| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Zmiana w obowiązkach pracodawców

Zmiana w obowiązkach pracodawców

2 stycznia 2013 r. została opublikowana ustawa z 9 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (DzU z 2013 r. poz. 2). Wprowadza ona zmiany m.in. w Kodeksie pracy. Zmiany polegają na uchyleniu obowiązków nałożonych na pracodawcę rozpoczynającego działalność gospodarczą zawiadomienia na piśmie właściwego okręgowego inspektora pracy i właściwego państwowego inspektora sanitarnego o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności.

W związku z omawianą deregulacją pracodawcy rozpoczynający działalność po 17 stycznia 2013 r. nie będą usieli zawiadamiać tych instytucji o rozpoczęciu działalności.

Jednocześnie ustawa nowelizująca uchyla sankcję karną zawartą w art. 283 § 2 pkt 1 k.p., jaką Kodeks przewidywał za niedopełnienie obowiązku wynikającego z art. 209 k.p.

Ustawa weszła w życie 17 stycznia 2013 r.

reklama

Źródło:

INFOR

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Grupa Deweloperska GEO

Grupa Deweloperska GEO to holding kilkunastu spółek, prowadzących aktywną działalność na terenie trzech polskich aglomeracji: Krakowa, Wrocławia i Katowic.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »