| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Wypadki przy pracy - nowe rozporządzenie

Wypadki przy pracy - nowe rozporządzenie

Konsekwencją nowelizacji kodeksu pracy (k.p.) jest konieczność wydania nowego rozporządzenia w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy.

Konieczność wydania nowego rozporządzenia jest podyktowana zmianą treści art. 237 § 1 k.p. na skutek wyroku Trybunału Konstytucyjnego. Nowe rozporządzenie zastąpi dotychczasowe rozporządzenie w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz sposobu ich dokumentowania, a także zakresu informacji zamieszczanych w rejestrze wypadków przy pracy.

Projektowane nowe rozporządzenie określa:

  • sposób i tryb postępowania przy ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz sposób ich dokumentowania, a także zakres informacji zamieszczanych w rejestrze wypadków przy pracy;
  • skład zespołu powypadkowego.

Projekt nowego rozporządzenia nie zawiera przepisów zobowiązujących pracodawcę do przechowywania protokołu powypadkowego wraz z pozostałą dokumentacją powypadkową przez 10 lat. Obowiązek taki wynika bowiem z § 31 dodanego do art. 234 k.p.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

NOWY KODEKS PRACY 2018

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Bożena Radzikowska

Dyplomowany konsultant feng shui

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK