| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Centrum Aktywności Cyfrowej - nowe usługi online

Centrum Aktywności Cyfrowej - nowe usługi online

Centrum Aktywności Cyfrowej ma ułatwić dostęp do około 140 usług urzędowych. Dzięki temu wiele spraw będzie można załatwić online, np. uzyskać dowód osobisty, zaświadczenia z różnych urzędów, potwierdzić stan ubezpieczenia społecznego, wysokość emerytury.

W Sosnowcu w jednej z placówek Poczty Polskiej otwarto w tym tygodniu pierwsze Centrum Aktywności Cyfrowej, mające ułatwić dostęp do usług administracji elektronicznej. W ten sposób Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji chce zachęcić Polaków do załatwiania spraw urzędowych online. Na miejscu będzie można skorzystać z ponad stu usług, w tym otworzyć działalność gospodarczą bądź złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego w przypadku jego zagubienia.

– Dzięki Centrum Aktywności Cyfrowej mamy możliwość dostępu do wszystkich usług administracji rządowej i możliwość korzystania z nich w przyjaznym środowisku z pomocą specjalistów – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Andrzej Halicki, minister administracji i cyfryzacji. – Bo tak naprawdę chodzi tylko o to, żeby zapoznać się z tymi narzędziami, do których wystarczy komputer. Aby jednak wejść w ten cyfrowy świat, potrzebny jest ktoś, kto nas będzie w niego wprowadzał – dodaje.

W nowo otwartych punktach będzie można korzystać z wszystkich usług oferowanych przez platformę o nazwie ePUAP. W połowie 2016 roku, przy uwzględnieniu pozyskania finansowania, takich punktów ma być nawet 500. W większości w mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma urzędów. Projekt ma ułatwić życie mniejszym społecznościom w załatwianiu spraw administracyjnych. Umiejscowienie punktów w lokalach Poczty Polskiej ma natomiast zapewnić petentom asystę ze strony specjalistów z organizacji pozarządowych.

Rekomendowany produkt: 100 pytań o wynagrodzenia w 2015 r. (PDF)

W Centrach Aktywności Cyfrowej będzie można skorzystać z ponad stu usług. Część z nich ułatwi załatwianie formalności przez przedsiębiorców, m.in. otwieranie działalności gospodarczej w systemie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Oprócz tego możliwe będzie zakładanie i potwierdzanie profilu zaufanego, który jest potrzebny do tego, by korzystać z platformy ePUAP.

– Tę pierwszą placówkę otworzyliśmy tutaj, w Sosnowcu, po to, by z daleka wysyłać wnioski i prośby o wydanie dokumentów, uzyskać dowód osobisty, kartę ubezpieczenia zdrowotnego, potwierdzić stan ubezpieczenia społecznego, wysokość emerytury, płatności do urzędu skarbowego czy zaświadczenia z różnych urzędów – wymienia minister administracji i cyfryzacji. – Dostępnych jest około 140 usług, a będziemy pracować dalej nad rozszerzeniem tego katalogu – dodaje.

Zobacz: Wniosek o przeliczenie wysokości emerytury

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Poczta Polska podpisały porozumienie ws. współpracy w zakresie budowy usług e-administracji. Współpraca Poczty i MAC to część programu Polska Cyfrowa, który ma przyczynić się do upowszechnienia dostępu do szybkiego internetu i e-administracji oraz przyśpieszyć rozwój usług cyfrowych.

– Nasze plany oczywiście są dużo szersze, bo jedna placówka wiosny nie czyni. To jest pierwsze, ale nie ostatnie otwarcie – podkreśla Ireneusz Piecuch, wiceprezes Poczty Polskiej. – Oczywiście wszystkie punkty nie będą wyglądać tak samo, bo będą dopasowane do danych placówek, będzie to również uzależnione od finansowania i środków pomocowych. Mamy jednak nadzieję, że uda nam się ten proces zakończyć do połowy przyszłego roku.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Tagetik

Tagetik, lider oprogramowania wspierającego procesy zarządzania efektywnością organizacji (ang. Corporate Performance Management), powstał we Włoszech (Toskania) w 1986 roku.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »