| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Zatrudnienie > Samozatrudnienie > Jak zarejestrować się w PFRON jako niepełnosprawny przedsiębiorca?

Jak zarejestrować się w PFRON jako niepełnosprawny przedsiębiorca?

Ubiegając się o zwrot kosztów składek na ubezpieczenia społeczne z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych musimy zarejestrować się w Wydziale Dofinansowań Rynku Pracy Funduszu. Jeśli przed 2009 rokiem nie byliśmy zarejestrowani, to musimy złożyć stosowne dokumenty wraz z pierwszym składanym wnioskiem.

Obowiązek rejestracji w biurze PFRON dotyczy osób niepełnosprawnych prowadzących działalność gospodarczą. Dokonuje się jej poprzez złożenie wniosku Wn-U-G w trybie zgłoszenia. 

Dodatkowo musimy przedłożyć następujące dokumenty i informacje:

1. Nasze dane jako wnioskującego o refundację:

  • imię i nazwisko,
  • PESEL i NIP, o ile ich nadanie wynika z przepisów prawa,
  • adres zamieszkania,
  • adres do korespondencji, o ile jest inny niż adres zamieszkania,
  • imię, nazwisko, numery telefonu i faksu oraz adres poczty elektronicznej (o ile posiada) osoby odpowiedzialnej za kontakty z PFRON;

2. Kopię aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności albo orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenia traktowanego na równi z tym orzeczeniem niepełnosprawnego przedsiębiorcy.

Zobacz: Zawieszenie działalności gospodarczej a obowiązek ubezpieczenia

3. Kopie aktualnych dokumentów potwierdzających pełną i skróconą nazwę wnioskodawcy, o ile posiada, imię i nazwisko wnioskodawcy oraz numery REGON i NIP, o ile ich nadanie wynika z przepisów prawa, to jest:

  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji,
  • zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON,
  • kopię dowodu osobistego,
  • kopię decyzji o nadaniu NIP.

4. Upoważnienie osoby przesyłającej dane lub dokumenty do występowania w imieniu wnioskodawcy – jeżeli chcemy upoważnić inną osobę do podpisywania i przesyłania dokumentów w jego imieniu.

Zobacz serwis: Samozatrudnienie

Komplet dokumentacji składa się osobiście lub pocztą z pierwszym wnioskiem o refundację do biura PFRON pod adresem Al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa.
Dodatkowo, jeżeli chcemy składać wnioski w formie elektronicznej, musimy w formularzu Wn-U-G zaznaczyć pole „wybieram elektroniczną formę składania wniosków” w części „Oświadczenia”. Po złożeniu takiego oświadczenia otrzymamy z PFRON identyfikator oraz hasło dostępu do programu informatycznego udostępnionego przez Fundusz.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 stycznia 2009 r. w sprawie refundacji składek na ubezpieczenia społeczne osób niepełnosprawnych (Dz. U. nr 8 poz. 42)

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Bernatowicz, Komorniczak, Mazur Radcy Prawni i Doradcy Podatkowi

spółka partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »