| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Nowy rok dobry dla rynku pracy

Nowy rok dobry dla rynku pracy

Jak oceniają eksperci rok 2014 przyniesie pozytywne zmiany na rynku pracy. Dowodem go może być między innymi fakt, iż nie odnotowano wzrostu wskaźnika bezrobocia w ubiegłym roku przez kolejnych osiem miesięcy.

Rozmówczyni IAR, Agnieszka Zielińska z Polskiego Forum HR zaznaczyła, że zrzeszone w Polskim Forum HR agencje pracy tymczasowej mają coraz więcej zgłoszeń. To zaś oznacza, że zapotrzebowanie na pracę rośnie i za chwilę pracodawcy zaczną zatrudniać na stałe.

Na razie największe zapotrzebowanie jest na wykwalifikowanych pracowników fizycznych. W drugiej kolejności na informatyków, inżynierów. Bardzo szybko rozwija się również sektor centrów usług wspólnych dla biznesu, cenione są zwłaszcza osoby znające przynajmniej dwa języki obce.

Polecamy serwis: Zatrudnianie i zwalnianie

Dorota Pasterczyk-z ministerstwa pracy mówi IAR, że tworzenie stałych miejsc pracy uzależnione jest przede wszystkim od kondycji gospodarki. Jeśli pracodawca będzie ekonomicznie zdolny do zatrudnienia osób na stałe, to zrobi to - podkreśla wicedyrektor Pasterczyk.

Nasza gospodarka według prognoz powinna się ożywić. PKB ma się zwiększyć o około 3 procent. To zaś dobrze wróży także rynkowi pracy. Tymczasem stopa bezrobocia w końcu listopada ub. roku wynosiła 13,2 procent.

Zadaj pytanie na: Forum Kadry

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »