| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: wypadek przy pracy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu wypadek przy pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące wypadek przy pracy.

Kiedy ubezpieczony nie otrzyma świadczeń z tytułu wypadku przy pracy

Aktualizacja: 10.04.2012

Wśród okoliczności, które wykluczają prawo poszkodowanych ubezpieczonych do świadczeń z tytułu wypadku przy pracy, przepisy ustawy wypadkowej wymieniają m.in. zadłużenie ubezpieczonego wobec ZUS oraz spowodowanie wypadku pod wpływem alkoholu. »

Odmowa przyznania świadczeń wypadkowych przez ZUS

Aktualizacja: 05.04.2012

Protokół powypadkowy ustala okoliczności i przyczyny wypadku przy pracy. ZUS odmówi przyznania świadczenia z tytułu wypadku przy pracy ubezpieczonemu, gdy protokół zawiera stwierdzenia bezpodstawne. »

Jakie świadczenie wypłacić pracownikowi: z tytułu wypadku przy pracy czy „zwykłej” choroby

Aktualizacja: 27.03.2012

Nasz pracownik uległ wypadkowi przy pracy i od 10 lutego 2012 r. przebywa na zwolnieniu lekarskim. Zwolnienie to zostało mu wystawione do 7 marca br. Jest to jego pierwsze zwolnienie lekarskie w tym roku kalendarzowym. Pracownik przedłożył 14 marca 2012 r. kolejne zwolnienie lekarskie, które 24 lutego br. wystawił lekarz innej specjalizacji, dokumentujące niezdolność do pracy od 23 lutego do 26 marca 2012 r. Zwolnienie to nie pozostaje w związku z niezdolnością spowodowaną wypadkiem przy pracy. Jak powinniśmy postąpić w takiej sytuacji? Czy pracownikowi należy wypłacić zasiłek chorobowy w wysokości odpowiadającej nowemu zwolnieniu lekarskiemu, czy kontynuować wypłatę świadczenia na podstawie poprzedniego zwolnienia? W jaki sposób należy obniżyć pracownikowi świadczenie za nieterminowe dostarczenie zwolnienia lekarskiego? »

Od czego zależy wysokość składki wypadkowej ustalanej przez ZUS

Aktualizacja: 22.03.2012

Nasze przedsiębiorstwo działa nieprzerwanie od początku 2009 r. W tym roku po raz pierwszy wysokość składki na ubezpieczenie wypadkowe ustali dla naszej firmy ZUS. W jaki sposób ZUS ustala wysokość tej składki? Czy możemy wpłynąć na decyzję ZUS tak, abyśmy płacili mniej? »

Czy pracownik otrzyma odszkodowanie za zniszczony w wypadku samochód

Aktualizacja: 08.03.2012

Przepisy Kodeksu pracy nie przewidują odszkodowania za zniszczony samochód używany w związku z pracą. Jego wypłatę mogą zagwarantować tylko szczegółowe zapisy umowne. »

Kto sporządza kartę wypadku zleceniobiorcy

Aktualizacja: 29.02.2012

Nie później niż w terminie 14 dni od dnia zawiadomienia o wypadku, po ustaleniu okoliczności i przyczyn tego zdarzenia, jest sporządzana w 3 egzemplarzach karta wypadku – dla poszkodowanego, podmiotu ustalającego okoliczności wypadku i dla ZUS. »

Czy pracownik otrzyma zasiłek, jeżeli naruszył przepisy bhp

Aktualizacja: 03.02.2012

Zatrudniamy pracowników przy pracach remontowo-budowlanych. Pracownik zatrudniony u nas od września 2011 r. uległ wypadkowi przy pracy. Został on dotkliwie poparzony, gdyż nie stosował się do przepisów bhp oraz nie używał odzieży ochronnej (roboczej). Czy pracownikowi przysługuje prawo do zasiłku, jeżeli naruszył przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy? »

Postępowanie w razie wypadku przy pracy pracownika i zleceniobiorcy

Aktualizacja: 25.01.2012

Ustawa wypadkowa ma zastosowanie nie tylko do pracowników, ale także do innych osób, które podlegają ubezpieczeniu wypadkowemu na podstawie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. W zależności od tego, z jakiego tytułu dana osoba podlega ubezpieczeniu wypadkowemu, w razie wystąpienia wypadku przy pracy należy stosować nieco odmienne procedury związane ze zgłoszeniem wypadku, ustaleniem jego okoliczności oraz dokumentowaniem wystąpienia wypadku. »

Czy inspektor pracy ma prawo fotografować miejsce wypadku

Aktualizacja: 23.01.2012

Na terenie zakładu pracy miał miejsce wypadek przy pracy. W trakcie kontroli Państwowej Inspekcji Pracy inspektor wyjął aparat fotograficzny i zaczął fotografować miejsce zdarzenia, a co za tym idzie maszynę oraz jej otoczenie. Wokół maszyny, przy której miał miejsce wypadek usytuowana była maszyna, wykonana na specjalne zamówienie, której z uwagi na dzisiejszą konkurencję na rynku właściciel firmy nie chce nikomu pokazywać. Czy inspektor pracy ma prawo dokumentowania aparatem fotograficznym przebiegu kontroli i fotografowania maszyn i urządzeń znajdujących się na terenie zakładu pracy? Czy właściciel zakładu pracy ma prawo zabronić inspektorowi prawa do robienia zdjęć z uwagi na tajemnicę przedsiębiorstwa a ściślej ochronę technologii produkcji? »

Konsekwencje braku statystycznej karty wypadku przy pracy

Aktualizacja: 15.11.2011

Jeżeli pracodawca nie dotrzymał określonych prawem terminów, powinien niezwłocznie sporządzić statystyczną kartę wypadku przy pracy oraz dokonać przesłania jej w formie elektronicznej na portal sprawozdawczy Głównego Urzędu Statystycznego. »

Kwalifikacja wypadku pracownika podczas pełnienia dyżuru

Aktualizacja: 04.11.2011

Pracownik powinien zgłosić pracodawcy każdy wypadek, jakiemu uległ podczas pełnienia dyżuru. Pracodawca ma obowiązek przyjąć zgłoszenie i powołać zespół powypadkowy. »

ZUS zaprasza na szkolenie

Aktualizacja: 27.10.2011

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaprasza na szkolenie z zakresu bhp. »

ZUS zaprasza na bezpłatne szkolenia

Aktualizacja: 19.10.2011

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaprasza na bezpłatne szkolenia. Ich tematyka obejmuje m.in. udzielania ulg i umorzeń należności z tytułu składek oraz zapobieganie wypadkom przy pracy. »

Przedłużenie umowy terminowej choremu pracownikowi

Aktualizacja: 11.10.2011

Zatrudniliśmy pracownicę na podstawie umowy na czas określony od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2010 r. Pracownica ta uległa wypadkowi w czasie pracy w marcu 2010 r., była na zwolnieniu lekarskim 182 dni, tj. do 15 września 2010 r. Następnie od 16 września przyznano jej świadczenie rehabilitacyjne do końca marca 2011 r. Czy umowa o pracę rozwiąże się 31 grudnia 2010 r. i czy pracodawca ma obowiązek przedłużenia jej trwania do końca świadczenia rehabilitacyjnego? »

Korekta podatku i składek w razie nadpłaty zasiłku

Aktualizacja: 06.10.2011

Pracownik (48 lat) uległ wypadkowi w czasie pracy. Przebywał na zwolnieniu lekarskim przez 3 miesiące (od kwietnia do czerwca) i w tym okresie był hospitalizowany przez 15 dni. Pracodawca powołał zespół powypadkowy, który uznał zdarzenie za wypadek przy pracy. Po sporządzeniu protokołu powypadkowego poszkodowanemu pracownikowi został wypłacony zasiłek w wysokości 100% z ubezpieczenia wypadkowego, mimo że pracownik jeszcze nie wykorzystał limitu 33 dni choroby w roku. Pracownik wystąpił do ZUS z wnioskiem o wypłatę odszkodowania z tytułu trwałego uszczerbku na zdrowiu. ZUS jednak zakwestionował ustalenia pracodawcy zawarte w protokole powypadkowym i odmówił wypłaty odszkodowania. Jako uzasadnienie swojej decyzji ZUS wskazał, że zdarzenie nie miało związku z wykonywaną pracą. Jak w tej sytuacji powinniśmy skorygować podatki i składki? »

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Federacja Konsumentów

Federacja Konsumentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »