| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Nowe zasady zgłaszania wypadku przy pracy

Nowe zasady zgłaszania wypadku przy pracy

Od 17 kwietnia 2014 r. obowiązują nowe zasady przyjmowania zgłoszenia wypadku przy pracy rolniczej, ustalania jego okoliczności i przyczyn oraz rozpatrywania wniosku o jednorazowe odszkodowanie. Ustalony został również nowy wzór zgłoszenia takiego wypadku.

Od 17 kwietnia obowiązuje Zarządzenie nr 4 Prezesa KRUS z 16 kwietnia 2014 r. w sprawie zasad przyjmowania zgłoszenia wypadku przy pracy rolniczej, ustalania jego okoliczności i przyczyn oraz rozpatrywania wniosku o jednorazowe odszkodowanie z tytułu stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu albo śmierci wskutek wypadku przy pracy rolniczej lub rolniczej choroby zawodowej.

Zobacz również serwis: Wypadki przy pracy i choroby zawodowe

Zarządzenie szczegółowo określa sposób postępowania KRUS w przypadku przyjmowania zgłoszeń wypadku przy pracy rolniczej. W zarządzeniu określono również wzory dokumentów związanych ze zgłoszeniem wypadku przy działalności rolniczej, m.in.:

  • Protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy rolniczej
  • Protokół przesłuchania
  • Protokół oględzin miejsca i przedmiotów związanych z wypadkiem
  • Uwagi do protokołu powypadkowego
  • Wzory oświadczeń związanych z wypadkiem

Zarządzenie Prezesa KRUS zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym KRUS 16 kwietnia 2014 r.

Źródło: Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego

Link: http://www.e-dziennik.krus.gov.pl/actdetails.html;jsessionid=27A08D117F1238E4212A9DB2549FEBB1?year=2014&act=6 

Zadaj pytanie: Forum Kadry

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Natalia Rostworowska

Specjalista ds. obsługi klientów biznesowych z sektora finansowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »