| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: świadectwo pracy 2017

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu świadectwo pracy 2017. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące świadectwo pracy 2017.

Świadectwo pracy pracownika tymczasowego – nowy wzór od 1 czerwca 2017 r.

Aktualizacja: 18.04.2017

Z dniem 1 czerwca 2017 roku będzie obowiązywał nowy wzór świadectwa pracy dla pracownika tymczasowego. Agencja pracy tymczasowej będzie miała obowiązek uzupełnić świadectwo pracy o informacje dotyczące każdego pracodawcy użytkownika, na rzecz którego pracownik wykonywał pracę tymczasową na podstawie umowy o pracę oraz okresów wykonywania takiej pracy. »

Świadectwo pracy - zmiany od 1 czerwca 2017 r.

Aktualizacja: 13.04.2017

W dniu 1 stycznia 2017 zaczęło obowiązywać rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy, które wprowadziło szereg zmian w zakresie treści świadectwa pracy oraz terminów wydawania świadectwa pracy. Prawdopodobnie od 1 czerwca 2017 zacznie obowiązywać nowe rozporządzenie w sprawie świadectwa pracy, w projekcie rozporządzenia wskazano bowiem, że nowe rozporządzenie ma wejść w życie z dniem 01 czerwca 2017. »

Jak w 2017 r. zmieniły się przepisy dotyczące pracodawców?

Aktualizacja: 06.03.2017

Rok 2017 przynosi wiele zmian w obszarze wykonywania działalności gospodarczej w Polsce. Wśród nich szczególne znaczenie dla pracodawców ma obowiązująca od tego roku nowelizacja przepisów Kodeksu pracy dotycząca m.in. tworzenia regulaminów pracy i wynagradzania, sporządzania świadectwa pracy, a także terminu wniesienia do sądu pracy odwołania od wypowiedzenia umowy o pracę, żądania przywrócenia do pracy lub odszkodowania oraz żądania nawiązania umowy. Istotne modyfikacje przewidziano ponadto w zakresie obowiązku tworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Natomiast od 1 kwietnia 2017 r. zmienią się zasady regulujące tryb ustalania wysokości stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe przez ZUS w przypadkach zaniżenia jej wysokości przez płatnika. »

Co zmieniło się od 1 stycznia 2017 r. w wystawianiu świadectw pracy?

Aktualizacja: 20.04.2017

Od 1 stycznia 2017 r. zmieniły się zasady wydawania świadectw pracy. Świadectwo pracy jest wydawane, jeżeli stosunek pracy został rozwiązany lub wygasł, a pracodawca nie zamierza pracownika zatrudnić. Jeżeli pracownik został ponownie zatrudniony, to otrzyma świadectwo, jeśli złoży w tej sprawie wniosek pracodawcy. Doprecyzowano też zasady wydawania świadectwa pracy w razie śmierci pracownika. W związku ze zmianami obowiązuje również nowy wzór świadectwa pracy. »

Brak informacji o dyscyplinarce w świadectwie pracy

Aktualizacja: 15.02.2017

NSZZ Solidarność zgłosiła propozycję zmian w świadectwie pracy polegającą na usunięciu z jego treści informacji o trybie rozwiązania umowy o pracę. Pomysł ten negatywnie ocenia Konfederacja Lewiatan. »

Wydanie błędnego świadectwa pracy - uprawnienia pracownika

Aktualizacja: 13.02.2017

Od 1 stycznia 2017 roku obowiązują nowe zasady wydawania świadectw pracy. Jakie prawa ma pracownik w związku z wydaniem wadliwego świadectwa pracy? »

Urlop rodzicielski, wychowawczy i ojcowski w świadectwie pracy od 2017 r.

Aktualizacja: 30.01.2017

Od 1 stycznia 2017 r. świadectwo pracy musi zawierać informacje odnośnie wykorzystanego przez pracownika urlopu rodzicielskiego, ojcowskiego i wychowawczego, a także podstawy prawnej udzielenia tych urlopów. Taki wymóg nakłada rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy. »

Nowelizacja Kodeksu pracy od 1 stycznia 2017 r.

Aktualizacja: 25.01.2017

Od 1 stycznia 2017 roku obowiązuje nowelizacja Kodeksu pracy, która wprowadziła ważne zmiany dla pracodawców, między innymi w wprowadzaniu regulaminów pracy i wynagradzania, w świadectwach pracy czy w tworzeniu funduszu świadczeń socjalnych. »

Świadectwo pracy po zmianach - przepisy przejściowe

Aktualizacja: 24.01.2017

Od początku 2017 r. pracodawca ma obowiązek niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy, jeżeli nie zamierza nawiązać z nim kolejnego stosunku pracy w ciągu 7 dni. Jak zatem stosować przepisy przejściowe w związku ze zmianami w wydawaniu świadectw pracy? »

Nowa treść świadectwa pracy od 1 stycznia 2017 r.

Aktualizacja: 24.01.2017

Z dniem 1 stycznia 2017 r. zostało uchylone Rozporządzenie Ministra pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania. Zastąpiło je Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 roku w sprawie świadectwa pracy (poz. 2292). Bardzo istotną zmianą z punktu widzenia zarówno pracodawcy jak i pracownika jest sama treść świadectwa pracy, rozszerzona o katalog dodatkowych informacji, a także termin wydania świadectwa pracy. »

Zmiany w prawie pracy od 1 stycznia 2017 r.

Aktualizacja: 24.01.2017

Od 1 stycznia 2017 r. obowiązuje szereg nowych zmian w prawie pracy, m.in. dłuższy okres na odwołanie się od wypowiedzenia, obowiązek wprowadzenia regulaminów pracy i wynagradzania czy nowe zasady wydawania świadectw pracy. »

Nowe zasady wydawania świadectw pracy od 1 stycznia 2017 r.

Aktualizacja: 24.01.2017

Od 1 stycznia 2017 r. obowiązują nowe zasady wydawania świadectw pracy w zakresie zatrudnienia na podstawie kolejnej umowy u tego samego pracodawcy. Od tego dnia obowiązuje również nowy wzór świadectwa pracy. »

Świadectwo pracy 2017 r. - wzór, jak wypełnić

Aktualizacja: 30.01.2017

Od 1 stycznia 2017 r. zacznie obowiązywać nowy wzór świadectwa pracy uzupełniony m.in. o uprawnienia rodzicielskie pracowników. Jak zatem wypełnić nowe świadectwo pracy? Ponadto od 1 stycznia 2017 r. zmieni się sposób i tryb prostowania i uzupełniania świadectwa pracy. »

Świadectwo pracy 2017 - nowy wzór

Aktualizacja: 30.01.2017

Od 1 stycznia 2017 r. ma obowiązywać nowy wzór świadectwa pracy. Zmiana ma na celu dostosowanie do obowiązujących przepisów, które weszły w życie 2 stycznia 2016 r. w zakresie uprawnień rodzicielskich. Przedstawiamy wzór nowego świadectwa pracy. »

Zmiany w wydawaniu świadectw pracy w 2017 r. - błąd w nowelizacji Kodeksu Pracy

Aktualizacja: 29.12.2016

Od 1 stycznia 2017 roku firmy nie będą musiały wydawać świadectw pracy po upływie 2-letniego okresu zatrudnienia, jeżeli podpiszą kolejną umowę na czas określony w ciągu 7 od wygaśnięcia lub rozwiązania poprzedniej. Jednak Ministerstwo Rozwoju przygotowało też drugi projekt modyfikacji przepisów w tym zakresie. Od 1 czerwca 2017 roku ma on przywrócić obecną regulację. PIP może nakładać grzywny nawet do wysokości 30 tys. złotych. »

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

KasperskyLab

Ochrona przed zagrożeniami IT

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »