cześć formularza stanowią dane adresowe.

Źródło: www.zus.pl

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Kacper Sołoniewicz

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »