| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Wypadki przy pracy - nowe rozporządzenie

Wypadki przy pracy - nowe rozporządzenie

Konsekwencją nowelizacji kodeksu pracy (k.p.) jest konieczność wydania nowego rozporządzenia w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy.

Konieczność wydania nowego rozporządzenia jest podyktowana zmianą treści art. 237 § 1 k.p. na skutek wyroku Trybunału Konstytucyjnego. Nowe rozporządzenie zastąpi dotychczasowe rozporządzenie w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz sposobu ich dokumentowania, a także zakresu informacji zamieszczanych w rejestrze wypadków przy pracy.

Projektowane nowe rozporządzenie określa:

  • sposób i tryb postępowania przy ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz sposób ich dokumentowania, a także zakres informacji zamieszczanych w rejestrze wypadków przy pracy;
  • skład zespołu powypadkowego.

Projekt nowego rozporządzenia nie zawiera przepisów zobowiązujących pracodawcę do przechowywania protokołu powypadkowego wraz z pozostałą dokumentacją powypadkową przez 10 lat. Obowiązek taki wynika bowiem z § 31 dodanego do art. 234 k.p.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Lisak

Radca prawny, ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »