| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Od rozwoju pracowników zależy rozwój firmy

Od rozwoju pracowników zależy rozwój firmy

Sukces wielu firm zależy od tego, czy doceniają kapitał intelektualny i społeczny pracowników i czy chcą dbać o jego rozwój - napisał w liście do uczestników konferencji nt. społecznej odpowiedzialności biznesu minister w kancelarii premiera Michał Boni.

Społeczna odpowiedzialność biznesu - CSR (Corporate Social Responsibility) - polega na prowadzeniu przedsiębiorstwa w sposób uwzględniający dialog z różnymi grupami społecznymi przy jednoczesnej dbałości o osiąganie zysków.

Wczorajsza konferencja, zorganizowana przez PKPP Lewiatan, spółkę doradczą Deloitte i NSZZ "Solidarność", była podsumowaniem rozpoczętego w kwietniu 2009 r. konkursu na działania podejmowane przez firmy w ramach CSR. W liście do jej uczestników Boni podkreślił, że w perspektywie krótkoterminowej, na czas kryzysu lub zaraz po nim, rząd musi skupić się na zapewnieniu przedsiębiorcom stabilizacji działania. Ale Polska powinna - zdaniem ministra - zacząć również budować przewagi konkurencyjne tam, gdzie będą one miały zastosowanie za 10 czy 20 lat.

Pracodawca udzieli dodatkowego urlopu na podnoszenie kwalifikacji zawodowych >>

Według Boniego, w perspektywie kilkunastu lat szczególnie ważne dla przedsiębiorstw powinny być edukacja młodych pokoleń, reforma polityki społecznej i zachęcanie Polaków do wydłużania aktywności zawodowej. Zadanie rządu w tym zakresie będzie polegało na zbudowaniu wśród przedsiębiorców poczucia odpowiedzialności za przyszłe pokolenia - napisał minister.

"Czołówka polskiego biznesu doskonale rozumie, że polityka społecznej odpowiedzialności musi mieć wymiar strategiczny, bo inaczej nie przynosi efektów. Nie jest to utopia, lecz droga warta naśladowania przez wszystkie firmy w Polsce" - powiedziała prezydent PKPP Lewiatan Henryka Bochniarz.

W konkursie wyróżniono 20 firm, które najlepiej przygotowały i zrealizowały programy CSR, a także opracowały najlepsze metody informowania na ich temat. Wyróżnione firmy to: Cemex, Citi Handlowy, Coca Cola, Danone, Grupa Żywiec, GlaxoSmitxKline, ING Bank Śląski, Kompania Piwowarska, Metro Group, PGNiG, PKN Orlen, PKP Energetyka, Polkomtel, PTC, Samsung, Sanitec Koło, Telekomunikacja Polska, Timberland, Tesco i UPS Polska. W sumie wyróżniono 32 różne działania CSR.

Pracownicy nie chcą ze sobą rywalizować w pracy >>

Np. bank Citi Handlowy organizuje w szkołach, wśród studentów i nauczycieli szkolenia mające kształtować nawyk oszczędzania czy umiejętność dokonywania racjonalnych zakupów. Firma Danone realizuje w ramach CSR program, którego celem jest walka z niedożywieniem dzieci. GlaxoSmithKline pomaga dzieciom biednym, znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej, mającym utrudniony dostęp do edukacji.

Kształcenie młodzieży z techników handlowych i szkół zawodowych w zakresie nowoczesnych metod handlu - to przykład wyróżnionej praktyki SCR firmy Metro Group. Propagowanie honorowego krwiodawstwa jest celem programu spółki PKP Energetyka. Firma Polkomtel pomaga służbom ratowniczym: GOPR, TOPR i WOPR, przekazuje im sprzęt i środki do komunikacji. TP opracowała z kolei program społeczny, dzięki któremu dzieci przebywające w szpitalach otrzymują karty telefoniczne, aby mogły dzwonić do rodziców.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Majtkowski

Analityk Expandera

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »