| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Zatrudnienie > Telepraca > Zawarcie umowy o telepracę

Zawarcie umowy o telepracę

Uzgodnienie między stronami umowy o pracę, że praca będzie wykonywana regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.

Telepraca to praca wykonywana regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.

Telepraca może zostać wprowadzona:

  • przy zawieraniu umowy o pracę albo
  • w trakcie zatrudnienia

Umowa o telepracę

Jeżeli do uzgodnienia dotyczącego wykonywania pracy w formie telepracy dochodzi przy zawieraniu umowy o pracę, w umowie dodatkowo określa się warunki wykonywania pracy w formie telepracy.

Jeżeli podjęcie pracy w formie telepracy następuje przy zawieraniu stosunku pracy pracodawca powinien dodatkowo poinformować telepracownika co najmniej o:

  • określeniu jednostki organizacyjnej pracodawcy, w której strukturze znajduje się stanowisko pracy telepracownika,
  • wskazaniu osoby lub organu odpowiedzialnych za współpracę z telepracownikiem oraz upoważnionych do przeprowadzania kontroli w miejscu wykonywania pracy.

Zobacz: Czym jest praca świadczona w formie telepracy

Umowa o telepracę, tak jak i każda umowa o pracę powinna zawierać wszystkie niezbędne elementy tradycyjnej umowy pracę, w tym:

Telepraca w czasie zatrudnienia

W trakcie zatrudnienia zmiana warunków wykonywania pracy, na świadczenie pracy w formie telepracy, może nastąpić na mocy porozumienia stron, z inicjatywy:

  • pracownika lub
  • pracodawcy.

Jeśli z inicjatywą występuje pracownika, pracodawca powinien, w miarę możliwości, uwzględnić wniosek pracownika dotyczący wykonywania pracy w formie telepracy.

Zobacz serwis: Umowa o pracę

Pracodawcy ma obowiązek przedstawiania telepracownikowi warunków zatrudnienia. Pracodawca musi pamiętać, iż warunki pracy telepracownika muszą również zawierać informacje dodatkowe. Należą do nich:

  • określenie jednostki organizacyjnej firmy, w której strukturze znajduje się stanowisko telepracownika,
  • wskazanie osoby lub organu upoważnionego przez pracodawcę do dokonywania czynności z zakresu prawa pracy w jego imieniu, który będzie odpowiedzialny za współpracę z telepracownikiem,
  • wskazanie osób upoważnionych do przeprowadzania kontroli w miejscu świadczenia telepracy.

W przypadku gdy telepracownikiem zostaje wcześniej zatrudniony pracownik, warunki zatrudnienia w formie telepracy muszą mu być przedstawione najpóźniej w dniu rozpoczęcia telepracy.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Pracodawcy ma obowiązek przedstawiania telepracownikowi warunków zatrudnienia. Pracodawca musi pamiętać, iż warunki pracy telepracownika muszą również zawierać informacje dodatkowe.
Pracodawcy ma obowiązek przedstawiania telepracownikowi warunków zatrudnienia. Pracodawca musi pamiętać, iż warunki pracy telepracownika muszą również zawierać informacje dodatkowe.

Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Natalia Buchholc

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »