| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Zatrudnienie > Umowa o pracę > Treść umowy o pracę

Treść umowy o pracę

Poprzez nawiązanie umowy o pracę pracownik zobowiązuje się świadczyć pracę na rzecz i pod kierownictwem pracodawcy w zamian za wynagrodzenie. Pracodawca jest zobowiązany do zatrudnienia pracownika i wypłaty wynagrodzenia za świadczoną pracę.

Wynagrodzenie za pracę należy umieścić w treści umowy o pracę poprzez podanie składników wynagrodzenia. Wynagrodzenie zasadnicze powinno zostać podane w sposób wyraźny. Natomiast składniki dodatkowe można podąć poprzez wskazanie odpowiednich przepisów płacowych.

Wymiar czasu pracy

Wskazanie wymiaru czasu pracy następuje poprzez określenie, czy pracownik jest zatrudniony na cały etat lub tylko na część etatu. W przypadku zatrudnienia na część etatu można dodatkowo określić dzienną i tygodniową normę czasu pracy.

Pracownik zatrudniony na niepełny etat nie może być z tego powodu dyskryminowany. Nie-etatowiec ma takie same prawa jak pracownik zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy.

Zobacz serwis: Zatrudnienie

Termin rozpoczęcia pracy

Termin rozpoczęcia pracy to inaczej termin nawiązania pomiędzy pracownikiem a pracodawcą stosunku pracy. Data rozpoczęcia pracy może być podana przez wskazanie dokładnej daty w kalendarzu lub przez podanie zdarzenie, które na pewno nastąpi, a które będzie termin rozpoczęcia pracy.

W przypadku braku podania w umowie terminu rozpoczęcia pracy, za datę nawiązania stosunku pracy uznaje się datę zawarcia umowy o pracę.

Podstawa prawna: Art.29 Kodeksu pracy

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Ministerstwo Finansów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »