| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Zakaz ujawniania wysokości wynagrodzenia przez pracownika

Zakaz ujawniania wysokości wynagrodzenia przez pracownika

Pracodawcy często zapisują w regulaminach wewnętrznych zakazy rozpowszechniania przez pracowników jakichkolwiek informacji na temat wysokości wynagrodzeń. Jednak często zapisy te są martwym prawem wewnątrzzakładowym.

Katalog czynów, za które pracownik może zostać ukarany karą upomnienia lub nagany, jest zamknięty i obejmuje m.in. nieprzestrzeganie przez pracownika ustalonej organizacji i porządku w procesie pracy. W związku z tym ukaranie karą grzywny lub nagany za ujawnienie wysokości swoich zarobków innemu pracownikowi jest możliwe, ale pracodawca musi się liczyć ze sprzeciwem pracownika lub – w razie jego odrzucenia – pozwem do sądu pracy.

Pracodawca może zastosować "dyscyplinarkę" podczas wypowiedzenia umowy o pracę >>

Ponadto pracodawca może rozwiązać umowę bez wypowiedzenia z winy pracownika, jeśli ten dopuści się ciężkiego naruszenia podstawowych obowiązków pracowniczych. Taka sankcja nie dotyczy każdego pracownika. Może być zastosowana do pracownika działu kadr czy płac, który wbrew obowiązującemu go nakazowi zachowania w tajemnicy wysokości wynagrodzeń pracowników ujawnił je osobom trzecim, nieuprawnionym do uzyskania tych informacji. 

Zwolnienie dyscyplinarne za prywatne wykorzystywanie komputera służbowego >>

Wskazane jest, aby w regulaminach pracy definiować podstawowy obowiązek pracowników mających dostęp do danych osobowych i informacji na temat wynagrodzeń pracowników jako bezwzględny zakaz ujawniania tych informacji osobom trzecim.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Anna Mosiej

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »