| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Krótkie spodenki i klapki nieodpowiednie w pracy biurowej

Krótkie spodenki i klapki nieodpowiednie w pracy biurowej

TNS Polska przeprowadziło badanie dotyczące ubioru pracowników biurowych. Najbardziej nieodpowiednie okazały się być krótkie spodenki i szorty oraz klapki. W przypadku letniego dress code'u mężczyźni oceniani są nieco surowiej od kobiet.

Krótkie spodnie i szorty noszone zarówno przez mężczyzn, jak i kobiety są nieodpowiednie w miejscu pracy - uznało większość pytanych przez TNS Polska o dress code w biurze. Na kolejnym miejscu - jako niepożądane elementy garderoby - znalazły się klapki i japonki.

Latem, zwłaszcza gdy pojawiają się fale upałów, na ulicach częściej niż zwykle spotyka się kobiety w letnich sukienkach i sandałkach oraz mężczyzn w krótkich spodenkach i klapkach. TNS Polska zapytała w związku z tym Polaków o najbardziej, ich zdaniem, nieodpowiednie stroje do pracy w biurze.

Większość respondentów uważa, że pracownika powinien obowiązywać określony dress code i w dobrym guście jest, by unikał pewnych strojów, gdy wybiera się do pracy. Tylko co piąta osoba uważa, że do pracy w biurze nadają się wszystkie stroje. Mężczyźni są nieco mniej restrykcyjni w tym względzie niż kobiety - uważa tak 23 proc. panów i 17 proc. pań.

Polecany produkt: Przyczyny rozwiązywania umów o pracę w praktyce i orzecznictwie sądowym

Mężczyźni są oceniani nieco surowiej niż kobiety - niektóre części męskiej garderoby są nieco częściej nieakceptowane niż te same elementy stroju w przypadku pań.

Zdaniem 59 proc. respondentów męskie krótkie spodenki są nieodpowiednim strojem do pracy w biurze, natomiast damskie - według 53 proc. Kolejnym niepożądanym w biurze elementem garderoby są klapki i japonki; 57 proc. badanych uznało je za nieodpowiednie dla mężczyzn, a 49 proc. dla kobiet. Według jednej trzeciej Polaków, sportowe sandały nie pasują do osoby pracującej w biurze – 36 proc. badanych wskazało w tym przypadku na mężczyzn, a 30 proc. na kobiety.

Zadaj pytanie na FORUM

Zdaniem prawie dwóch piątych respondentów kobiecie pracującej w biurze nie przystoi założenie do pracy spódnicy mini (39 proc.) lub sukienki na ramiączkach (37 proc.). Mężczyźnie nie wypada natomiast, w opinii jednej trzeciej Polaków, przyjść do pracy w koszulce bez rękawów (33 proc.). U kobiet taka bluzka jest odrobinę mniej restrykcyjnie oceniana (27 proc. krytycznych ocen).

Badanie pokazuje, że w opinii Polaków dżinsy stały się ubraniem uniwersalnym – tylko 12 proc. uważa, że jest to strój nieodpowiedni do pracy biurowej.

Sondaż przeprowadzono od 10 do 15 lipca na próbie 1004 mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej, metodą bezpośrednich wywiadów wspomaganych komputerowo (CAPI).

Zwolnienie dyscyplinarne za nieodpowiedni strój pracownika

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

KOGNITARIAT

Biuro podatkowo-finansowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »