| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Tylko podpis elektroniczny potwierdzi korespondencję z ZUS

Tylko podpis elektroniczny potwierdzi korespondencję z ZUS

Od 21 lipca bezpieczny podpis elektroniczny będzie jedyną formą potwierdzania przesyłek elektronicznych w korespondencji z ZUS.

Obecnie takim podpisem posługuje się blisko 900 tys. polskich firm. 21 lipca wygaśnie ważność wszystkich niekwalifikowanych certyfikatów elektronicznych pod dokumentacją rozliczeniową przesyłaną drogą elektroniczną. Dotychczasowe certyfikaty, wystawiane za pośrednictwem Punktów Rejestracji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz związane z nimi klucze publiczne i prywatne, zostaną zastąpione przez bezpieczny podpis elektroniczny.

Podpis ten będzie weryfikowany za pomocą ważnego certyfikatu kwalifikowanego. Do korzystania z elektronicznej formy przekazu dokumentów ubezpieczeniowych do ZUS zobowiązani są wszyscy przedsiębiorcy zgłaszający do ubezpieczeń powyżej pięciu osób.

Jak podaje ZUS, w maju płatnicy przekazali do ZUS ponad 1,6 mln przesyłek opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym. Podpis elektroniczny to nie tylko możliwość przesyłania dokumentów ubezpieczeniowych i ich korekt za pomocą programu "Płatnik".

Podpis elektroniczny umożliwia także złożenie elektronicznego wniosku o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek w Elektronicznym Urzędzie Podawczym.

reklama

Źródło:

PAP

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

KRAUSE LEGAL Kancelaria prawna

Nasza kancelaria świadczy wszechstronną pomoc prawną skierowaną do właścicieli firm rodzinnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »