| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > telepraca

Temat: telepraca

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu telepraca. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące telepraca.

Wpływ organizacji związkowej na charakter telepracy w zakładzie pracy (art. 67(6))

Aktualizacja: 28.09.2011

Warunki stosowania telepracy przez pracodawcę określa się w porozumieniu zawieranym między pracodawcą i zakładową organizacją związkową, a w przypadku gdy u pracodawcy działa więcej niż jedna zakładowa organizacja związkowa – w porozumieniu między pracodawcą a tymi organizacjami. »

Równe traktowanie telepracownika (art. 67(15))

Aktualizacja: 28.09.2011

Pomimo odrębności zarówno dotyczących sposobu świadczenia pracy, jak i miejsca jej wykonywania pracownikowi świadczącemu pracę w formie telepracy przysługują - tak jak pozostałym pracownikom - wszystkie prawa wynikające ze stosunku pracy, na przykład prawo do urlopu wypoczynkowego. »

Kontrolowanie telepracownika (art. 67(14))

Aktualizacja: 28.09.2011

Tak jak w przypadku wszystkich pracowników, tak i w odniesieniu do telepracowników pracodawca ma prawo kontrolować wykonywanie przez nich pracy. Kontrola ta, dotyczy nie tylko rezultatów pracy, ale także sposobu jej wykonywania. »

Dodatkowe postanowienia umowne w przypadku telepracy (art. 67(11))

Aktualizacja: 28.09.2011

W stosunku do telepracownika należy odpowiednio stosować przepisy określające obowiązki wszystkich pracowników. Analogicznie określając obowiązki pracodawcy względem telepracownika należy stosować odpowiednio przepisy prawa pracy odnoszące się do wszystkich pracodawców. »

Czym jest telepraca i kim jest telepracownik? (art. 67(5))

Aktualizacja: 28.09.2011

Praca może być wykonywana regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej. Takie wykonywanie obowiązków służbowych będzie się nazywać telepracą. »

Zaprzestanie wykonywania pracy w formie telepracy (art. 67(8))

Aktualizacja: 28.09.2011

W terminie 3 miesięcy od dnia podjęcia pracy w formie telepracy, każda ze stron może wystąpić z wiążącym wnioskiem o zaprzestanie wykonywania pracy w formie telepracy i przywrócenie poprzednich warunków wykonywania pracy. »

Telepraca – dlaczego warto zatrudniać na odległość?

Aktualizacja: 09.04.2010

Telepraca jest jednym ze sposobów na zmniejszenie bezrobocia i efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem. Główną zaletą wynikającą z udostępnienia pracownikom możliwości pracy na odległość są oszczędności wynikające z ograniczenia wydatków na bieżące funkcjonowanie biura. Ocenia się, że zmniejszenie wydatków z tego tytułu może wygenerować oszczędności rzędu 30-40 proc. »

Prawa i obowiązki pracodawcy względem telepracownika

Aktualizacja: 14.01.2010

Telepracownikiem jest pracownik, który wykonuje pracę regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (w rozumieniu przepisów o świadczeniu usług drogą elektroniczną) i przekazuje pracodawcy wyniki pracy, w szczególności za pośrednictwem tychże środków komunikacji. »

PFRON nie uruchomił programu wspierającego niepełnosprawnych

Aktualizacja: 12.11.2009

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych nie uruchomił w bieżącym roku programu pod nazwą „Telepraca oraz inne elastyczne formy zatrudniania osób niepełnosprawnych”. »

Czym jest praca świadczona w formie telepracy?

Aktualizacja: 01.09.2011

Telepraca to praca wykonywana regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej. »

Zawarcie umowy o telepracę

Aktualizacja: 01.09.2011

Uzgodnienie między stronami umowy o pracę, że praca będzie wykonywana regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej. »

Strony umowy o telepracę

Aktualizacja: 01.09.2011

Umowa o świadczenie pracy w formie telepracy zwierana jest przez pracownika i pracodawcę. Pracownik pracujący na odległość za pomocą elektronicznych środków porozumiewania przekazuje pracodawcy swoje wyniki pracy. »

Zalety i wady telepracy

Aktualizacja: 01.09.2011

Telepraca jako nowa forma świadczenia pracy została wprowadzona w zeszłym roku do Kodeksu pracy. Po roku jej obowiązywania można wskazać jej mocne i słabe strony. »

Kontrola telepracownika przez pracodawcę

Aktualizacja: 01.09.2011

Pracodawca, który zatrudnia telepracownika ma prawo kontrolować sposób wykonywania pracy na odległość. Kontrola telepracownika musi jednak zostać przeprowadzona w ściśle określony sposób. »

Rezygnacja z telepracy

Aktualizacja: 01.09.2011

Telepraca to forma wykonywania pracy na odległość. Pracodawca i pracownik porozumiewają się między sobą za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Z czasem wykonywania telepracy może się okazać, że nie jest to odpowiednio wybrana forma świadczenia pracy. Czy można z niej zrezygnować? »

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Wachowski

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »