| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wynagrodzenie > Wynagrodzenie zasadnicze > Czy pracownik musi założyć konto?

Czy pracownik musi założyć konto?

Pracodawca dotychczas wypłacał nam pensję „do ręki” za pokwitowaniem odbioru. Od stycznia chce wprowadzić nowe zasady wypłaty wynagrodzenia. W związku z tym każe nam założyć konto bankowe. Czy muszę się na to zgodzić?

Pracodawca ma obowiązek wypłacać wynagrodzenie w miejscu, terminie i w czasie ustalonym w regulaminie pracy lub w innych przepisach prawa pracy.

Zasadą jest, że pracownik otrzymuje wypłatę „do ręki”, a nie jak przyjęło się sądzić przelewem na konto bankowe. Pracodawca może wypłacać pracownikom pensję w formie bezgotówkowej czyli na konto. Jednak musi w tym celu uzyskać zgodę pracownika. Zgoda pracownika wymaga formy pisemnej. Co ważne pracownik w każdej chwili może wyrażoną przez siebie zgodę cofnąć.

Zobacz: Wynagrodzenie pracownika a ogłoszenie upadłości pracodawcy

Oznacza to, że pracodawca nie może Pana zmusić do złożenia konta. Nawet, jeśli wszyscy pozostali pracownicy wyrażą zgodę na wypłatę wynagrodzenia na konto bankowe, a Pan jeden nie, pracodawca musi Panu wypłacać wynagrodzenie „do rąk”.

Nie wyrażenie przez Pana zgody na wypłatę wynagrodzenia na konto bankowe nie powoduje naruszenia obowiązków pracowniczych. Nie mogą w związku z tym czekać Pana żadne negatywne konsekwencje prawne, tym bardziej zwolnienie z pracy.

Zobacz serwis: Ochrona wynagrodzenia

Podstawa prawna: Art. 83 Kodeksu pracy

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Czy pracownik ma przymus posiadania konta bankowego?
Czy pracownik ma przymus posiadania konta bankowego?

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Weronika Sierant

HR Manager w firmie Smart MBC

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »