| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Obowiązek informowania pracowników o ryzyku zawodowym

Obowiązek informowania pracowników o ryzyku zawodowym

Jednym z obowiązków pracodawcy jest obowiązek informowania pracowników o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną pracą.

Kodeks pracy nakłada na pracodawcę obowiązek oceny i dokumentowania ryzyka zawodowego związanego z wykonywaną pracą. Pracodawca także informuje pracowników o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną pracą, oraz o zasadach ochrony przed zagrożeniami.

 Obowiązek uczestniczenia w szkoleniach bhp >>

Sposób informowania pracowników o ryzyku zawodowym musi być zawarty w regulaminie pracy. Pracodawca, który nie wydaje regulaminu, nie ma obowiązku sporządzania dokumentu w sprawie sposobu powiadamiania o ryzyku. W każdym przypadku należy poinformować każdego pracownika indywidualnie.

Pracodawcy nie dbają o prawidłową organizację i wyposażenie stanowiska pracy >>

Podobny obowiązek przewiduje także rozporządzenie regulujące kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe. Przepisy tego rozporządzenia zobowiązują pracodawcę do informowania pracowników o wszystkich aspektach ochrony zdrowia i bezpieczeństwa pracy na stanowiskach pracy. Pracodawca powinien też informować o wynikach przeprowadzonych ocen oraz wszelkich środkach bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

INDOS SA

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »