| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: zatrudnianie pracowników

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu zatrudnianie pracowników. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące zatrudnianie pracowników.

Zwiększanie pracownikom zakresu obowiązków a zmiana umowy o pracę

Aktualizacja: 19.04.2013

Jeżeli w zakresie obowiązków pracownika ma nastąpić istotna zmiana, wiążąca się np. ze zmianą zakresu odpowiedzialności, to wówczas konieczne jest wręczenie wypowiedzenia zmieniającego lub zawarcie pisemnego porozumienia z pracownikiem, w którym wyraża on zgodę na dokonanie zmiany. »

Rady pracowników - obowiązek utworzenia przy zatrudnieniu 50. pracownika

Aktualizacja: 18.04.2013

Rada pracowników to organ przedstawicielski powoływany u pracodawców zatrudniających co najmniej 50 pracowników. Czy przy zatrudnieniu 50. pracownika pracodawca zobowiązany jest do utworzenia rady pracowników? Jak ustala się liczbę zatrudnionych? »

Zatrudnienie cudzoziemca – obowiązki

Aktualizacja: 12.03.2013

Cudzoziemcy mogą wykonywać pracę w Polsce, jeśli posiadają zezwolenie na pracę (chyba, że na mocy przepisów szczególnych nie potrzebują takiego zezwolenia) oraz przebywają legalnie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Brak zezwolenia na pracę i nielegalne przebywanie na terytorium kraju przez cudzoziemca pociąga za sobą dodatkowe obowiązki pracodawcy. »

Czy można zatrudnić pracownika w czasie urlopu bezpłatnego

Aktualizacja: 05.02.2013

Jeden z naszych pracowników, zajmujący kierownicze stanowisko i zatrudniony na umowę na czas nieokreślony, wystąpił do nas z wnioskiem o roczny urlop bezpłatny. Wyraziliśmy zgodę na taki urlop. Ponieważ zależy nam na korzystaniu z wiedzy tego pracownika, chcielibyśmy zaproponować mu w czasie urlopu bezpłatnego zawarcie umowy o pracę na czas nieokreślony w wymiarze 1/32 etatu. Pracownik pracowałby w naszej firmie raz w miesiącu przez kilka godzin i wykonywał niewielką część swoich dotychczasowych zadań. Czy takie rozwiązanie jest dopuszczalne? »

Kiedy trzeba wydać świadectwo pracy, jeżeli pierwszą umowę na czas określony zawarto przed nowelizacją przepisów

Aktualizacja: 24.01.2013

Zawarliśmy z pracownikiem umowę o pracę na czas określony od 1 stycznia do 31 października 2011 r. Po niej podpisaliśmy kolejną umowę na czas określony od 1 listopada 2011 r. do 31 grudnia 2012 r. Następnie zawarliśmy z pracownikiem umowę na czas określony od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 r. Kiedy powinniśmy wydać świadectwo pracy? Czy powinniśmy zrobić to w styczniu 2013 r., kiedy minęły 2 lata od zawarcia pierwszej umowy o pracę? »

Rekrutowany rekruter

Aktualizacja: 04.02.2013

Jak wygląda dzisiaj dział personalny i jaka jest jego rola? Na jakiego rodzaju stanowiska z tego obszaru jest największe zapotrzebowanie i co może zyskać organizacja, zatrudniając odpowiednią osobę? »

Kiedy firma może skorzystać z dofinansowania do zatrudnienia osoby bezrobotnej

Aktualizacja: 04.02.2013

W prawie unijnym obowiązuje powszechna zasada swobody przepływu pracowników. Trybunał Sprawiedliwości UE w jednym z ostatnich wyroków zajął stanowisko, że podobne uprawnienia w zatrudnianiu i korzystaniu z przysługujących przywilejów powinni mieć również pracodawcy. »

Liczby w HRM

Aktualizacja: 21.01.2013

W dobie spowolnienia gospodarczego w wielu firmach słowem-kluczem stała się ostatnio „optymalizacja”. Pod jej znakiem będzie upływać również 2013 rok. Do tej pory to określenie kojarzyło się raczej z procesami produkcyjnymi, ale optymalizacja powoli rozszerza się na inne dziedziny biznesu. Jedno jest pewne – nie ominie działów HR, które, aby udoskonalać swoje działanie, muszą zbierać i analizować różne dane. W związku z tym raportowanie wskaźników HR-owych to już nie tylko moda, ale wręcz biznesowa konieczność. »

W jaki sposób efektywnie wdrożyć procedurę exit interview

Aktualizacja: 21.01.2013

Ze względu na zmiany organizacyjne w naszej firmie zmuszeni zostaliśmy dokonać redukcji etatów i zwolnić kilkanaście osób. Jednakże w okresie zwolnień złożyły też wypowiedzenia osoby, na których firmie bardzo zależało. Skłoniło mnie to do podjęcia próby wdrożenia procedury exit interview, by w przyszłości zapobiegać takim sytuacjom i mieć dodatkowe źródło informacji, jak doskonalić firmę. W jaki sposób powinnam do tego podejść? »

Transfer pracowników

Aktualizacja: 10.01.2013

W obliczu problemów finansowych pracodawcy często sięgają po radykalne rozwiązania, aby uratować przedsiębiorstwo przed bankructwem. Szukając oszczędności, obniżają wynagrodzenia lub zmniejszają liczbę zatrudnionych. Zanim jednak wręczy się pracownikom wypowiedzenia, warto rozważyć alternatywne rozwiązania. »

Zawarcie umowy o pracę przez osobę nieupoważnioną

Aktualizacja: 14.12.2012

Do skutecznego zawarcia umowy o pracę konieczne jest zgodne oświadczenie woli pracownika i pracodawcy. W związku z tym osoba nieupoważniona do nawiązania stosunku pracy może wystąpić po obu stronach. »

Jak korzystnie podjąć współpracę z osobą samozatrudnioną

Aktualizacja: 08.11.2012

Przedsiębiorstwo, które decyduje się na współpracę z osobami samozatrudnionymi, może zyskać znaczne oszczędności na płacowych i pozapłacowych kosztach pracy. Jednak ta forma współpracy jest obarczona pewnym ryzykiem. Jeżeli okaże się, że samozatrudniony w rzeczywistości wykonuje obowiązki w ramach stosunku pracy, zatrudniającemu go przedsiębiorcy grozi grzywna od 1 tys. zł do 30 tys. zł. »

Spotkanie dla wielu kandydatów

Aktualizacja: 18.12.2012

Targi pracy to wciąż doskonałe miejsce poszukiwania chętnych na staże i praktyki do firm. Od pierwszych takich wydarzeń minęło w Polsce już prawie 20 lat, ale wciąż przyciągają setki pracodawców oraz tysiące studentów i absolwentów. W targach w internecie uczestniczą nawet setki tysięcy osób. »

Umowa - zlecenie zamiast umowy o pracę

Aktualizacja: 10.10.2012

Zawarcie umowy o pracę zobowiązuje pracownika do wykonywania pracy na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem. Strony mogą także zawrzeć dodatkową umowę, np. zlecenia, pod warunkiem że umowa-zlecenie nie spełnia warunków umowy o pracę. »

Jak zatrudniać młodocianych

Aktualizacja: 12.10.2012

Młodocianym w rozumieniu Kodeksu pracy jest osoba, która ukończyła 16 lat i nie przekroczyła 18 lat. Takie wyznaczenie przedziału wiekowego osób młodocianych wiąże się z zakazem zatrudniania osób poniżej 16. roku życia, od której to zasady istnieje kilka wyjątków. Z drugiej strony, osoby powyżej 18. roku życia niezależnie od tego, czy uczęszczają do szkoły, przy zatrudnieniu są traktowane jak osoby dorosłe. »

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Bernatowicz, Komorniczak, Mazur Radcy Prawni i Doradcy Podatkowi

spółka partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK