| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Brak kwalifikacji wśród bezrobotnych

Brak kwalifikacji wśród bezrobotnych

Choć bezrobocie maleje, w Urzędach Pracy wciąż nie brakuje bezrobotnych. Dużą przeszkodą w znalezieniu pracy jest brak kwalifikacji wśród bezrobotnych.

Problem z fachowcami i kwalifikacjami bezrobotnych. Wśród bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Koszalinie większość ma wykształcenie gimnazjalne i podstawowe.

Polecamy serwis: Szkolenia i rozwój

Pracodawcy szukają innych pracowników - mówi Henryk Kozłowski dyrektor Urzędu. Podkreśla, że brakuje fachowców i tylko szkolenia zawodowe mogą tu pomóc. Jednak by pracownik uzyskał kwalifikacje, musi uczyć się nawet 1,5 roku.

Od kandydatów pracodawcy wymagają między innymi wykształcenia średniego lub zasadniczego zawodowego . W urzędzie są pojedyncze oferty dla bezrobotnych z wykształceniem podstawowym. W powiecie koszalińskim w urzędach pracy zarejestrowanych jest 11 tysięcy bezrobotnych.

zadaj pytanie na: Forum Kadry

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »