REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, Ochrona zdrowia

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nowoczesne zarządzanie ludźmi. Jak skutecznie improwizować w zwinnym zespole?

Improwizacja w pracy zazwyczaj kojarzy się dość pejoratywnie - strategie, plany, systemy, zasady działania i współdziałania wydają się nie dawać przestrzeni na spontaniczność. Z drugiej strony „Agile” jawi się jako remedium na sztywność i konieczność dostosowania się do zmian otoczenia czy też reagowania na to, co nieprzewidywalne. Gdzie znaleźć złoty środek? Jak w regułach i zasadach stworzyć przestrzeń na samoorganizację, kreatywność i inicjatywę?

Będą podwyżki w służbie zdrowia. Minimalne stawki wynagrodzenia zasadniczego wzrosną o ok. 21%, a maksymalne o 20%

Znamy projekt nowelizacji rozporządzenia określającego wynagrodzenia za pracę pracowników zatrudnionych w niektórych państwowych jednostkach budżetowych działających w ochronie zdrowia. Zmieni się wysokość miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników. Jakie to będą kwoty?

Ponad 50% szefów mówi, że ma „wszystkiego dość” i chce zmienić pracę w 2024 roku. Dlaczego?

Aż 58% osób zajmujących stanowiska kierownicze jest otwartych na zmianę pracy, co wynika przede wszystkim z poczucia, że nie otrzymują adekwatnego wynagrodzenia w obecnym miejscu zatrudnienia, ale też z powodu kiepskich relacji z przełożonymi i negatywnej atmosfery. Takie wnioski płyną z badania „Potrzeby liderów 2024”, zrealizowanego przez IRCenter na zlecenie Pluxee Polska. Lista codziennych wyzwań i obciążeń jest długa – aż 67% kierowników przyznaje, że doświadcza wypalenia zawodowego, jednak wielu z nich nie może liczyć na wsparcie ze strony pracodawcy, ani tym bardziej okazywać swoich prawdziwych emocji. 

Zmiana, czyli żałoba po stracie w organizacji (np. w firmie). Jak reagujemy na zmiany?

Jeżeli planujemy zmiany w firmie lub innej organizacji musimy zdawać sobie sprawę, jak ludzie mogą zareagować na tę zmianę. Warto wiedzieć, jak ludzie odnoszą się do istotnych zmian w swoim otoczeniu. Na pewno ignorowanie oporu i nieadekwatne zarządzanie emocjami pracowników może znacznie utrudnić osiągnięcie sukcesu w procesie zmiany.

Podwyżki. O ile więcej zarobią pracownicy ochrony zdrowia

Pracownicy ochrony zdrowia mogą dostać w lipcu podwyżki płac. 1 lipca wzrosły stawki minimalnych wynagrodzeń zasadniczych w sektorze ochrony zdrowia. Gwarantowane kwoty najniższych wynagrodzeń zasadniczych pracowników w podmiotach leczniczych wzrosną średnio o 713 zł.

Zmiana wynagrodzenia konsultantów w ochronie zdrowia

Zmiana wynagrodzenia konsultantów w ochronie zdrowia - od kiedy zacznie obowiązywać? Okazuje, że prawdopodobnie już od 1 lipca 2023 r. zajdzie zmiana w wynagrodzeniach konsultantów w ochronie zdrowia. Trwają konsultacje w sprawie ustalania treści rozporządzenia, które określa maksymalne stawki wynagrodzeń dla konsultantów. Kim są konsultanci i ile maksymalnie może wynosić ich wynagrodzenie?

Odwaga cywilna w miejscu pracy: Kluczowe cechy i korzyści

Odwaga cywilna w miejscu pracy to jedna z najważniejszych cech, która może przyczynić się do sukcesu zarówno pracowników, jak i organizacji jako całości. Termin ten odnosi się do zdolności jednostki do wykazania się odwagą, zarówno moralną, jak i fizyczną, w różnych sytuacjach, które mogą wystąpić w środowisku zawodowym. Jest to niezwykle istotne, ponieważ miejsce pracy często stawia pracowników w obliczu wyzwań, problemów i konfliktów, które wymagają pewnych postaw i działań.

Być bliżej siebie w miejscu pracy, czyli o znaczeniu empatycznego przywództwa

Empatia to obecnie jedna z kluczowych kompetencji przywódczych, uważana za niezbędną do osiągnięcia sukcesu w zarządzaniu. Niezwykle istotne jest empatyczne podejście lidera do pracownika w zakresie jego kondycji psychicznej i samopoczucia. To wątek, na który zwraca uwagę kampania „Bliżej Siebie”, podkreślająca, jak istotna jest komunikacja i właśnie empatia w miejscu pracy. 

Zarządzanie w rzeczywistości nieustannej transformacji. Jak gotowość na zmianę przekłada się na wzrost organizacji?

W czasach kiedy jedyną pewną rzeczą jest zmiana, liderzy muszą zdobywać zupełnie nowe kompetencje, aby umożliwić rozwój przedsiębiorstw, którymi zarządzają. Strategia na przeczekanie czy też próba długofalowego planowania nie zdaje egzaminu. Obecnie liczy się przede wszystkim trafna identyfikacja nadchodzących trendów, znalezienie w nich szansy na rozwój dla swojego biznesu oraz skuteczne przygotowanie zespołów na ich wdrożenie. 

Zarządzanie w rzeczywistości nieustannej transformacji

W czasach kiedy jedyną pewną rzeczą jest zmiana, liderzy muszą zdobywać zupełnie nowe kompetencje, aby umożliwić rozwój przedsiębiorstw, którymi zarządzają. Strategia na przeczekanie czy też próba długofalowego planowania nie zdaje egzaminu. Obecnie liczy się przede wszystkim trafna identyfikacja nadchodzących trendów, znalezienie w nich szansy na rozwój dla swojego biznesu oraz skuteczne przygotowanie zespołów na ich wdrożenie.

Podwyżki dla medyków. Kolejna tura ruszy 1 lipca

Podwyżki dla całego środowiska medycznego od 1 lipca nastąpią zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu. Resort zdrowia przewiduje, że koszt podwyżek w II. półroczu wyniesienie co najmniej 3–4 miliardy złotych. Takie informacje podał minister zdrowia Adam Niedzielski odnosząc się do zapowiadanego protestu pielęgniarek.

Monitoring w miejscu pracy

Czy w miejscu pracy dopuszczalny jest monitoring? Jeśli tak to w jakich pomieszczeniach? Czy pracodawca powinien poinformować o monitoringu? Czy można sprawdzać pocztę służbową pracownika?

Badanie krwi i moczu pracownika na obecność alkoholu, narkotyków i psychotropów

W 2023 r. wejdą w życie przepisy dotyczące możliwości sprawdzania trzeźwości pracowników. Możliwe będzie badanie pracowników na obecność alkoholu, narkotyków czy dopalaczy, poprzez badanie wydychanego powietrza, krwi czy moczu. Jak i kiedy badać pracownika? Czy można odstąpić od pobrania krwi? Czy z badań sporządza się dokumentację? Jakie kary grożą pracownikowi za stawienie się do pracy pod wpływem alkoholu czy narkotyków?

Re-manualizacja, czyli człowiek zastępuje robota

W dobie powszechnej robotyzacji procesów biznesowych i fascynacji menadżerów firm technologiami Robotic Process Automation (RPA), międzynarodowy zespół naukowców pod kierunkiem dra Artura Modlińskiego z Wydziału Zarządzania UŁ, wykazał obecność i znaczenie zjawiska odwrotnego – przejmowania pracy robotów na powrót przez ludzi. Nazwał je re-manualizacją procesów zrobotyzowanych.

Jakie będą nowe zasady kontroli trzeźwości pracowników?

Czy kontrola trzeźwości pracowników będzie wprost uregulowana w Kodeksie Pracy? Czy pracodawca będzie mógł nie dopuścić pracownika do pracy jeżeli będzie miał podejrzenia co do jego stanu? Jak kontrola powinna się dobywać? Trwają intensywne prace legislacyjne co do wprowadzenia nowych przepisów.

VUCA - zarządzanie zespołem w niepewnych czasach?

VUCA to anglojęzyczny skrót składający się z czterech głównych komponentów: zmienności, niepewności, złożoności i niejednoznaczności. Służy do opisu otaczającej nas rzeczywistości, która charakteryzuje się właśnie tymi przymiotami. Czasy zawirowań lokalnych i globalnych są wyzwaniem biznesowym oraz osobistym, ale także wymagają odpowiedniego podejścia ze strony specjalistów HR.

Zmiany dla pracowników sektora ochrony zdrowia 2022 r.

27 kwietnia 2022 r. odbyło się posiedzenie połączonych sejmowych komisji polityki społecznej i rodziny oraz zdrowia. Na posiedzeniu wiceminister zdrowia zapewniał, że resort podejmuje wiele inicjatyw dotyczących pracowników sektora ochrony zdrowia. Sprawdź na jakie zmiany mogą liczyć pracownicy ochrony zdrowia.

Środki ochrony indywidualnej pracowników szczególnie narażonych na COVID-19

Znamy termin końca epidemii. Ministra Zdrowia wydał komunikat w sprawie środków ochrony indywidualnej pracowników wykonujących czynności dla których ocena ryzyka wykazuje potencjalne narażenie zawodowe na SARS-CoV-2 Sprawdź jakie przepisy przestana obowiązywać a które należy nadal stosować.

7 zasad do osiągnięcia sukcesu zawodowego i osobistego

Sprawdź, jak pozytywne nastawienie napędza sukcesy. Oto 7 podstawowych zasad do osiągnięcia sukcesu zawodowego i osobistego: przewaga szczęścia, punkt podparcia i dźwignia, efekt Tetris, uczenie się na błedach, krąg Zorro, reguła 20 sekund, inwestycja w więzi społeczne.

Zarządzanie - pionierskie praktyki wokół globu

Zarządzanie - jakie pionierskie praktyki można wymienić? Just Minnaar i Pim De Morree wyróżniają: projektowanie własnego miejsca pracy, pracę opartą na rezultatach, usunięcie mechanizmów kontroli, wzajemna ocenę i ustalanie własnych wynagrodzeń.

Organizacja turkusowa i czas pracy

Organizacja turkusowa to rewolucyjny model zarządzania rozpropagowany przez Frederica Laloux. Jak w organizacjach samozarządzających wygląda kwestia czasu pracy?

Praca hybrydowa - 3 sposoby na poprawienie jakości pracy zdalnej

Praca hybrydowa przekonała już do siebie wielu pracodawców, bez względu na ich wielkość i rodzaj działalności. Model ten cieszy się dużym poparciem pracowników i dobrze zorganizowany jest niewątpliwym atutem firmy jako pracodawcy. Jak sprawić, by praca hybrydowa była wydajna i satysfakcjonująca dla pracowników i pracodawców?

Dobry kontrakt to podstawa współpracy

Dobry kontrakt to podstawa prawidłowo przebiegającej współpracy. Czym jest kontrakt? Jakie są zasady dobrego kontraktu? Jak przygotować się do zawarcia kontraktu?

Czy strach jest skutecznym motywatorem?

Czy strach jest skutecznym motywatorem do pracy? Jak wpływa na naukę i współpracę? Czym jest bezpieczeństwo psychiczne?

6 zasad efektywnego zarządzania

Czym jest zarządzanie? Jak efektywnie zarządzać zespołem? Oto 6 podstawowych i praktycznych zasad. Dzięki nim osiągniesz planowane wyniki.

Bezpośredni przełożony a dobrostan pracowników

Czy bezpośredni przełożony ma wpływ na dobrostan pracowników? Czy managerowie potrafią zarządzać rozproszonymi zespołami?

Multitasking a efektywność pracowników

Czym jest multitasking? Czy jest zaletą, czy wręcz przeciwnie? Jak wpływa na efektywność pracowników?

Co pandemia uświadomiła menadżerom? [VIDEO]

Pandemia a zarządzanie - co kryzys wywołany pandemią uświadomił menadżerom? Okazało się, że kapitał ludzki jest niezwykle ważny. Duże znaczenie ma także zdolność do szybkich zmian.

Stres największym problemem firm

Stres jest największym problemem firm - tak wynika z badania przeprowadzonego wśród europejskich pracodawców. Priorytetem jest teraz zdrowie i dobre samopoczucie pracowników.

Relacje pracowników z przełożonymi [BADANIE]

Relacje pracowników z przełożonymi przedstawia badanie Hays Poland. Jak pracownicy oceniają działania menadżerów w czasie pandemii? Czego oczekują od swoich szefów?

6 typów osobowości pracowników a ich potrzeby technologiczne

Typy osobowości pracowników można podzielić na 6 grup. Pracodawca znając osobowość pracownika, może odpowiednio dostosować do niego miejsce pracy. Sprawdź, jakie mają potrzeby technologiczne.

Wyższe podwyżki dla służby zdrowia od 1 lipca 2021 r.

Wyższe podwyżki dla służby zdrowia od 1 lipca 2021 r. - takie rozwiązanie proponuje Senat. Sprawdź, ile wzrośnie wynagrodzenie lekarzy, pielęgniarek, położnych i innych pracowników medycznych.

Uczestnik PPK ma wpływ na sposób zarządzania środkami

Zarządzanie środkami PPK - czym jest fundusz zdefiniowanej daty? Czy uczestnik PPK ma wpływ na sposób zarządzania zgromadzonymi przez niego środkami pieniężnymi?

Programy well-beingowe przyszłością miejsc pracy

Programy well-beingowe będą przyszłością miejsc pracy. Jak zadbać o dobrostan pracowników? Jak pandemia wpłynęła na pracę?

Myślenie kategoriami momentów - dlaczego jest tak ważne?

Myślenie kategoriami momentów - przejścia powinny być wyraźnie zaznaczane, kamienie milowe celebrowane, a dołki wypełniane. Dlaczego to takie ważne?

Wyższa składka zdrowotna i Pracownicze Plany Zdrowotne

Składka zdrowotna mogłaby być wyższa o 30 zł. Polacy są na tak, jeśli kwota ta przeznaczona byłaby na konkretny cel. Proponuje się także stworzenie Pracowniczych Planów Zdrowotnych.

Minimalne wynagrodzenie lekarzy od lipca 2021 r.

Minimalne wynagrodzenie lekarzy od lipca 2021 r. wyniesie 13000 zł? Ile zarobi lekarz specjalista, lekarz bez specjalizacji i lekarz stażysta?

Work-life balance pracowników - 6 wskazówek dla pracodawcy

Work-life balance pracowników - co może zrobić pracodawca, by pomóc pracownikom zachować równowagę między życiem prywatnym i zawodowym? Oto 6 praktycznych wskazówek.

Wyzwania w zarządzaniu ludźmi w czasie pandemii

Zarządzanie w czasie pandemii - jakie wyzwania stoją przed liderami? Czego im brakuje? Jak oceniają efektywność pracowników?

Zarządzanie personelem w nowej rzeczywistości

Zarządzanie personelem w czasie pandemii nie jest proste. Mimo zmęczenia epidemią, nowa rzeczywistość przyniosła także dobre rozwiązania. Przykładem jest praca zdalna i hybrydowy model pracy. Pracodawcy muszą być elastyczni.

Jak organizować zespoły, by stawiały czoła wyzwaniom?

Organizacja zespołów w czasie pandemii może przynieść wiele korzyści. Rynek pracy podlega dynamicznym przeobrażeniom. Zmiany te wpływają na funkcjonowanie nie tylko całych firm, ale również poszczególnych zespołów. Jak więc je organizować, by skutecznie stawiały czoła wyzwaniom? Oto 3 wskazówki.

Jak komunikować się z pracownikami w dobie niepewności?

Komunikacja z pracownikami składa się na sukces przedsiębiorstwa. Od zawsze odgrywała kluczową rolę w rozwoju działalności – personel, który otrzymuje jasne, precyzyjne komunikaty, działa bowiem efektywniej. Jednak teraz, w dobie niepewności, jest szczególnie ważna. Oto wskazówki, jak komunikować się z pracownikami w dobie niepewności?

Jak budować relacje w pracy zdalnej?

Relacje w pracy zdalnej są utrudnione poprzez odległość. Czym jest bliskość symboliczna? Jak budować relacje w zdalnie pracującym zespole? Jakie zadania ma menedżer wirtualnego zespołu? Jakie 4 ćwiczenia warto zadać pracownikom?

Wypalenie zawodowe - jak przeciwdziałać?

Wypalenie zawodowe jest to problem zarówno dla pracownika jak i dla pracodawcy. Co to jest? Jak przeciwdziałać wypaleniu? Podajemy 4 przykłady profilaktyki.

Tolerancja niepewności w miejscu pracy

Tolerancja niepewności w miejscu pracy czyli jak sobie radzić, gdy zasady gry są niejasne, a przyszłość niepewna. Odporność to najważniejsze słowo ubiegłego roku. Jak być zatem odpornym na niepewność? Czym jest tolerancja niepewności? Kto się nią charakteryzuje? Dlaczego teraz jest szczególnie ważna? Ekspert podaje 6 sposobów na budowanie tolerancji niepewności.

Zwolnienie z obowiązku noszenia maseczki a zakażenie covid-19

Brak maseczki w pracy może być uzasadniony zwolnieniem pracowników z obowiązku zakrywania ust i nosa w firmie przez pracodawcę. Musi on jednak liczyć się z odpowiedzialnością. Co w przypadku zakażenia w zakładzie pracy?

Specjalista bhp poszukiwany

Specjalista bhp jest obecnie jednym z najbardziej poszukiwanych zawodów. Jaka jest rola działów BHP w czasie epidemii koronawirusa? Czy instruktaż można odbyć online? Jak zmieniły się szkolenia? Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na postrzeganie służby bhp?

Benefity? Na zdrowie! Opieka medyczna w firmie

Zapewnienie pracownikom dobrego poziomu opieki medycznej, jest w dalszym ciągu jednym z najbardziej docenianych świadczeń w polskich firmach. To inwestycja, która zwraca się z nawiązką.

Nowe wyzwania HR w postpandemicznym świecie

Koronawirus w sposób szczególny wpłynął na organizację pracy i wyzwania HR. Jak rekrutować w postpandemicznym świecie? Jak zarządzać zespołem rozproszonym?

Jak budować odporność psychiczną pracowników?

Przeprowadzone badania wskazują na negatywne działanie stresu pracowników na ich efektywność w pracy. Jak zatem budować ich odporność psychiczną, aby pomimo różnych przeszkód zawsze działali i szukali rozwiązań? Czym jest rezyliencja?

REKLAMA