| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: temperatura w miejscu pracy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu temperatura w miejscu pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące temperatura w miejscu pracy.

Praca podczas upałów - uprawnienia pracownika

Aktualizacja: 02.08.2017

Przepisy Kodeksu pracy nakładają na pracodawcę obowiązek zapewnienia w pomieszczeniach pracy odpowiedniej temperatury. Przepisy nie określają jednak maksymalnej temperatury powietrza, w jakiej praca może być wykonywana w pomieszczeniach. Przyjmuje się, że dla pracy w biurze to 30°C, a dla ciężkiej pracy fizycznej 28°C. »

Dodatkowe obowiązki pracodawcy w czasie upałów

Aktualizacja: 20.07.2017

Zgodnie z przepisami prawa pracy, podczas upałów na pracodawcach ciążą dodatkowe obowiązki, między innymi zapewnienie pracownikom wykonującym pracę w wysokiej temperaturze zimnych napojów. Za nieprzestrzeganie przepisów, pracodawcy grozi grzywna w wysokości od 1 tys. do nawet 30 tys. zł. »

Zimne napoje dla pracowników w czasie upałów

Aktualizacja: 05.07.2017

Pracodawca ma obowiązek dostarczyć zimne napoje pracownikom wykonującym pracę w wysokiej temperaturze. Jakie warunki muszą być spełnione by powstał obowiązek dostarczenia zimnych napojów? »

Minimalna temperatura w miejscu pracy

Aktualizacja: 05.01.2017

Temperatura w biurach nie powinna być niższa niż 18 stopni Celsjusza. Za niewywiązanie się z obowiązku zapewnienia odpowiedniej temperatury na stanowiskach pracy w budynkach grożą mandaty. »

Dlaczego latem biura pracują gorzej?

Aktualizacja: 18.05.2016

Lato to dla wielu firm okres odpoczynku i urlopów. Taki stan rzeczy ma swoje uzasadnienie w badaniach. Wynika z nich, że pracownicy są w tym okresie dużo mniej wydajni. Jakie czynniki są za to odpowiedzialne? Co zrobić, by niwelować ich wpływ? »

Minimalna temperatura w pracy - obowiązki pracodawcy

Aktualizacja: 27.01.2016

Przepisy BHP określają minimalną temperaturę w pomieszczeniach, gdzie wykonywana jest praca. Zimą - na pracodawcy spoczywa szereg obowiązków w celu zapewnienia odpowiednich warunków pracy. »

Temperatura w miejscu pracy

Aktualizacja: 23.11.2015

Pracodawca jest zobowiązany dbać o dobro pracownika poprzez przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy wiąże się z koniecznością zapewnienia m.in. odpowiedniej temperatury w pomieszczeniu, w którym wykonywana jest praca. »

Maksymalna temperatura w miejscu pracy

Aktualizacja: 12.08.2015

Maksymalna temperatura w miejscu pracy nie została określona przepisami prawa pracy. Przyjmuje się, że dla pracy w biurze to 30°C, a dla ciężkiej pracy fizycznej 28°C. Przepisy bhp regulują jednak temperaturę minimalną oraz obowiązek zapewniania pracownikom przez pracodawców zimnych napojów w upalne dni. »

Obowiązki pracodawców w przypadku wysokich temperatur

Aktualizacja: 14.07.2015

Obowiązki pracodawców w przypadku wystąpienia wysokich temperatur zwiększają się o nieodpłatne zapewnienie wody do picia i dopływu powietrza w pomieszczeniach pracowniczych. Pracodawca musi stworzyć odpowiednie warunki pracy w upalne dni. Może w tym celu wyznaczyć dodatkowe przerwy w pracy. Czy pracownik ma prawo odstąpić od wykonywania pracy w przypadku złego samopoczucia spowodowanego zbyt wysoką temperaturą w miejscu pracy? »

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Cafe Finance

Ogólnopolskie biuro rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK