| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Zatrudnienie > Zatrudnianie cudzoziemców > Kiedy wojewoda wyda zezwolenie na pracę bez badania warunków specjalnych?

Kiedy wojewoda wyda zezwolenie na pracę bez badania warunków specjalnych?

Wojewoda, jako podmiot wydający zezwolenia na pracę dla cudzoziemców, na mocy przepisów prawa jest zobowiązany do badania pewnych warunków specjalnych, takich jak np. wysokość otrzymywanego przez cudzoziemca wynagrodzenia, czy sytuacja na lokalnym rynku pracy, zanim wyda takie zezwolenie.

Dla przypomnienia należy wskazać, że w przypadku różnych grup cudzoziemców obowiązują różne warunki, które wojewoda musi zbadać. Przykładowo, w przypadku cudzoziemca wykonującego pracę dla podmiotu mającego siedzibę w Polsce, wojewoda bada wysokość wynagrodzenia, która będzie określona w umowie z cudzoziemcem oraz informację starosty właściwego ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi o braku możliwości zaspokojenia potrzeb kadrowych pracodawcy w oparciu o rejestry bezrobotnych i poszukujących pracy lub o negatywnym wyniku rekrutacji organizowanej dla pracodawcy. 

Przeczytaj też: Co się wlicza do minimalnego wynagrodzenia

Dla pracowników cudzoziemców pełniących funkcje w zarządach spółek, takim dodatkowym warunkiem, który musi być wzięty przez wojewodę pod uwagę jest wysokość osiągniętego przez osobę prawną dochodu w poprzednim roku podatkowym, który nie może być niższy niż 12-krotność przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w województwie w trzecim kwartale roku poprzedzającego złożenie wniosku.

Są jednak przypadki, kiedy wojewoda nie bada takich szczególnych okoliczności.

Wojewoda wydaje zezwolenie na pracę bez uwzględnienia warunków specjalnych, w przypadku cudzoziemca, który:

1) w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku o wydanie zezwolenia na pracę ukończył szkołę lub uczelnię wyższą z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej albo innego państwa Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Konfederacji Szwajcarskiej lub

Zobacz też: Jak zlicza się staż urlopowy pracownika

2) przez 3 lata poprzedzające złożenie wniosku o wydanie zezwolenia na zamieszkanie przebywał legalnie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Sylwia Czub-Kiełczewska

Specjalista ds. ochrony danych osobowych i informacji niejawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK