| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Zmiana w obowiązkach pracodawców

Zmiana w obowiązkach pracodawców

2 stycznia 2013 r. została opublikowana ustawa z 9 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (DzU z 2013 r. poz. 2). Wprowadza ona zmiany m.in. w Kodeksie pracy. Zmiany polegają na uchyleniu obowiązków nałożonych na pracodawcę rozpoczynającego działalność gospodarczą zawiadomienia na piśmie właściwego okręgowego inspektora pracy i właściwego państwowego inspektora sanitarnego o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności.

W związku z omawianą deregulacją pracodawcy rozpoczynający działalność po 17 stycznia 2013 r. nie będą usieli zawiadamiać tych instytucji o rozpoczęciu działalności.

Jednocześnie ustawa nowelizująca uchyla sankcję karną zawartą w art. 283 § 2 pkt 1 k.p., jaką Kodeks przewidywał za niedopełnienie obowiązku wynikającego z art. 209 k.p.

Ustawa weszła w życie 17 stycznia 2013 r.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCYJNE ZMIANY W UMOWACH ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Tense.pl

Interaktywna agencja reklamowa – specjalista w zakresie inbound marketingu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »