| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wynagrodzenie > Wynagrodzenie zasadnicze > Czy należy zmienić regulamin wynagradzania w sytuacji przejścia zakładu pracy?

Czy należy zmienić regulamin wynagradzania w sytuacji przejścia zakładu pracy?

Pracownicy przechodzący do nowego pracodawcy na zasadzie art. 23(1) Kodeksu pracy w warunkach, gdy regulamin wynagradzania u tego pracodawcy jest mniej korzystny od dotychczas obowiązującego ich regulaminu, zachowują uprawnienia w zakresie treści stosunku pracy i warunków wynagradzania do czasu upływu okresu ich wypowiedzenia.

Regulamin wynagradzania ustala pracodawca. Jeżeli w zakładzie działa kilka organizacji związkowych, do wydania regulaminu konieczne jest uzgodnienie jego treści ze wspólną reprezentacją wszystkich związków zawodowych lub związków zawodowych reprezentatywnych. Jeżeli nie przedstawią one wspólnego stanowiska w ciągu 30 dni od przedłożenia im projektu regulaminu, pracodawca będzie uprawniony do wydania tego aktu samodzielnie, po rozpatrzeniu ich odrębnych stanowisk. Każda z zakładowych organizacji związkowych oddzielnie ma jedynie kompetencje opiniodawcze.

W przypadku przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę pracownicy co do zasady nie mają możliwości wyboru pomiędzy starym w nowym regulaminem wynagradzania. Do takich pracowników nie ma zastosowania przepis Kodeksu pracy gwarantujący prawo do dotychczasowego wyższego wynagrodzenia przez okres jednego roku jak to jest w przypadku układu zbiorowego pracy. Jeżeli nowy regulamin wynagradzania jest mniej korzystny, pracownicy muszą go zaakceptować.

Przeczytaj także: Czy można wypłacać wynagrodzenie w euro?

Inna sytuacja jest w przypadku, gdy nowy regulamin wynagradzania zawiera zapisy bardziej korzystne dla pracowników. Jeżeli postanowienia nowego regulaminu wynagrodzenia są od regulaminu dotychczasowego korzystniejsze, wówczas na mocy przepisów Kodeksu pracy, które mają zastosowanie również do regulaminów wynagradzania, z dniem przejęcia pracowników, korzystniejsze postanowienia regulaminu wynagradzania zastępują z mocy prawa warunki umowy o pracę i innego aktu stanowiącego podstawę nawiązania stosunku pracy.

Warunkiem wejścia w życie regulaminu jest jego publikacja.

Polecamy serwis: Wypowiedzenie

Narzędzia kadrowego

POLECANE

SKŁADKI ZUS

reklama
Praca

Oferty pracy z praca.pl

Ostatnio na forum

WYDARZENIA

Eksperci infor.pl

Michał Tchórzewski

Kierownik działu audytów SmartConsulting

Zostań ekspertem Infor.pl »