| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Zatrudnienie > Samozatrudnienie > Jak zarejestrować się w PFRON jako niepełnosprawny przedsiębiorca?

Jak zarejestrować się w PFRON jako niepełnosprawny przedsiębiorca?

Ubiegając się o zwrot kosztów składek na ubezpieczenia społeczne z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych musimy zarejestrować się w Wydziale Dofinansowań Rynku Pracy Funduszu. Jeśli przed 2009 rokiem nie byliśmy zarejestrowani, to musimy złożyć stosowne dokumenty wraz z pierwszym składanym wnioskiem.

Obowiązek rejestracji w biurze PFRON dotyczy osób niepełnosprawnych prowadzących działalność gospodarczą. Dokonuje się jej poprzez złożenie wniosku Wn-U-G w trybie zgłoszenia. 

Dodatkowo musimy przedłożyć następujące dokumenty i informacje:

1. Nasze dane jako wnioskującego o refundację:

  • imię i nazwisko,
  • PESEL i NIP, o ile ich nadanie wynika z przepisów prawa,
  • adres zamieszkania,
  • adres do korespondencji, o ile jest inny niż adres zamieszkania,
  • imię, nazwisko, numery telefonu i faksu oraz adres poczty elektronicznej (o ile posiada) osoby odpowiedzialnej za kontakty z PFRON;

2. Kopię aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności albo orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenia traktowanego na równi z tym orzeczeniem niepełnosprawnego przedsiębiorcy.

Zobacz: Zawieszenie działalności gospodarczej a obowiązek ubezpieczenia

3. Kopie aktualnych dokumentów potwierdzających pełną i skróconą nazwę wnioskodawcy, o ile posiada, imię i nazwisko wnioskodawcy oraz numery REGON i NIP, o ile ich nadanie wynika z przepisów prawa, to jest:

  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji,
  • zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON,
  • kopię dowodu osobistego,
  • kopię decyzji o nadaniu NIP.

4. Upoważnienie osoby przesyłającej dane lub dokumenty do występowania w imieniu wnioskodawcy – jeżeli chcemy upoważnić inną osobę do podpisywania i przesyłania dokumentów w jego imieniu.

Zobacz serwis: Samozatrudnienie

Komplet dokumentacji składa się osobiście lub pocztą z pierwszym wnioskiem o refundację do biura PFRON pod adresem Al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa.
Dodatkowo, jeżeli chcemy składać wnioski w formie elektronicznej, musimy w formularzu Wn-U-G zaznaczyć pole „wybieram elektroniczną formę składania wniosków” w części „Oświadczenia”. Po złożeniu takiego oświadczenia otrzymamy z PFRON identyfikator oraz hasło dostępu do programu informatycznego udostępnionego przez Fundusz.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 stycznia 2009 r. w sprawie refundacji składek na ubezpieczenia społeczne osób niepełnosprawnych (Dz. U. nr 8 poz. 42)

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

NOWY KODEKS PRACY 2018

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

WWW.SCANDIHOME.PL

Sklep internetowy ze skandynawskimi dodatkami do wnętrz

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK