1) dane o wnioskodawcy zawierające:
- imię i nazwisko wnioskodawcy,
- numery: PESEL i NIP, o ile ich nadanie wynika z przepisów prawa,
- adres zamieszkania wnioskodawcy,
- adres do korespondencji, o ile jest inny niż adres zamieszkania,
- imię, nazwisko, numery telefonu i faksu oraz adres poczty elektronicznej, o ile posiada, osoby odpowiedzialnej za kontakty z Funduszem;
2) kopie aktualnych dokumentów potwierdzających imię i nazwisko wnioskodawcy oraz numer NIP, o ile jego nadanie wynika z przepisów prawa;
3) kopię aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności albo orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenia traktowanego na równi z tym orzeczeniem niepełnosprawnego rolnika lub niepełnosprawnego domownika;
4) kopię decyzji lub innego dokumentu potwierdzającego podleganie ubezpieczeniu społecznemu rolników, zawierającego wskazanie płatnika składek oraz tytuł ubezpieczenia, wystawionego:
reklama
reklama
- do dnia 31 grudnia 1990 r. przez urząd gminy albo
- przez Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
5) upoważnienie osoby przesyłającej dane lub dokumenty, o których mowa w pkt 1-4, do występowania w imieniu wnioskodawcy.
Weszły w życie zmiany w zakresie składek zdrowotnych rolników w 2014 r.
B. Procedura uzyskania dofinansowania
I. Niepełnosprawny rolnik lub rolnik zobowiązany do opłacania składek za niepełnosprawnego domownika (wnioskodawca) składa wniosek Wn-U-A, stanowiący załącznik do rozporządzenia ws. refundacji składek na ubezpieczenie społeczne osób niepełnosprawnych, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym terminowo dokonał zapłaty składek za dany kwartał, zgodnie z przepisami o ubezpieczeniu społecznym rolników.
Terminy do złożenia wniosku Wn-U-A przywraca się na prośbę wnioskodawcy, jeżeli uprawdopodobni, że uchybienie nastąpiło bez jego winy.
Wniosek o wypłatę refundacji składek (Wn-U-A) wnioskodawca przekazuje w formie elektronicznej przez teletransmisję. Wnioskodawca może przekazać również wniosek w formie dokumentu pisanego.
II. Po otrzymaniu wniosku Wn-U-A PFRON:
- sprawdza go pod względem rachunkowym i formalnym, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku informuje wnioskodawcę o stwierdzonych nieprawidłowościach i wzywa do ich usunięcia wraz z pouczeniem o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania w przypadku ich nieusunięcia;