| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Pracodawcy mogą współfinansować przedszkola dla dzieci pracowników

Pracodawcy mogą współfinansować przedszkola dla dzieci pracowników

Ustawa o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (zfśs) umożliwia pracodawcom finansowanie żłobków, przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego dzieci pracowników. Dotychczas niewiele firm zdecydowało się na takie rozwiązanie.

Przepisy ustawy o zfśs umożliwiają firmom finansowanie żłobków, przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego dzieci pracowników. „Pracodawcy mogą wykorzystać środki z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych do stworzenia i utrzymania przedszkola firmowego lub współfinansowania nauki dzieci pracowników w istniejących przedszkolach” – podkreśla Agata Żurowska-Tuchowska, pedagog i właścicielka przedszkoli „Tęczowy Ogród”.

Projekt ustawy o formach opieki nad dziećmi >>

Dotychczas niewiele polskich firm zdecydowało się na takie rozwiązanie. Dzieje się tak, pomimo dostrzeganych przez pracodawców ewidentnych korzyści. Do najważniejszych zalet należy utrzymanie wartościowych pracowników, poprzez ułatwienie im godzenia obowiązków rodzinnych i zawodowych oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

„Przedszkole firmowe to placówka założona dla dzieci pracowników określonej firmy. Pracodawca nie musi jednak prowadzić jej samodzielnie” – wyjaśnia Agata Żurowska-Tuchowska. – „Może zlecić organizację przedszkola firmowego na zewnątrz lub dopłacić do nauki dziecka pracownika w istniejącym już przedszkolu prywatnym. Obie możliwości mają tę zaletę, że dziećmi zajmą się specjaliści, mający duże doświadczenie w edukacji i wychowaniu maluchów oraz prowadzeniu placówek przedszkolnych”.

Brakuje przedszkoli dla ponad 500 tys. dzieci >>

 Decydując się na współfinansowanie przedszkola, pracodawca nie musi szukać lokalu, który spełni wysokie wymagania sanitarne, utrzymywać go, rekrutować pedagogów, ani opłacać ich pracy. Ryzyko i odpowiedzialność, jakie ponosi firma z tytułu organizacji wychowania przedszkolnego dzieci pracowników, są w tym wypadku dużo mniejsze.

Wyniki badań przeprowadzonych przez Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, redakcję Serwisu HR i firmę Femmeritum dowodzą, że pracownicy oczekują tego typu działań od swojej firmy. 90,7 proc. badanych, wśród których znaleźli się zarówno pracownicy posiadający, jak i nieposiadający dzieci, jest zdecydowanie zainteresowanych posłaniem dziecka do firmowego przedszkola. Pracownicy zwrócili uwagę na takie zalety przedszkola firmowego, jak łatwiejsze godzenie pracy z wychowaniem, dogodniejszy dojazd, elastyczne godziny otwarcia przedszkola, dopłaty pracodawcy oraz gwarancja miejsca dla dziecka w przedszkolu.

Trwają prace nad ustawą o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 >>

„Z tych względów warto, aby pracodawcy podejmowali wysiłek organizacji przedszkola firmowego we współpracy ze specjalistami lub, jeśli nie mają takiej możliwości, dofinansowywali wychowanie przedszkolne dzieci pracowników w istniejących już placówkach, zlokalizowanych w pobliżu siedziby firmy” – podsumowuje Agata Żurowska-Tuchowska.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

HR Tools

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »