| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych w 2011 roku

Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych w 2011 roku

Prezes GUS ogłosił wysokość przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej w 2010 r. i w drugim półroczu 2010 r. Kwota wynagrodzenia wynosi 2917,14 zł i jest podstawą do obliczenia wysokości odpisu na zfśs w 2011 roku.

W bieżącym roku odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych wynosi:

  • na jednego pracownika - 37,5 proc., czyli 1093,93 zł;
  • na jednego pracownika wykonującego prace w szczególnych warunkach lub prace o szczególnym charakterze, w rozumieniu przepisów o emeryturach pomostowych - 50 proc., czyli 1458,57 zł.

Odpis na jednego młodocianego wynosi:

  • w pierwszym roku nauki - 5 proc., czyli 145,86 zł;
  • w drugim roku nauki - 6 proc., czyli 175,03 zł;
  • w trzecim roku nauki - 7 proc., czyli 204,20 zł.

Na każdą zatrudnioną osobę, w stosunku do której orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności, wysokość odpisu może wynieść 43,75 proc. podstawy wymiaru, czyli 1276,25 zł.

Na każdego emeryta i rencistę objętego opieką socjalną zakładu pracy wysokość odpisu podstawowego może być zwiększona o 6,25 proc., czyli 182,32 zł.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »