| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Krótkie spodenki i klapki nieodpowiednie w pracy biurowej

Krótkie spodenki i klapki nieodpowiednie w pracy biurowej

TNS Polska przeprowadziło badanie dotyczące ubioru pracowników biurowych. Najbardziej nieodpowiednie okazały się być krótkie spodenki i szorty oraz klapki. W przypadku letniego dress code'u mężczyźni oceniani są nieco surowiej od kobiet.

Krótkie spodnie i szorty noszone zarówno przez mężczyzn, jak i kobiety są nieodpowiednie w miejscu pracy - uznało większość pytanych przez TNS Polska o dress code w biurze. Na kolejnym miejscu - jako niepożądane elementy garderoby - znalazły się klapki i japonki.

Latem, zwłaszcza gdy pojawiają się fale upałów, na ulicach częściej niż zwykle spotyka się kobiety w letnich sukienkach i sandałkach oraz mężczyzn w krótkich spodenkach i klapkach. TNS Polska zapytała w związku z tym Polaków o najbardziej, ich zdaniem, nieodpowiednie stroje do pracy w biurze.

Większość respondentów uważa, że pracownika powinien obowiązywać określony dress code i w dobrym guście jest, by unikał pewnych strojów, gdy wybiera się do pracy. Tylko co piąta osoba uważa, że do pracy w biurze nadają się wszystkie stroje. Mężczyźni są nieco mniej restrykcyjni w tym względzie niż kobiety - uważa tak 23 proc. panów i 17 proc. pań.

Polecany produkt: Przyczyny rozwiązywania umów o pracę w praktyce i orzecznictwie sądowym

Mężczyźni są oceniani nieco surowiej niż kobiety - niektóre części męskiej garderoby są nieco częściej nieakceptowane niż te same elementy stroju w przypadku pań.

Zdaniem 59 proc. respondentów męskie krótkie spodenki są nieodpowiednim strojem do pracy w biurze, natomiast damskie - według 53 proc. Kolejnym niepożądanym w biurze elementem garderoby są klapki i japonki; 57 proc. badanych uznało je za nieodpowiednie dla mężczyzn, a 49 proc. dla kobiet. Według jednej trzeciej Polaków, sportowe sandały nie pasują do osoby pracującej w biurze – 36 proc. badanych wskazało w tym przypadku na mężczyzn, a 30 proc. na kobiety.

Zadaj pytanie na FORUM

Zdaniem prawie dwóch piątych respondentów kobiecie pracującej w biurze nie przystoi założenie do pracy spódnicy mini (39 proc.) lub sukienki na ramiączkach (37 proc.). Mężczyźnie nie wypada natomiast, w opinii jednej trzeciej Polaków, przyjść do pracy w koszulce bez rękawów (33 proc.). U kobiet taka bluzka jest odrobinę mniej restrykcyjnie oceniana (27 proc. krytycznych ocen).

Badanie pokazuje, że w opinii Polaków dżinsy stały się ubraniem uniwersalnym – tylko 12 proc. uważa, że jest to strój nieodpowiedni do pracy biurowej.

Sondaż przeprowadzono od 10 do 15 lipca na próbie 1004 mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej, metodą bezpośrednich wywiadów wspomaganych komputerowo (CAPI).

Zwolnienie dyscyplinarne za nieodpowiedni strój pracownika

reklama

Źródło:

PAP

Zdjęcia

Krótkie spodenki i klapki nieodpowiednie w pracy biurowej. / Fot. Fotolia
Krótkie spodenki i klapki nieodpowiednie w pracy biurowej. / Fot. Fotolia

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Marta Grzelak

Solicitor

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »