| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: umowa o pracę

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu umowa o pracę. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące umowa o pracę.

Postępowanie w razie wypadku przy pracy pracownika i zleceniobiorcy

Aktualizacja: 25.01.2012

Ustawa wypadkowa ma zastosowanie nie tylko do pracowników, ale także do innych osób, które podlegają ubezpieczeniu wypadkowemu na podstawie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. W zależności od tego, z jakiego tytułu dana osoba podlega ubezpieczeniu wypadkowemu, w razie wystąpienia wypadku przy pracy należy stosować nieco odmienne procedury związane ze zgłoszeniem wypadku, ustaleniem jego okoliczności oraz dokumentowaniem wystąpienia wypadku. »

Rozliczanie składek z umowy na zastępstwo

Aktualizacja: 05.08.2011

Jedna z naszych pracownic poszła na urlop wychowawczy. Na jej miejsce chcemy zatrudnić na zastępstwo inną naszą pracownicę, która obecnie pracuje na 1/2 etatu. Czy możemy podpisać z nią taką umowę? Jeśli tak, to czy należy pracownicę zgłosić odrębnie do ubezpieczeń z tytułu pracy na podstawie umowy na zastępstwo i jak wykazywać ją w raportach do ZUS? »

Gdyby nie ZUS, bylibyśmy milionerami

Aktualizacja: 16.06.2011

Z opracowanego przez Instytut Globalizacji raportu pt. "Cena państwa" wynika, że gdybyśmy pieniądze oddawane ZUS inwestowali na 6 proc. rocznie, to na emeryturze bylibyśmy milionerami. »

Czy należy opłacać składki na ubezpieczenia za pracownika zwolnionego z obowiązku świadczenia pracy

Aktualizacja: 03.06.2011

Jedna z pracownic otrzymała wypowiedzenie umowy o pracę. Pracownicy przysługuje trzymiesięczny okres wypowiedzenia (od 1 maja do 31 lipca 2011 r.). Na okres wypowiedzenia została ona zwolniona z obowiązku świadczenia pracy, oczywiście zachowując prawo do wynagrodzenia. Czy od wynagrodzenia należnego za okres wypowiedzenia trzeba opłacić wszystkie składki? Czy należy złożyć za ubezpieczoną raport ZUS RSA, a jeżeli tak, to z jakim kodem? Z jakim dniem wyrejestrować pracownicę z ubezpieczeń społecznych? »

Składki za zleceniobiorcę po ustaniu tytułu do ubezpieczeń

Aktualizacja: 19.04.2011

Jeden z pracowników był zatrudniony na podstawie umowy zlecenia w okresie od 1 do 28 lutego 2011 r. Ze zlecenia został zgłoszony do obowiązkowych ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego, natomiast nie przystąpił do dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego. Od 1 marca zatrudniliśmy tę osobę na podstawie umowy o pracę. Wynagrodzenie z tytułu umowy zlecenia wypłaciliśmy 15 marca, a wynagrodzenie za pierwszy miesiąc pracy na etacie – zgodnie z regulaminem wynagradzania – ostatniego marca 2011 r. Jak należy oskładkować wypłatę ze zlecenia - tak samo jak wypłatę ze stosunku pracy? Czy kwoty wypłat można zsumować w jednym raporcie RCA? »

Ustalanie liczby ubezpieczonych do informacji ZUS IWA

Aktualizacja: 20.01.2011

Zleceniobiorcy zatrudnieni w naszej firmie są bardzo często zgłaszani do ubezpieczeń tylko przez część miesiąca. Czy w związku z tym należy ich uwzględniać w liczbie osób podlegających ubezpieczeniu wypadkowemu w danym miesiącu przy ustalaniu liczby ubezpieczonych za cały 2010 r. do informacji ZUS IWA? A jak traktować pracowników zatrudnionych na część etatu? Czy uwzględnia się ich w liczbie ubezpieczonych za dany miesiąc? »

Czy zleceniobiorcę można zgłosić do ubezpieczenia wypadkowego

Aktualizacja: 17.12.2008

Zatrudniłem zleceniobiorcę, który z tytułu pracy w innej firmie na niepełny etat zarabia 1400 zł. Nie chciałbym ponosić kosztów składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, skoro z obowiązku tych ubezpieczeń zwalnia wysokość zarobków z umowy o pracę. Chciałbym jednak zgłosić tę osobę do ubezpieczenia wypadkowego, bo zlecenie będzie wykonywane na placu budowy prowadzonej przez moją firmę. Zleceniobiorca chce również podlegać ubezpieczeniu chorobowemu. Czy można dokonać zgłoszenia tylko do tych ubezpieczeń? »

Składka na ubezpieczenie wypadkowe wspólników spółki cywilnej

Aktualizacja: 19.12.2008

Jestem wspólnikiem spółki cywilnej. Wszyscy wspólnicy są płatnikami składek na swoje ubezpieczenia. W sierpniu br. zatrudniliśmy w spółce 12 pracowników na podstawie umowy o pracę (dotychczas nikogo nie zatrudnialiśmy). Obliczona wysokość składki na ubezpieczenie wypadkowe wyniosła dla pracowników 2,26%. Czy każdy ze wspólników powinien przyjąć taką samą stopę procentową przy obliczaniu składki na swoje ubezpieczenie wypadkowe? »

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Ceret Grzywaczewska

Kancelaria Radców Prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK