| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: umowa o pracę

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu umowa o pracę. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące umowa o pracę.

Czy można zmusić pracownika do pracy w godzinach nadliczbowych

Aktualizacja: 23.04.2012

Pracownik nie może odmówić świadczenia pracy w godzinach nadliczbowych nawet w sytuacji, gdy praca spowoduje przekroczenie limitów minimalnego dobowego odpoczynku. Odmowa może zostać zakwalifikowana jako naruszenie obowiązków pracowniczych. »

Nadgodziny a praca ponadwymiarowa pracowników niepełnoetatowych

Aktualizacja: 12.07.2011

W przypadku pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy, praca w godzinach nadliczbowych będzie miała miejsce dopiero po przekroczeniu ogólnie obowiązujących norm czasu pracy, czyli co do zasady 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin na tydzień. »

Indywidualny rozkład czasu pracy - regulacje kodeksu pracy i ustawy antykryzysowej

Aktualizacja: 19.06.2011

Kodeksowy tryb indywidualnego rozkładu czasu pracy nie zezwala na przekraczanie doby pracowniczej. Takie rozwiązanie dopuszcza natomiast tryb „antykryzysowy”. Dodatkowo z takiego przekroczenia nie powstają godziny nadliczbowe. »

Czy można zawrzeć dwie umowy o pracę z tym samym pracownikiem

Aktualizacja: 12.05.2011

Przepisy prawa pracy nie regulują kwestii dopuszczalności zawarcia przez pracodawcę z tym samym pracownikiem dwóch lub więcej umów o pracę. Nie oznacza to jednak, że takiej możliwości nie ma. Zawarcie z tym samym pracownikiem dwóch lub więcej umów o pracę jest dopuszczalne, ale pod pewnymi warunkami. »

Wpływ dyżuru na odpoczynek pracownika

Aktualizacja: 14.03.2011

Kodeks pracy zawiera minimum uprawnień pracowniczych dotyczących dyżuru. Warto wiedzieć, że układ zbiorowy pracy, regulamin pracy lub wynagradzania, a nawet umowa o pracę mogą korzystniej ukształtować te uprawnienia dla pracowników. »

Dodatkowe zapisy w regulaminie pracy

Aktualizacja: 10.03.2011

W regulaminie pracy pracodawca musi zawrzeć postanowienia wymagane przez kodeks pracy. Z własnej woli może jednak uregulować w nim także inne zagadnienia. Warunkiem jest jednak, aby dotyczyły one organizacji i porządku w procesie pracy oraz związanych z tym praw i obowiązków stron stosunku pracy. »

Godziny nadliczbowe niepełnoetatowca

Aktualizacja: 15.02.2011

Pracodawca musi pamiętać, aby w umowie o pracę z pracownikiem zatrudnionym na niepełny etat ustalić, przekroczenie której godziny pracy będzie zobowiązywało do wypłaty dodatku za pracę ponadwymiarową. »

Roczny limit godzin nadliczbowych

Aktualizacja: 22.12.2010

Tylko w prawie polskim godzinami nadliczbowymi nie są godziny pracy wykonywanej przez pracownika niepełnoetatowego ponad obowiązujący go wymiar czasu pracy, ale nieprzekraczające norm wskazanych w Kodeksie pracy. »

Nowe stawki VAT - jak zorganizować pracę w dniach 1–2 stycznia 2011 roku

Aktualizacja: 21.12.2010

Nowelizacja m.in. ustawy o podatku od towarów i usług spowodowała, że od 1 stycznia 2011 r. wszyscy przedsiębiorcy będą musieli posługiwać się nowymi stawkami podatku VAT. Problem stwarza termin, od którego nowe przepisy wchodzą w życie, gdyż 1 stycznia 2011 r. wypada w sobotę, a 2 stycznia w niedzielę. Pracodawcy w tej sytuacji muszą pamiętać, że przepisy Kodeksu pracy stanowią, iż praca w święta w placówkach handlowych jest zabroniona. »

Jak zgodnie z prawem wynagradzać pracowników za dodatkową pracę

Aktualizacja: 06.12.2010

Praca wykraczająca poza obowiązujący pracownika wymiar powinna być wynagradzana z uwzględnieniem dodatkowych składników podwyższających miesięczną pensję. Dotyczy to również pracy w innej jednostce należącej do tego samego pracodawcy. »

Czy będzie bezwzględny zakaz zatrudniania w godzinach nadliczbowych

Aktualizacja: 20.08.2010

Do Sejmu wpłynął projekt ustawy zmieniającej ustawę o pracownikach urzędów państwowych. Nowelizacja dotyczy m.in. zniesienia bezwzględnego zakazu zatrudniania w godzinach nadliczbowych kobiet opiekujących się dziećmi w wieku do 8 lat. »

Jak obniżyć koszty zagranicznych podróży służbowych

Aktualizacja: 22.02.2009

Kryzys ekonomiczny wymusza na firmach poszukiwanie sposobów na obniżanie kosztów swojej działalności. Pracodawca redukując koszty może zrezygnować ze świadczeń, które w powszechnym odczuciu pracowników mają charakter dodatkowy. Są to np. świadczenia związane z podróżami służbowymi, zwłaszcza zagranicznymi. Oszczędności pracodawcy związane z redukcją kosztów takich podróży mogą być znaczne. »

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Gargas

Księgowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK