| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Internet i nowe technologie są dla firm rekrutacyjnych źródłem wiedzy o kandydatach

Internet i nowe technologie są dla firm rekrutacyjnych źródłem wiedzy o kandydatach

Zdaniem Iwo Paliszewskiego z międzynarodowej firmy doradztwa personalnego Michael Page, żeby dotrzeć do najlepszych kandydatów nie wystarczają już tradycyjne metody. Rośnie więc znaczenie w procesie rekrutacji nowych narzędzi wykorzystujących internet oraz technologie mobilne.

Internet jest obecnie jednym z najważniejszych narzędzi rekrutacyjnych. Szczególnie sprawdza się w dotarciu do kandydatów pasywnych, czyli takich, którzy nie rozglądają się w danym momencie za nową pracą. Rekruterom pomagają serwisy społecznościowe, listy dyskusyjne oraz kontekstowe kampanie reklamowe. Rośnie również znaczenie w procesie rekrutacyjnym technologii mobilnych.

Rekrutacja pracowników - jak powinno wyglądać CV absolwenta >>

„Narzędzia wykorzystujące potencjał internetu i nowych technologii są coraz popularniejsze” – potwierdza Iwo Paliszewski z Michael Page International.  – „Mam tu na myśli m.in. social media i reklamy w wyszukiwarkach. Pierwsze to serwisy społecznościowe, drugie – reklamy tekstowe i graficzne, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania lub na stronach tematycznych na podstawie zdefiniowanych słów kluczowych. Wypowiedzi na forach czy w serwisach społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook czy GoldenLine, są dla rekrutera kopalnią wiedzy. Wiele z tych portali rozwija nowe usługi dedykowane dla firm rekrutacyjnych i działów HR”.

Podobnie jak w CV, w osobistych profilach na portalach społecznościowych, zwłaszcza tych dla profesjonalistów, można znaleźć informacje o wykształceniu, poprzednich miejscach zatrudnienia, posiadanych certyfikatach językowych, ukończonych kursach i szkoleniach oraz zainteresowaniach. Dodatkowym źródłem wiedzy dla firm rekrutacyjnych, wykorzystywanym zwłaszcza w przypadku prowadzenia rekrutacji na stanowiska specjalistyczne, jest analiza aktywności w grupach tematycznych, na forach lub blogach. W ten sposób można dotrzeć do najbardziej wartościowych kandydatów, którzy, oprócz wiedzy i doświadczenia, są liderami opinii i kreatorami nowych trendów.

Polacy coraz częściej płacą za pomoc w znalezieniu pracy >>

„Ciekawym narzędziem wykorzystywanym coraz częściej w procesie rekrutacji jest również film rekrutacyjny” – potwierdza Iwo Paliszewski. – „Usługa pozwala zaprezentować firmę w niestandardowy, nowatorski sposób i budować jej pozytywny wizerunek wśród potencjalnych pracowników. Poprzez film jesteśmy w stanie pokazać dużo więcej niż w standardowym ogłoszeniu. Osoby poszukujące pracy mogą dowiedzieć się np. jak wygląda praca w danym zespole oraz jaka atmosfera panuje w firmie”.

Oprócz internetu, w rekrutacji można wykorzystać również potencjał technologii mobilnych. Firma Michael Page niedawno opracowała i uruchomiła dedykowaną aplikację na telefony Apple iPhone z mobilną wyszukiwarką ofert pracy. Aplikacja jest nie tylko przyjazna użytkownikowi, ale również wzbogacona o quiz umożliwiający lepsze przygotowanie się na rozmowę kwalifikacyjną. Rozwiązanie jest obecnie testowane w Wielkiej Brytanii i Francji.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Zuzanna Taraszewska

PR-imo public relations

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »