| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > ZUS > Formularze ZUS > Podstawowe zasady wypełniania formularza ZUS ZBA

Podstawowe zasady wypełniania formularza ZUS ZBA

Formularz ZUS ZBA należy wypełnić w celu zawiadomienia o rachunkach bankowych płatnika składek, nowym rachunku bankowym, zamknięciu dotychczasowego rachunku, lub zmianie/korekcie danych dotyczących rachunku bankowego.

W polu 06 – należy wpisać nazwę skróconą płatnika, jaka została podana w zgłoszeniu płatnika składek lub we wniosku EDG-1.
Pola 07-09 – wypełnia płatnik składek będący osobą fizyczną:

  • w polu 07 – należy wpisać nazwisko płatnika składek (poszczególne człony nazwiska oddzielić kreską),
  • w polu 08 – należy wpisać pierwsze imię płatnika składek,
  • w polu 09 – należy wpisać datę urodzenia płatnika składek (dzień/miesiąc/rok).

Polecamy: Podstawowe zasady wypełniania formularza ZUS ZAA

III. Informacja o rachunku bankowym płatnika składek

W polu 01 – należy wpisać:
1 – w przypadku zgłaszania nowego rachunku bankowego,
2 – w przypadku zamknięcia wcześniej zgłoszonego rachunku bankowego.
W polu 02 – należy wpisać numer rachunku bankowego płatnika, który stanowi ciąg cyfr bez żadnych przerw i znaków.

IX. Oświadczenia płatnika składek

W polu 01 – należy wpisać datę wypełnienia formularza (dzień/miesiąc/rok).
W polu 02 – dla potwierdzenia wiarygodności danych, podpis składa płatnik składek lub osoba przez niego upoważniona.
W polu 03 – należy umieścić pieczątkę płatnika składek (jeśli płatnik ją posiada).

Źródło: www.zus.pl

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Anna Grabowska

CFO - Omega Code

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »