| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wynagrodzenie > Słownik > Regulamin wynagrodzenia

Regulamin wynagrodzenia

Regulamin wynagrodzenia ustalony przez pracodawcę to wewnętrzny akt prawny, który określa zasady wynagradzania u danego pracodawcy. 

Pracodawca ma obowiązek wydawania regulaminów wynagrodzenia w przypadku, kiedy zatrudnia co najmniej 20 pracowników lub gdy pracownicy są objęci zakładowym lub ponadzakładowym układem zbiorowym.

Pracodawca ustala regulamin wynagrodzenia samodzielnie lub po uzgodnieniu z zakładową organizacją pracy. Zależy to od tego, czy u pracodawcy działa zakładowa organizacja pracy.

Regulamin wynagrodzenia określa:

  • system wynagradzania obowiązujący u danego pracodawcy,
  • stawki wynagrodzenia zasadniczego poszczególnych pracowników,
  • pozostałe składniki wynagrodzenia (premie i dodatki)
  • zasady przyznawania wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, za pracę w nocy, za przestój,
  • systemy premiowania,
  • waloryzację wynagrodzeń.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

SKŁADKI ZUS

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Zielona Linia

Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »