REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, Firmy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak zarządzać zespołem? Liderem nie trzeba się urodzić. Liczy się cel i chęć współpracy z innymi

Osoby zarządzające zespołem mają kluczowe znaczenie dla firmy. Prawie co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa.

Nowoczesne zarządzanie ludźmi. Jak skutecznie improwizować w zwinnym zespole?

Improwizacja w pracy zazwyczaj kojarzy się dość pejoratywnie - strategie, plany, systemy, zasady działania i współdziałania wydają się nie dawać przestrzeni na spontaniczność. Z drugiej strony „Agile” jawi się jako remedium na sztywność i konieczność dostosowania się do zmian otoczenia czy też reagowania na to, co nieprzewidywalne. Gdzie znaleźć złoty środek? Jak w regułach i zasadach stworzyć przestrzeń na samoorganizację, kreatywność i inicjatywę?

Ponad 50% szefów mówi, że ma „wszystkiego dość” i chce zmienić pracę w 2024 roku. Dlaczego?

Aż 58% osób zajmujących stanowiska kierownicze jest otwartych na zmianę pracy, co wynika przede wszystkim z poczucia, że nie otrzymują adekwatnego wynagrodzenia w obecnym miejscu zatrudnienia, ale też z powodu kiepskich relacji z przełożonymi i negatywnej atmosfery. Takie wnioski płyną z badania „Potrzeby liderów 2024”, zrealizowanego przez IRCenter na zlecenie Pluxee Polska. Lista codziennych wyzwań i obciążeń jest długa – aż 67% kierowników przyznaje, że doświadcza wypalenia zawodowego, jednak wielu z nich nie może liczyć na wsparcie ze strony pracodawcy, ani tym bardziej okazywać swoich prawdziwych emocji. 

Zmiana, czyli żałoba po stracie w organizacji (np. w firmie). Jak reagujemy na zmiany?

Jeżeli planujemy zmiany w firmie lub innej organizacji musimy zdawać sobie sprawę, jak ludzie mogą zareagować na tę zmianę. Warto wiedzieć, jak ludzie odnoszą się do istotnych zmian w swoim otoczeniu. Na pewno ignorowanie oporu i nieadekwatne zarządzanie emocjami pracowników może znacznie utrudnić osiągnięcie sukcesu w procesie zmiany.

Odwaga cywilna w miejscu pracy: Kluczowe cechy i korzyści

Odwaga cywilna w miejscu pracy to jedna z najważniejszych cech, która może przyczynić się do sukcesu zarówno pracowników, jak i organizacji jako całości. Termin ten odnosi się do zdolności jednostki do wykazania się odwagą, zarówno moralną, jak i fizyczną, w różnych sytuacjach, które mogą wystąpić w środowisku zawodowym. Jest to niezwykle istotne, ponieważ miejsce pracy często stawia pracowników w obliczu wyzwań, problemów i konfliktów, które wymagają pewnych postaw i działań.

Być bliżej siebie w miejscu pracy, czyli o znaczeniu empatycznego przywództwa

Empatia to obecnie jedna z kluczowych kompetencji przywódczych, uważana za niezbędną do osiągnięcia sukcesu w zarządzaniu. Niezwykle istotne jest empatyczne podejście lidera do pracownika w zakresie jego kondycji psychicznej i samopoczucia. To wątek, na który zwraca uwagę kampania „Bliżej Siebie”, podkreślająca, jak istotna jest komunikacja i właśnie empatia w miejscu pracy. 

Zarządzanie w rzeczywistości nieustannej transformacji. Jak gotowość na zmianę przekłada się na wzrost organizacji?

W czasach kiedy jedyną pewną rzeczą jest zmiana, liderzy muszą zdobywać zupełnie nowe kompetencje, aby umożliwić rozwój przedsiębiorstw, którymi zarządzają. Strategia na przeczekanie czy też próba długofalowego planowania nie zdaje egzaminu. Obecnie liczy się przede wszystkim trafna identyfikacja nadchodzących trendów, znalezienie w nich szansy na rozwój dla swojego biznesu oraz skuteczne przygotowanie zespołów na ich wdrożenie. 

Zarządzanie w rzeczywistości nieustannej transformacji

W czasach kiedy jedyną pewną rzeczą jest zmiana, liderzy muszą zdobywać zupełnie nowe kompetencje, aby umożliwić rozwój przedsiębiorstw, którymi zarządzają. Strategia na przeczekanie czy też próba długofalowego planowania nie zdaje egzaminu. Obecnie liczy się przede wszystkim trafna identyfikacja nadchodzących trendów, znalezienie w nich szansy na rozwój dla swojego biznesu oraz skuteczne przygotowanie zespołów na ich wdrożenie.

Przemysł w tarapatach?

W marcu br. produkcja sprzedana przemysłu była niższa o 2,9% w porównaniu z marcem ubiegłego roku, natomiast w porównaniu z lutym br. wzrosła o 14,1% – podał GUS.

Badanie różnorodności na rynku pracy w Polsce

Nierówności w firmach są najczęściej dostrzegane na tle płci i wieku – takie wnioski płyną z 51. Monitora Rynku Pracy, przeprowadzonego przez Randstad we współpracy z Instytutem Badań Pollster.

Niekorzystne dla prywatnych firm zmiany w Funduszu Wypłaty Różnicy Ceny

Wyłączenie państwowych osób prawnych z odpisów na Fundusz Wypłaty Różnicy Ceny spowoduje zmniejszenie puli pieniędzy przeznaczonych dla całego sektora elektroenergetycznego.

Nowe prawo konkurencji naruszy zasadę, że prawo nie działa wstecz

Projekt ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, nad którym trwają prace w Sejmie, osłabi prawa przedsiębiorcy do obrony, wprowadzi niejasne, a przy tym rygorystyczne zasady odpowiedzialności prawnej oraz naruszy fundamentalną zasadę, że prawo nie działa wstecz – uważa Konfederacja Lewiatan.

Rośnie liczba firm należących do cudzoziemców

Rośnie liczba podmiotów gospodarczych należących do cudzoziemców. Jak powiedział PAP Sebastian Szczurek, rzecznik regionalny ZUS w Opolu, pozarolniczą działalność gospodarczą w Polsce prowadzi już ponad 31 tys. obcokrajowców. Co trzeci z nich to Ukrainiec. Drugie i trzecie miejsce zajmują Białorusini i Wietnamczycy. Zaraz za nimi są Niemcy i Rosjanie.

Około 30 proc. firm wytwarzających ciepło podniosło ceny o ponad 40 proc.

Około 30 proc. firm wytwarzających ciepło podniosło ceny o ponad 40 proc - poinformował w środę prezes URE Rafał Gawin. Zgodnie z obowiązującymi regulacjami maksymalna podwyżka za ogrzewanie i ciepłą wodę dla odbiorców indywidualnych ciepła systemowego nie powinna wynosić więcej niż 40 proc.

Wzrost niewypłacalności firm nabiera tempa

Rok 2022 nie był łaskawy dla przedsiębiorców. Liczba firm, o których niewypłacalności orzekły sądy, wzrosła o 10% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jeśli uwzględnimy postępowania pozasądowe, liczba niewypłacalnych firm wzrosła łącznie aż o 30%. To skutek m.in. rosnącej inflacji oraz wojny na Ukrainie. Ponadto przedsiębiorstwa nie były już wspierane środkami, które miały ograniczyć negatywne skutki gospodarcze pandemii.

Ponad 2 mln zł przekazano w br. pracownikom niewypłacalnych firm

Na Podkarpaciu z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP) wypłacono w tym roku 2,05 mln zł na rzecz pracowników i byłych pracowników niewypłacalnych podmiotów gospodarczych – poinformował PAP dyr. Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie Tomasz Czop.

Jak podbić serca 85 proc. globalnych konsumentów?

Prawie 9 na 10 konsumentów na całym świecie uważa zrównoważony rozwój za ważny przy wyborze marki . Jak na to „wyzwanie” odpowiadają globalni gracze i czego możemy się od nich nauczyć?

Kodeks pracy - zmiany. Oto szczegóły nowych regulacji!

Kodeks pracy - nowelizacja. Nowe zasady badania trzeźwości zatrudnionych oraz stałe regulacje pracy zdalnej to najważniejsze zmiany w nowelizacji kodeksu pracy, przyjętej na ostatnim posiedzeniu Sejmu. Oto szczegóły rozwiązań!

Wynagrodzenia - czy firmy planują podwyżki?

Podwyżki wynagrodzeń 2022. W stosunku do poprzedniego kwartału odnotowano niewielki spadek udziału firm planujących podwyżki wynagrodzeń w horyzoncie kolejnych 3 miesięcy, ale na bardzo wysokim, na tle danych historycznych, poziomie - napisano w najnowszej wersji raportu NBP "Szybki Monitoring".

Re-manualizacja, czyli człowiek zastępuje robota

W dobie powszechnej robotyzacji procesów biznesowych i fascynacji menadżerów firm technologiami Robotic Process Automation (RPA), międzynarodowy zespół naukowców pod kierunkiem dra Artura Modlińskiego z Wydziału Zarządzania UŁ, wykazał obecność i znaczenie zjawiska odwrotnego – przejmowania pracy robotów na powrót przez ludzi. Nazwał je re-manualizacją procesów zrobotyzowanych.

Już 185 firm na świecie wdrożyło holakrację. Na liście jest 5 polskich organizacji

Brak przełożonego dla niektórych jest spełnieniem marzeń. Holakracja, forma zarządzania, która to umożliwia, zyskuje coraz bardziej na popularności. Jakie są przyczyny jej sukcesu i jakie niesie korzyści dla firm?

Pomoc dla firm poszkodowanych w związku sytuacją na Odrze wyniesie 3010 zł

Przedsiębiorcy poszkodowani w związku z sytuacją ekologiczną na rzece Odrze będą mogli liczyć na wypłatę jednorazowego świadczenia 3010 zł na pracownika – wynika z informacji zamieszczonych w środę w wykazie prac rządu. Jednorazowe świadczenie będzie finansowane z Funduszu Pracy.

Brak kompetencji blokuje innowacyjność firm

Przełomowe pomysły to tylko jeden z czynników innowacyjności w firmach. Drugim, równie istotnym, jest odpowiednie zarządzanie tymi pomysłami i ich wdrażanie. Do tego jednak potrzebny jest szereg kompetencji, których dziś w firmach brakuje i same to przyznają. Dwie na trzy twierdzą, że przeszkodą w podejmowaniu przez nie innowacji jest problem z pozyskaniem odpowiednich pracowników. Akademia Menadżera Innowacji – prowadzona przez PARP – ma tę lukę kompetencyjną zasypywać. Uczestniczący w niej menadżerowie przechodzą szereg szkoleń podnoszących ich umiejętności zarządzania w tym obszarze, ale także pracują z doradcami, którzy od lat zajmują się wdrażaniem innowacji.

Enefit rozwija swoją działalność w Polsce i otwiera nowe biuro na Śląsku

Enefit, spółka należąca do estońskiej grupy Eesti Energia, jednego z największych wytwórców energii elektrycznej w krajach bałtyckich, otworzył biuro sprzedaży w Katowicach. Nowy oddział jest odpowiedzią na rosnącą liczbę klientów z regionu śląskiego, dolnośląskiego, opolskiego i małopolskiego. W ostatnich miesiącach firma powiększyła także swój zespół w Warszawie.

Od 2025 największe firmy będą raportować swój wpływ na środowisko i lokalne społeczności

Działalność CSR i ESG to wciąż słabo znane zagadnienie dla wielu firm. Nawet jeśli przedsiębiorstwa realizują inicjatywy z tego obszaru, bywają one niepoparte strategią, a czasem nakierowane wyłącznie na budowanie pozytywnego wizerunku wśród odbiorców. To jednak będzie musiało się zmienić wraz z nowymi obowiązkami, jakie dyrektywa CSRD nałoży na firmy już za dwa i pół roku. Chodzi o wymóg raportowania zagadnień dotyczących m.in. wpływu na środowisko i społeczeństwo. Chociaż obowiązek będzie dotyczyć największych podmiotów, swoje podejście będą musiały zmienić także mniejsze przedsiębiorstwa, które z nimi współpracują.

Spadło zadłużenie firm konsultingowych

Zadłużenie firm konsultingowych na polskim rynku wynosi 263,1 mln zł, dla porównania we wrześniu 2021 r., czyli w czasie pandemii, było to 345,8 mln zł – wynika z danych Krajowego Rejestru Długów. Na pieniądze od firm konsultingowych czekają przede wszystkim banki, ubezpieczyciele i firmy windykacyjne.

Firmy w I kwartale br. złożyły mniej odwołań od decyzji ZUS

Pandemia wyhamowała proces odwołań firm do sądów od decyzji ZUS-owskich . W I kw. br. przedsiębiorcy złożyli o ponad 35 proc. mniej odwołań.

VUCA - zarządzanie zespołem w niepewnych czasach?

VUCA to anglojęzyczny skrót składający się z czterech głównych komponentów: zmienności, niepewności, złożoności i niejednoznaczności. Służy do opisu otaczającej nas rzeczywistości, która charakteryzuje się właśnie tymi przymiotami. Czasy zawirowań lokalnych i globalnych są wyzwaniem biznesowym oraz osobistym, ale także wymagają odpowiedniego podejścia ze strony specjalistów HR.

7 zasad do osiągnięcia sukcesu zawodowego i osobistego

Sprawdź, jak pozytywne nastawienie napędza sukcesy. Oto 7 podstawowych zasad do osiągnięcia sukcesu zawodowego i osobistego: przewaga szczęścia, punkt podparcia i dźwignia, efekt Tetris, uczenie się na błedach, krąg Zorro, reguła 20 sekund, inwestycja w więzi społeczne.

Zarządzanie - pionierskie praktyki wokół globu

Zarządzanie - jakie pionierskie praktyki można wymienić? Just Minnaar i Pim De Morree wyróżniają: projektowanie własnego miejsca pracy, pracę opartą na rezultatach, usunięcie mechanizmów kontroli, wzajemna ocenę i ustalanie własnych wynagrodzeń.

Organizacja turkusowa i czas pracy

Organizacja turkusowa to rewolucyjny model zarządzania rozpropagowany przez Frederica Laloux. Jak w organizacjach samozarządzających wygląda kwestia czasu pracy?

Blisko 70% małych i średnich firm będzie zatrudniać specjalistów IT

W związku ze wzrostem wykorzystania nowoczesnych technologii, do 2025 roku 50% wszystkich pracowników będzie wymagało przekwalifikowania, wynika z raportu "Future of Jobs Report" stworzonego przez Światowe Forum Ekonomiczne. Rynek pracy już dostosowuje się do tych zmian - w ciągu najbliższych 4 lat na świecie pojawi się 149 milionów nowych miejsc pracy związanych z cyfrową transformacją, analizują eksperci z TestArmy.

Zmiany w Kodeksie pracy nie mogą utrudniać działalności firm

Tzw. unijna nowelizacja Kodeku pracy wymaga dalszych rozmów. Wzrost liczby dni wolnych od pracy przysługujących pracownikom, zwiększona liczba wniosków pracowników o zmianę organizacji pracy, więcej kategorii pracowników objętych dodatkową ochroną czy zmiany w korzystaniu z uprawnień rodzicielskich utrudnią pracodawcom organizację pracy, szczególnie w małych i średnich przedsiębiorstwach – uważa Konfederacja Lewiatan, odnosząc się do proponowanych zmian w Kodeksie pracy.

Tarcza antyputinowska dla firm

Tarcza antyputinowska ma przeciwdziałać negatywnym skutkom wojny w Ukrainie i zapewnić niezależność gazową Polski. Tarcza przewiduje również dopłaty dla rolników, przeciwdziałanie inflacji, wsparcie firm działających dotychczas w Rosji i ochronę miejsc pracy.

Czy pracownicy wracają na Ukrainę?

Czy pracownicy wracają na Ukrainę, by walczyć w wojnie? Czy polskie firmy boją się, że wojna negatywnie wpłynie na ich działalność?

Praca hybrydowa - 3 sposoby na poprawienie jakości pracy zdalnej

Praca hybrydowa przekonała już do siebie wielu pracodawców, bez względu na ich wielkość i rodzaj działalności. Model ten cieszy się dużym poparciem pracowników i dobrze zorganizowany jest niewątpliwym atutem firmy jako pracodawcy. Jak sprawić, by praca hybrydowa była wydajna i satysfakcjonująca dla pracowników i pracodawców?

Dobry kontrakt to podstawa współpracy

Dobry kontrakt to podstawa prawidłowo przebiegającej współpracy. Czym jest kontrakt? Jakie są zasady dobrego kontraktu? Jak przygotować się do zawarcia kontraktu?

Czy strach jest skutecznym motywatorem?

Czy strach jest skutecznym motywatorem do pracy? Jak wpływa na naukę i współpracę? Czym jest bezpieczeństwo psychiczne?

6 zasad efektywnego zarządzania

Czym jest zarządzanie? Jak efektywnie zarządzać zespołem? Oto 6 podstawowych i praktycznych zasad. Dzięki nim osiągniesz planowane wyniki.

Bezpośredni przełożony a dobrostan pracowników

Czy bezpośredni przełożony ma wpływ na dobrostan pracowników? Czy managerowie potrafią zarządzać rozproszonymi zespołami?

Multitasking a efektywność pracowników

Czym jest multitasking? Czy jest zaletą, czy wręcz przeciwnie? Jak wpływa na efektywność pracowników?

Co pandemia uświadomiła menadżerom? [VIDEO]

Pandemia a zarządzanie - co kryzys wywołany pandemią uświadomił menadżerom? Okazało się, że kapitał ludzki jest niezwykle ważny. Duże znaczenie ma także zdolność do szybkich zmian.

Stres największym problemem firm

Stres jest największym problemem firm - tak wynika z badania przeprowadzonego wśród europejskich pracodawców. Priorytetem jest teraz zdrowie i dobre samopoczucie pracowników.

Relacje pracowników z przełożonymi [BADANIE]

Relacje pracowników z przełożonymi przedstawia badanie Hays Poland. Jak pracownicy oceniają działania menadżerów w czasie pandemii? Czego oczekują od swoich szefów?

6 typów osobowości pracowników a ich potrzeby technologiczne

Typy osobowości pracowników można podzielić na 6 grup. Pracodawca znając osobowość pracownika, może odpowiednio dostosować do niego miejsce pracy. Sprawdź, jakie mają potrzeby technologiczne.

Uczestnik PPK ma wpływ na sposób zarządzania środkami

Zarządzanie środkami PPK - czym jest fundusz zdefiniowanej daty? Czy uczestnik PPK ma wpływ na sposób zarządzania zgromadzonymi przez niego środkami pieniężnymi?

Programy well-beingowe przyszłością miejsc pracy

Programy well-beingowe będą przyszłością miejsc pracy. Jak zadbać o dobrostan pracowników? Jak pandemia wpłynęła na pracę?

Myślenie kategoriami momentów - dlaczego jest tak ważne?

Myślenie kategoriami momentów - przejścia powinny być wyraźnie zaznaczane, kamienie milowe celebrowane, a dołki wypełniane. Dlaczego to takie ważne?

Work-life balance pracowników - 6 wskazówek dla pracodawcy

Work-life balance pracowników - co może zrobić pracodawca, by pomóc pracownikom zachować równowagę między życiem prywatnym i zawodowym? Oto 6 praktycznych wskazówek.

Wyzwania w zarządzaniu ludźmi w czasie pandemii

Zarządzanie w czasie pandemii - jakie wyzwania stoją przed liderami? Czego im brakuje? Jak oceniają efektywność pracowników?

REKLAMA