| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Zmiana w obowiązkach pracodawców

Zmiana w obowiązkach pracodawców

2 stycznia 2013 r. została opublikowana ustawa z 9 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (DzU z 2013 r. poz. 2). Wprowadza ona zmiany m.in. w Kodeksie pracy. Zmiany polegają na uchyleniu obowiązków nałożonych na pracodawcę rozpoczynającego działalność gospodarczą zawiadomienia na piśmie właściwego okręgowego inspektora pracy i właściwego państwowego inspektora sanitarnego o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności.

W związku z omawianą deregulacją pracodawcy rozpoczynający działalność po 17 stycznia 2013 r. nie będą usieli zawiadamiać tych instytucji o rozpoczęciu działalności.

Jednocześnie ustawa nowelizująca uchyla sankcję karną zawartą w art. 283 § 2 pkt 1 k.p., jaką Kodeks przewidywał za niedopełnienie obowiązku wynikającego z art. 209 k.p.

Ustawa weszła w życie 17 stycznia 2013 r.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Cymcyk

Menedżer Komunikacji Inwestycyjnej ING TFI S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK